جاباما
۴۳۴۷۹۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پرواز پرماجرای قشم‌ایر از استانبول به تهران

پرواز شماره ۲۲۱۴ شرکت هواپیمایی قشم‌ایر که بنا بود عصر جمعه استانبول را به مقصد تهران ترک کند، به دلیل نقص فنی در استارتر موتور هواپیما با چند ساعت تاخیر مواجه شد و پس از آنکه با اعلام خلبان مشکل فنی آن رفع شد، برخی از مسافران ترجیح دادند با این هواپیما سفر نکنند.

خبرگزاری ایسنا: پرواز شماره ۲۲۱۴ شرکت هواپیمایی قشم‌ایر که بنا بود عصر جمعه استانبول را به مقصد تهران ترک کند، به دلیل نقص فنی در استارتر موتور هواپیما با چند ساعت تاخیر مواجه شد و پس از آنکه با اعلام خلبان مشکل فنی آن رفع شد، برخی از مسافران ترجیح دادند با این هواپیما سفر نکنند.

این پرواز در ابتدا بنا بود ساعت ۱۷:۱۵ روز جمعه فرودگاه آتاتورک استانبول را به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) ترک کند، اما با تاخیری نسبتا طولانی سرانجام این هواپیما حدود ساعت ۷ صبح روز شنبه این فرودگاه را ترک کرد.

یکی از مسافران این پرواز در این رابطه به ایسنا گفت: با توجه به این‌که اطلاعات به دست آمده از طریق برخی کارکنان پرواز برای گروهی از مسافران نگران‌کننده بوده، حدود ۸۰ نفر از آنها ترجیح دادند با این هواپیما به سمت تهران پرواز نکنند و مابقی مسافران نیز به دلیل محدودیت‌های شغلی مجبور شدند ریسک پرواز با این هواپیما را بپذیرند.

این مسافر با گلایه از شرایطی که در زمان تاخیر برای آنها اتفاق افتاده است تصریح کرد: در این زمان خدمات لازم به مسافران ارائه نشد و حتی آنها مجبور شدند برای مدتی نسبتا طولانی در تاریکی و قطع سرویس تهویه هوای هواپیما به سر ببرند.

این مسافر همچنین از شرایط نمایندگی قشم‌ایر در فرودگاه استانبول نیز انتقاد و اظهار کرد: در این نمایندگی تنها یک نفر فعال بود که مجبور بود تمام مسوولیت‌ها را به تنهایی قبول کند.

به دنبال این اعتراض شرکت هواپیمایی قشم‌ایر در توضیحاتی رسمی که در اختیار ایسنا قرار داده اعلام کرد: هواپیمایی ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ قسم ایر در مسیر تهران - استانبول به علت ایجاد شرایط اضطراری برای یکی از مسافران در پرواز ملزم به بازگشت به رمپ و تحویل مسافر و عوامل پزشکی شد و همچنین بروز نقص فنی موجب تاخیر در خروج از فرودگاه امام خمینی (ره) شد که این هواپیما پس از ورود در فرودگاه آتاتورک نیز با مشکلی جزیی مواجه می‌شود.

قشم‌ایر اعلام کرده که این مشکل جزیی توسط متخصصان محلی حل شده و در همین زمان از مسافران پذیرایی شام به عمل آمده و هواپیما مجددا آماده پرواز شده است. در این زمان خلبان ضمن حضور در ترمینال به مسافران توضیح داده که اشکال صرفا در استارتر موتور هواپیما بوده که به هیچ وجه خللی در سیستم‌های فنی هواپیما و ایمنی ایجاد نمی‌کند.

این شرکت هواپیمایی تصریح کرده که با تاکید خلبان و مسوولان شعبه بر آمادگی کامل هواپیما برای پرواز با رعایت کلیه قوانین و استانداردهای بین‌المللی ایمنی هوانوردی، این پرواز با موفقیت انجام شده و هواپیما ساعت ۸:۴۵ در فرودگاه امام (ره) به زمین نشسته است.

قشم‌ایر درباره‌ی وضعیت مسافران معترض که با این هواپیما به تهران نیامدند نیز اعلام کرد: بدیهی است قشم ایر ضمن عذرخواهی از مسافران به علت بروز مشکل در خصوص نحوه پرداخت خسارت تاخیر پروازهای خود و پرداخت حقوق آن دسته از مسافرانی که بنا به درخواست شخصی در پرواز استانبول به تهران حضور نیافتند، مطابق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری عمل خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج