۴۳۴۵۳۹
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

تلویزیون صدای «جمهوری اسلامی» را در آورد

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:جای تاسف است که برخی دست اندرکاران حوزه رسانه‌ای از جمله صدا و سیما در این زمینه از یک منظر جناحی به مسائل ملی و فراجناحی می‌نگرند و با بزرگنمائی و دامن زدن به حاشیه‌ها شرایط نامطلوبی را به وجود می‌آورند تا پیروزی‌های بزرگ ملت ایران که ثمره استقامت مثال زدنی یک ملت غیرتمند و سلحشور است، به حاشیه رانده شود و کمرنگ جلوه کند.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: جای تاسف است که برخی دست اندرکاران حوزه رسانه‌ای از جمله صدا و سیما در این زمینه از یک منظر جناحی به مسائل ملی و فراجناحی می‌نگرند و با بزرگنمائی و دامن زدن به حاشیه‌ها شرایط نامطلوبی را به وجود می‌آورند تا پیروزی‌های بزرگ ملت ایران که ثمره استقامت مثال زدنی یک ملت غیرتمند و سلحشور است، به حاشیه رانده شود و کمرنگ جلوه کند.

این از عقل و منطق به دور است که ما در قلمرو انعکاس تحولات پیرامونی در مسیری قرار گیریم که دشمن خواهان آن است و به گونه‌ای سخن بگوئیم که ثمرات ارزشمند ایستادگی آحاد ملت و نظام، یکسره برباد رفته معرفی گردد و به طور همزمان، همسو با بوق‌های تبلیغاتی استکبار به ایجاد تردید، نومیدی و دلسردی اقدام کنیم.

طی روزهای اخیر مکرر شنیده‌ایم که رژیم صهیونیستی و آل سعود از تمدید قانون ظالمانه داماتو، اظهار خشنودی و از این روند ضد ایرانی استقبال کرده‌اند. طبعاً انتظار نمی‌رفت بعضی افراد، گروه‌ها و جناح‌هائی که خود را شیفته انقلاب و عاشقان سینه چاک مردم و نظام معرفی می‌کنند، با صهیونیست‌ها و رژیم منفور آل سعود همصدا و همنوا شوند و تمدید قانون داماتو در سنای آمریکا را به جای آن که نشانه بی‌اعتباری دولت آمریکا معرفی کنند، شکست برجام جلوه دهند.
تلخ است ولی آدمی به طور ناخواسته به یاد آن دوره‌ای می‌افتد که آن شخص، قطعنامه‌های شورای امنیت را کاغذ پاره‌ای می‌نامید و به طعنه و گزافه گوئی به آنها توصیه می‌کرد آنقدر قطعنامه علیه ایران صادر کنند که قطعنامه دان آنها پاره شود درحالی که اوضاع پدید آمده در آن هشت سال را باید از آثار سوء مدیریت و عدم درک سیاسی آن شخص و اطرافیانش دانست که علیرغم در اختیار داشتن مشاور ویژه رئیس‌جمهور در آمریکا! نتوانسته بود پیامدها بی‌توجهی به پیامدهای نادیده گرفتن مسئولیت‌های تعطیل ناپذیر خود و دستگاه دیپلماسی کشور در آن مقطع را به درستی ارزیابی کند و متناسب با نیازها و الزامات قطعی مرتبط، عمل نماید.

انتظار می‌رفت و می‌رود تمامی کسانی که شاهد ساکت و بلکه تایید کننده و توجیه گران آن رفتارها و مواضع تاسف بار بوده اند، حداقل از این پس صادقانه بپذیرند که اشتباه می‌کرده‌اند و به اشتباهات عمدی خود ادامه ندهند.

جای سئوال است که چرا باید بزرگترین پیروزی دیپلماسی نفتی ایران اینگونه تحت‌الشعاع مسائل دیگر قرار گیرد؟ چرا صدا و سیمائی که قرار است صدا و سیمای نظام جمهوری اسلامی باشد با اکتفا به انتشار ناقص خبر اوپک، از کنار این پیروزی بزرگ و تاریخی بگذرد؟ چرا باید شکست سنگین آل سعود و همدستان و حامیان رژیم عربستان در مقیاس جهانی، با اینکه در غرب و جهان عرب بازتاب گسترده‌ای داشت، تعمداً در اینجا بازگو نشود؟
چرا نباید برای ایران بازگو شود که این پیروزی بزرگ دیپلماسی نفتی ایران محصول دو سال کشمکش و جدال نفس گیر بین ایران و رقبای شرور در اوپک و طیف وسیع حامیان آل سعود در مقیاس جهانی بود؟ چرا نباید فرصت بدهیم که مردم بتوانند طعم شیرین یک پیروزی آشکار و محسوس را در ذائقه خود احساس کنند و این احساس شیرین همانند مرهمی بر آلام گذشته و حال در حوادث جاری و گذشته عمل کند و آنرا تسکین دهد؟

کیست که از ابعاد واقعی تحولات آگاه باشد ولی همچنان بر طبل نومیدی و شکست و ناکامی بکوبد؟ آیا ما واقعاً فراموش کرده‌ایم که براساس همان کاغذ پاره‌ها تولید و صادرات نفت کشور به زیر یک میلیون بشکه رسیده بود و به سمت صفر حرکت می‌کرد؟ آیا واقعاً برجام با عربده‌های ترامپ و اطرافیانش درهم ریخته و تیر خلاص آن را شلیک کرده اند؟ پس این پیروزی‌ها و دستیابی به سطح تولید چهار میلیون بشکه‌ای و تحقق شرایط قبل از تحریم نفتی چگونه و بر چه مبنائی غیر از برجام تحقق یافته است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی قدرت همه چیز شما محسوب میشود نتیجه ای غیر از این ندارد

    • بدون نام

      بسیار خوب بود
      دشمن داخلی بدتر از دشمن خارجیه
      این افراطی ها یا دلواپسان یا هر اسمی که دارن،حاضرن ایران رو به باد بدن ولی ذره ای از سیاستشون کوتاه نیان

    • سید امین

      حالا اگه اوپک حتی یه بشکه از تولیدات نفت ما رو کم میکرد الان دیگه نمیشد طرف تلویزیون رفت همچین تو بوقش میکرد

    • حامد

      اولا شرم بر دلواپسانی باد که از ناراحتی ملت خوشحال میشوند . دوما ما که فقط با آمریکا قرار داد امضا نکردیم مبنا هفت کشور و همچنین سازمان ملل و اتحادیه اروپا بوده . سوما بر فرض که برجام از طرف آمریکا نقض شود طرف حساب ما سازمان ملل است و باید بر هوش و درایت ظریف احسنت گفت که برجام را در غالب قطعنامه سازمان ملل در آورد .

    • علی

      اینو کاملا موافقم واقعا احمدی نژاد با اون طرز حرف زدناش باعث وبانی تمام این گرانی و بدبختی مردم بود مملکتو با خاک یکسان کرد هرچندم من باروحانی وکاراش موافق نیستم همشون مثل همن ولی احمدی نژاد ک میگفت دولت من دولت پاک دست هستش چرا تمام اختلاس ها دزدی دوران دولت او بوجود امد اونم با فروش نفت 800میلیارد دلاری چرا اینقدر مردم رو بیچاره کرد

    • یوسفی

      ایا ا رباب رسانه اینقدرضعیف شده که در برابر رسانهای غربی خار 'ذلیل شود که نتوانت جشن پیروز خود را با شگوه تر تبلیغ کند

    • بدون نام

      سیما خانوم که مخطب زیاد داره حالا صدای سیما در نمیاد حتما سرما خورده

    • علی

      خوب کاملا طبیعی هست. شما یکی بیاد ده بار بزنه زیر گوشت، بار یازدهم بیاد یه حرف حساب باهات بزنه، چه خوب چه بد اصلا گوش نمیدی. چون اعتماد و امید و تدبیر همش رفته زیر سوال و تردید!

    • بدون نام

      وای بر دلواپسان که خیانت طرف

    • شیرزاد

      وای بر دلواپسان که خیانت طرف های برجام را میدیدند و میبینند و از آن دم نمیزدند و نمی زنند و زنده باد کسانی که در هر صورت امید خود به تدبیر را در هر صورت و هر نتیجه ای از دست نمی دهند.

    • بدون نام

      اصلأ صداوسیما میلی ایران چی هست خوردنیه؟

    • بدون نام

      همه این ده پیام بالا را یک نفر به اسمهای مختلف نوشته.تابلو بود.خخخخخع

    • traveler

      حقیقت اینه که کشور ما داخل بحران سیاسی بین جناح ها گیر افتاده و نتیجه این بحران آینده 20 سال بعد این مملکت رو تعیین میکنه من امیدوارم تا در این بحران ملت و سیاست مداران ما از تندروی و تندرو ها حمایت نکنند.

    • عماد

      عوامفریبی بس است اگر تورم منظور شما جیب مردمه درستهحتی زیر صفر است تا جایی که بعضیها دراثربیچارگی تنفروشی میکنند برای شما که حقوفهای تجومی میگیرید افتخار است

    • بدون نام

      اینکه صدا و سیما وسط اخبار سراسری میره از مردم مصاحبه میکنه و مگیه بر جام نقص شده من نفهمیده منظورش چیه لطفا یکی من راهنمایی کنه

    • Reza

      اگر جناحهای به اصطلاح سیاسی داخل کشور دست از کوبیدن همدیگر بردارند وبجای چوب لای چرخ هم گذاشتن با همدلی در راستای منافع ملت و اصلاح ساختار اداری واقتصادی کشور وبکارگیری تمامی نیروها،امکانات وفرصتهای موجود برای حل معضلات وچالشهای معیشتی مردم بعنوان اولویت اصلی حرکت نمایند، وبا خائنین وفاسدین بدون ملاحظه جایگاه سیاسی افراد فاسد برخورد قانونی کنند، واقعا اربده کشی چند مقام صهیونیست آمریکایی یا سعودی مانع چندانی در رشد وتعالی اقتصادی،اجتماعی،و... ایران بحساب نمی آید. ولی شرط اصلی پرهیز از حرکات تفرقه انگیز فرسایشی وبرخورد موثر قانونی با همه ،تاکید میکنم (با همه ی) مفاسد اقتصادی بدون ملاحظات سیاسی وجناحی است.

    • علی

      ما در کل تاریخ ایران هزاران امیر کبیرها داشتیم. اما کارکرد سید ضیاء الدین ها هم کم نبوده. و دو نفر از آنان برای به انحطاط کشیدن یک ملت کافی بود. و این یعنی اجرای سیاست انگلیس، آمریکا، اسرائیل و ... ما کی می خواهیم بیدار شویم خدا داند، همواره کسانی در ایران بوده اند که به دلیل ضعف در تشخیص رفتار و عملکرد سیاسی، داشتن نوعی حس قدرت طلبی همواره در طالب امتیازاتی بودند که به دلیل نداشتن سواد و گویش سیاسی، وجود حسادت، حقارت و وطن فروشی در ذات شان اقدام به تصاحب جایگاهی را کرده اند که حق شان نبوده. اما در کنار همین استعمار گران شناسایی و از توانایی آنان در به انحراف کشاندن این جامعه و تکیه به کرسی های گران باعث شده اند که ملتی را به بیراه بکشانند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج