جاباما
۴۳۵۲۲۱
۲۴ نظر
۵۰۱۰
۲۴ نظر
۵۰۱۰
پ

حقوق بازنشستگان و شاغلین افزایش می یابد

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۶؛ قیمت بنزین، یارانه نقدی و قیمت دلار در لایحه بودجه ۱۳۹۶ کل کشور توضیحاتی ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۶؛ قیمت بنزین، یارانه نقدی و قیمت دلار در لایحه بودجه ۱۳۹۶ کل کشور توضیحاتی ارائه کرد.

طبق لایحه بودجه سال 96 حقوق بازنشستگان و شاغلین10 درصد افزایش خواهد یافت

نوبخت در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه، آثار بودجه در زندگی مردم چگونه خواهد بود گفت: متناسب با تورم حقوق بازنشستگان و شاغلین افزایش می یابد لذا طبق لایحه بودجه سال96 حقوق شاغلین و کارمندان 10 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه، یک بند ویژه برای برابری حقوق بازنشستگان و شاغلین در لایحه بودجه سال 96 در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: دولت یازدهم به صورت مستمر اقدام به افزایش حقوق کرده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، برای امسال پیش بینی شده که نرخ تورم بین7-8 درصد باشد افزود: در سال 93 دریافتی های شاغلین و به ویژه بازنشستگان عادلانه نبود.

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه، در صفحه 165 برنامه ششم توسعه توضیح داده شده تا بتوانیم نابرابری ها را در بحث حقوق بازنشستگان برطرف و یکسان کنیم اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی هنوز برنامه را تصویب نکرده است اما ما براساس آن عمل کرده ایم.

40 هزار میلیارد تومان برای صندوق های بازنشستگی در نظر گرفته شده است

وی با بیان اینکه، طبق برنامه ششم توسعه اقدام به رفع نابرابری در حقوق بازنشستگان و شاغلین خواهیم کرد افزود: 40 هزار میلیارد تومان برای صندوق های بازنشستگی در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، سازمان برنامه و بودجه از محل جابه جایی ها 10 درصد می تواند برخی از اقلام را افزایش دهد اضافه کرد: در رابطه با حقوق بازنشستگان عدالت باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه، لایحه برنامه را به مجلس ارائه کرده ایم گفت: امیدواریم مجلس هر چه سریعتر آن را تصویب کند.

تا پایان آذر ماه تمام پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت خواهد شد

نوبخت با بیان اینکه، یک بند ویژه برای برابری حقوق بازنشستگان و شاغلین در لایحه بودجه96 در نظر گرفته شده است تصریح کرد: تا پایان آذر ماه تمام پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت خواهد شد

نوبخت با بیان اینکه ،سال گذشته 20 درصد به حقوق کسانی که750 هزار تومان دریافت می کردند اضافه شد افزود: پاداش بازنشستگی سال 93 فرهنگیان را سال گذشته پرداخت کرده ایم لذا، ان شا الله هیچ فرهنگی را نخواهیم داشت که پاداش بازنشستگی خود را دریافت نکرده باشد.

وی با اشاره به اینکه، 14 هزار و700 میلیارد تومان از بابت خرید تضمینی به گندمکاران باید پول می دادیم ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده هزار و300 تومان برای هر کیلو است .

رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال دیگری پیرامون بی عدالتی ها در حقوق گفت: باید جلوی بی عدالتی را بگیریم لذا در بین دستگاه های نظارتی دیوان محاسبات موظف شد تا موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ راهی وجود ندارد که دستگاهی بتواند برای خود حقوق تعیین کند گفت: شورای حقوق و دستمزد سقف درآمدها را بسته، ضمن اینکه هیچ دستگاهی از قانون مقررات مدیریت خدمات کشوری مستثنی نخواهد بود.

در بحث حقوق های نجومی نه تنها دولت بلکه نظام متضرر شد

نوبخت با بیان اینکه در بحث حقوق های نجومی نه تنها دولت بلکه نظام متضرر شد گفت: از نود و سه هزار و چهارصد و هفتاد نفر، چهار دهم درصد یعنی حدود سیصد و نود و هفت نفر بیشتر از بیست میلیون تومان تا شصت میلیون تومان دریافت کرده اند، در حالی که این رقم اگر حتی یک نفر هم باشد برای دولت قابل قبول نیست.

دولت مصمم است به هیچ وجه یارانه افراد نیازمند قطع نشود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص بحث پرداخت نقدی در قالب هدفمندی یارانه ها در سال آینده نیز بیان داشت: مصوبه ای که هم اکنون از مجلس درخواست کرده ایم این است که دولت این اجازه را داشته باشد که تا سقف ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت ها و محل بودجه عمومی تامین مالی کند و آن را به پرداخت نقدی و غیر نقدی به جامعه هدف و در جهت حمایت از اقشار کم درآمد و به ویژه تولید و اشتغال هزینه کند.

وی با اعلام اینکه هم تاکنون به هفتاد و پنج ، هفتاد و شش میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت میکنیم اظهار داشت: خوشبختانه همکارانم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدل هایی را طراحی کرده اند تا بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که یارانه هیچ فرد نیازمند را قطع نمی کنیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی نسبت به قطع یارانه افراد نیازمند اقدام نخواهیم کرد گفت: علاوه بر این موضوع مصمم هستیم بحث هدفمندی را در حوزه تولید و اشتغال به صورت هدفمند اجرا کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره اینکه آیا در بودجه سال آینده از منابع عمومی نیز برای یارانه ها استفاده خواهد شد، عنوان کرد: همیشه این اجازه را داریم که از ردیف گلوبالی که در ردیف های متفرقه تحت عنوان یارانه ها است به مقدار مورد نیازمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه، حقوق 93 هزار و470 نفر از مدیران را مورد بررسی قرار دادیم افزود: 23 میلیارد تومان چه به صورت قانونی و چه به صورت ناعادلانه دریافت شده است لذا باید اذعان داشت که نفس تبعیض قابل قبول نیست و ناعادلانه است.

وی با اشاره به اینکه، عده ای از همکارانم با حقوق های پایین زندگی می کنند ادامه داد: همه مقامات موظف شده اند تا زیر 10 میلیون دریافتی داشته باشند.

سامانه ای برای کنترل حقوق مدیران دولتی در بودجه سال آینده پیش بینی شده است

نوبخت با اشاره به اینکه، تمامی دستگاه های اجرایی که از منابع مختلف پول دریافت می کنند ، حق ندارند حتی یک ریال از دریافتی خود را غیر از حساب خزانه نگه داری کنند گفت: سامانه ای برای کنترل حقوق مدیران دولتی در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه، هیچ افزایش حقوقی از سوی دستگاه ها صورت نخواهد گرفت اظهار داشت: تمامی استثنا ها را قطع کرده ایم و شورای حقوق و دستمزد سقف دریافت را بسته است.

دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی ندارد

وی در خصوص بحث افزایش نرخ حامل های انرژی نیز اظهار داشت: در حال حاضر برای سال آینده به هیچ وجه برنامه ای برای افزایش نرخ حامل های انرژی نداریم،چراکه همیشه پس از تصویب لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی تکلیفمان روشن می شود که باید چه کاری انجام دهیم.

نوبخت ادامه داد: در برخی خبرها گفته شده که دولت قصد دارد نرخ بنزین را پنج درصد افزایش دهد که باید عنوان کنم که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی نداریم.

اجرای طرح تحول سلامت در سال ۹۶ نیز ادامه خواهد داشت

نوبخت در خصوص اجرای طرح تحول سلامت در سال آینده نیز اظهار داشت: بحث طرح تحول سلامت یک طرح اساسی و یک سیاست مصوب دولت تدبیر و امید است که تحت هیچ شرایطی آن را قطع نخواهیم کرد.

وی در خصوص بدهی بیمه ها به ارایه دهندگان خدمات درمانی نیز بیان داشت: در همین راستا سازمان برنامه و بودجه موظف شد در حوزه معاونت اجتماعی و عمومی با توافق وزارت بهداشت و درمان و وزارت کار مدلی را طراحی کند تا حوزه کار با یک برنامه ریزی مرتب شود و دخل و خرج نیز متناسب تر صورت گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: بدهی هایی که در طرح تحول سلامت مطرح است مربوط به بیمه سلامت است که این حوزه مرتبط با وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی و سازمان بیمه ابرانسان است و در حیطه وظایف وزارت بهداشت قرار نمی گیرد.

وی افزود: بنا بود در طرح بیمه سلامت پنج میلیون نفر تحت پوشش این بیمه قرار گیرند که این رقم به یازده میلیون نفر افزایش یافت لذا فشاری به سیستم وارد کرد البته حدود ظرف روزهای قبل حدود چهار هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های بیمه سلامت را تامین مالی کرده است.

نوبخت افزود: برای سال آینده منابع لازم برای بیمه سلامت و طرح تحول سلامت دیده شده و طرح تحول سلامت یکی از سیاست های غیر قابل تغییر دولت است که رئیس جمهور نیز بر آن تاکید دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص بحث اشتغال نیز عنوان کرد: اشتغال مولد و مستمر از طریق افزایش سرمایه گذاری ها بدست می آید و به همین جهت نیز پیش بینی مان این است که سال آینده ۱۲/۴ درصد رشد سرمایه گذاری داشته باشیم که براساس این رشد می تواند اشتغال مناسبی ایجاد کنیم.

وی افزود: در سه ماه گذشته حدود یک میلیون و پنجاه هزار نفر وارد بازار کار شدند که ما توانستیم برای هفتصد و پنجاه هزار نفر از آن ها شغل ایجاد کنیم، درست است که ایجاد فرصت های شغلی از سوی دولت افزایش پیدا کرده اما از آن طرف نیز ورودی به بازار کار بیشتر شده است لذا از این جهت باید در کنار سرمایه گذاری یک سری طرح ها رو اجرا کنیم.

نوبخت افزود: به همین جهت در بودجه سال ۹۶ هزار میلیارد تومان پرداخت یارانه تسهیلات ارزان قیمت را برای شرکت های دانش بنیان و جوانان تحصیل کرده ایجاد خواهیم کرد.

وی یادآور شد: سالانه باید حداقل بین ۹۰۰ تا ۹۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود که بتوانیم نرخ بیکاری را تک رقمی کنیم که در حال حاضر توان ما ایجاد هفتصد تا هفتصد و پنجاه هزار فرصت شغلی در سال است.

نوبخت درباره بودجه عمرانی کشور نیز اظهار داشت: توانستیم در این بخش بیش از ۱۰٪ رشد ایجاد کنیم که بیست و هفت هزار و پانصد میلیارد تومان از منابع ما که اسناد و املاک مالی است در بخش طرح های عمرانی استفاده خواهد شد.

پنجاه درصد اعتبارات عمرانی استان ها را پرداخت کرده ایم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: اعتبارات عمرانی استان ها هفت هزار میلیارد تومان است که توانستیم قبل از اینکه به نیمه سال برسیم نیمی از این اعتبارات را پرداخت کنیم و خود را نیز موظف می دانیم که در بحث تامین بودجه عمرانی کشور رقم بیست هزار میلیارد تومان را چهل هزار میلیارد تومان برسانیم.

نرخ دلار در بودجه سال آینده ۳۳۰۰ تومان دیده شده است

نوبخت همچنین در خصوص تعیین نرم دلار و نفت در بودجه سال آینده نیز عنوان کرد: پیش بینی می کنیم از محل نفت، صدو ده میلیارد تومان منابع کسب کنیم .

وی افزود: قیمت هر بشکه نفت در بودجه سال آینده را بین پنجاه تا پنجاه و پنج دلار و نرخ دلار را نیز حداکثر سه هزار و سیصد تومان پیش بینی کرده ایم ضمن اینکه سیاست دولت افزایش نرخ دلار نیست و نرخ دلار در حال حاضر در بازار ارز به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابوولی

      خداکنه جنبه تبلیغات نداشته باشه.

    • علی

      از فردا دیگه شام میریم چلو کباب

    • بدون نام

      حرفای این نوبخت را زیاد جدی نگیرید

    • بدون نام

      ازاول سال95ماهی یه باراعلام میکنید حقوق شاغلین وبازنشستگان افزایش پیدامیکنه .امادرعمل هیچ خبری نیست همش طبق معمول درحدحرفه.درضمن مرغ کیلویی8000تومن کجای این تورم 8درصده.درموردبنزین هم اعلام کردیدقصدگرون کردن ندارین توروخداشرمنده نکنید.

    • بدون نام

      حقوق شاغلین وبازنشستگان افزایش نداشته ونخواهدداشت .شایداشتباهی رخ داده منظورشون حقوق نجومی بگیران بوده.

    • بدون نام

      فقط حرف میزنن
      خود دولت نرخ دلارو افزایش میده
      برنامه های تلویزیونی ساختگی

    • بدون نام

      من نمیدونم اینها چه فکری پهلو خودشون میکنن ده درصد اینجا اضافه میشه صد برابر سوخت وبقیه چیزهای دیگه گرون میشه

    • مردم

      اینهمه گرونی همش ده درصد!!!!!روحانی تک دوره...

    • بدون نام

      نرخ تورم بالا است می گویندنرخ رشد تورم پایین ا ست بخا طر انیکه حقوق کارمندان زحمتکشی یعنی نیروی مسلح ارتش ومعلمهاوکارگران اصافه نکنند د روغ بانگ مرکزی نرخ رشد و تورم آمد پایین خیال کردن مردم ساده لوح هستن نه مردم باهوش هستن سال ۹۵ ۱۲درصد بود حالا ۱۰ درصد از این اضا فه کنند دو درصد کم شد این هم دولت روحانی رحمت به دولت احمدی نژاد اگر گران می کرد حقوفها را افزا یش می داد

    • بدون نام

      خدایا ...چه تیتر مزخرفی!
      افزایش حقوق اول سال 96 انهم 10% که کمتر از امسال هست را طوری نوشته که انگار الان قراره اضافه بشه

    • بدون نام

      خوب وظیفه هر دولتیست که سالانه به حقوق کارمندانش با توجه به تورم اضافه کند .دولتروحانی تمام اقتصاد کشور را در رکود کامل نگهداشت بعد ادعامیکند تو م را مهار کرده کارمند بدبخت چیند سال است که اندکی حقوقش بالا میرود قبل از اینکه اتفاقی بیفتد نر خ دلار را بالا برده که این کسری را.جبران کند بعد مبینیم که نه.تنها چیزی عاید ما بدبخترین گروه جامعه نشد بلکه در جای خود درجا میزنیم وقدرت خریدمان.نیز با توجه به بالا بودن ارزش دلار کم وکمتر.نیز شد ه است.

    • بازنشسته

      خجالت بکشید دوازده ماه از سال در حال گرون کردنید دوازده ماه هم درحال وعده دادن ده در صد اضافه کردن حقوق بازنشستگان من بازنشسته که یک ملیون حقوق میگیرم با صد تومان افزایش حقوق میشه شما بگید ماچه کنیم ...حتما پس اندازم کنیم

    • ایرانی

      دروغ پشت دروغ
      عامل
      تورم
      رکود صد درصدی
      بدبختی مردم

      فقط و فقط دولت روحانی و وزیران وی
      اصلاح طلب ها چنان بلایی به سر این مملکت آورده اند که قابل جبران نیست

      محمود جان کجایی؟ یادت به خیر!

    • بینام

      دولت فقط به فکر کارمند ان و باز نشستگان کشوری ولشگری است ولی آنهایی که چرخه تولید را در کشور میگردانند، نیست (کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی)، اقای مدیرعامل سازمان شما چکار می خواهید بکنید.

    • بدون نام

      اسم محمودو نیار ایرانی ... کاری که او کرد ..

    • بدون نام

      .. شاید بعضی ها باور بکند ایشان حقوق بازنشتگان راپله ای بالا میبرد ولی حقوق مدیران را آسانسوری به به چقدر دولت تدبیروامید بفکر بازنشتگان است

    • بدون نام

      من بازنشسته یک میلیونی با ده درصد اضافه یک میلیون وصدهزار تومان میشوم ولی هم مدرک من در شرکت دیگری که پنج میلیون میگیر د میشود پنج میلیون وپانصد هزار تومان واین تبعیض واختلاف همیشه ادامه دارد

    • بدون نام

      سلام ببخشید یکم واقعی بحندیم جناب وزیر بوجه حداقل یکم دقت کنید میکوید تورم 8درست وافزایش حقوق ده درصد تا اینجا تشکر ولی هنوز سال ۹۶شروی نشده ۱۰ درصد برق اضافه شود اکر تا اخر سال 96برق افزایش نیابد ازموقع اجرا افزایش ۱۰ درصد تا اخر سال۹۶حدود۱۸ ماه هست که با یک حساب ساده افزایش برق میشوی نزدیک ۲۰درصد مردم بیدار و اکاهن تشکر از شما

    • بدون نام

      خداازتون نگذره,بخداظلمه,بخداظلمه

    • ایرانی

      سال 95 را چه سر صدایی راه انداختید گفتید حقوقها بقدری زیاد میکنیم از تورم بیشتر بعدش نتیجه دروغش را دیدیم دقیقا 12 درصد زیاد کردید از انطرف کسورات بیمه اینقدر زیاد شده بود دریافتی من مثل سال قبلش شده بود حالا بجز گرانی جنسها سه برابر بس دیگه خجالت بکشید چقدر دروغ من جای شما دارم خجالت میکشم عجب رویی دارید شما

    • بدون نام

      واقا متاسفم برای این ده درصد از زمان دولت روحانی خیلیا رنگ میوه و غذای درست و حسابی رو تو زندگیشون ندیدن ده درصد برای ی کسی ک پنج ملیون یا بیشتر حقوق میگیره قانع کنندست نه برای ی کارگر ک باید با هشتصد تومن زندگی کنه و مرغ بخره کیلویی 8000تومن

    • Ali

      شمارابخدا براى مردم بدبخت ايران بگوييد كه اين تورم هشت در صد طبق كدام جنس كدام محاسبه كدام. شده است !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

    • نبی اله آقامیر زایی

      اینجانب سرپرست دوخانواده هستم که7نفره که بچهام دانشجو ودبستانی هستند با این که درامدکم است یارانه ام را قطع کرده اند تقا ضای رسیدگی دارم

    • حمید

      آقای نوبخت،این آمار و ارغام و کاهش تورم تا تک رقمی واقعی نیست ،شما مثلا نرخ مسکن را که در این چندسال ثابت مانده با بعضی کالاها جمع و میانگین می گیرید که مثلا ما تورم را کاهش داده ایم،و یا کسری بودجه را با افزایش مصنوعی دلار تامین می کنید ،که به تبع آن سی الی چهل درصد به قیمت کالاها اضافه؟می شود،آنوقت هر ساعت و دقیقه از کلیه تریبونها فریاد میزنید و منت هم می گذارید که ده درصد به حقوق کارکنان اضافه می شود.ما مردم ایران انسانهای شریف و نجیبی هستیم ،بیایید کاری کنید که مثل مردم مالزی که یک دهه قبل بحران مالی آن کشور را فرا گرفت،زنان آن کشور با فروش طلاهای خود بیست و پنج میلیارد دلار به دولتشان کمک کردند.روراست و صادق باشید با مردم.بگویید پول نداریم و نمی توانیم بیش از این اضافه کنیم چه اشکالی دارد؟.مشروط بر اینکه مدیران ما حقوق های نجومی نگیرند و کسانیکه سوء استفاده کردند طبق قوانین شرع اسلام محاکمه کنید تا دیگر کسی جرات سوء استفاده نداشته باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج