۴۳۵۶۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سرخابي‌ها و يك برنامه اختصاصي در تلويزيون

از امشب برنامه باشگاه روي آنتن شبكه دو خواهد رفت؛ برنامه‌اي كه قرار است فاز اول آن مختص باشگاه‌هاي مطرح ليگ برتر فوتبال و هواداران‌شان باشد... تهيه‌كننده باشگاه از جزئيات اين برنامه مي‌گويد

سرخابي‌ها و يك برنامه اختصاصي در تلويزيون

هفت صبح: از امشب برنامه باشگاه روي آنتن شبكه دو خواهد رفت؛ برنامه‌اي كه قرار است فاز اول آن مختص باشگاه‌هاي مطرح ليگ برتر فوتبال و هواداران‌شان باشد... تهيه‌كننده باشگاه در گفت‌وگو با هفت‌صبح از جزئيات اين برنامه مي‌گويد

در چند روز اخير شبكه دو در ميان برنامه‌هايش تيزر برنامه‌اي به نام «باشگاه» را پخش مي‌كند. تيزري كه در آن عده زيادي از بازيكنان و چهره‌هاي سرشناس فوتبالي جلوي دوربين توصيه مي‌كنند كه هواداران باشگاهي‌شان به ديدن اين برنامه بنشينند. در اين تيزرها تاكيد مي‌شود كه قرار است «باشگاه» اولين برنامه‌اي باشد كه باشگاه‌هاي مختلف در آن به صورت مستقيم با هواداران‌شان صحبت مي‌كنند و از آخرين وضعيت تيم‌شان و اتفاقاتي كه در طول هفته براي‌شان رخ داده مي‌گويند. ما هم براي اينكه مخاطبان فوتبال‌دوست تلويزيون از جزئيات اين برنامه جديد باخبر شوند به سراغ مجتبي سليم‌خاني، تهيه‌كننده باشگاه رفتيم تا براي‌مان بگويد در اين برنامه قرار است دقيقا چه اتفاقي بيفتد. برنامه‌اي كه اولين قسمت آن امشب ساعت 23:30 روي آنتن شبكه دو خواهد رفت.

ارتباط مستقيم باشگاه‌ها با هواداران

اولين نكته‌اي كه به نظر مهم مي‌آيد اين است كه ‌ايده اوليه ساخت چنين برنامه‌اي چگونه به وجود آمده است. سليم‌خاني در پاسخ به ‌اين سوال مي‌گويد: «تمام تيم‌هاي معتبر جهان داراي يك شبكه خصوصي هستند كه آخرين اخبار و اطلاعات فعاليت‌هاي باشگاه خود را به صورت مستمر در اختيار هواداران‌شان قرار مي‌دهند، با توجه به‌اينكه در قانون اساسي ما ايجاد شبكه خصوصي تعريف نشده است ما هم به ‌اين فكر افتاديم كه در رسانه ملي فرصتي را به باشگاه‌هاي معتبر ورزشي بدهيم تا آنها بتوانند در برنامه‌اي زنده و 30 دقيقه‌اي بدون وجود هر گونه واسطه‌اي با هواداران‌شان صحبت كنند و آنها را از آخرين اخبار و وضعيت تيم محبوب‌شان باخبر كنند.»

به گفته سليم‌خاني سري اول اين برنامه در 22 هفته و در قالب 154 برنامه در حال تهيه است كه در آن به اخبار هفت باشگاه معتبر پرداخته مي‌شود و هر روز هفته يكي از باشگاه‌ها مستقيما با مخاطبان‌شان ارتباط برقرار مي‌كنند. سليم‌خاني اضافه مي‌كند امشب و فردا شب مخصوص باشگاه پرسپوليس است، يكشنبه هفته آينده هم در اختيار اين باشگاه قرار دارد و بعد نوبت به سه برنامه متوالي براي باشگاه استقلال مي‌رسد. گويا به تدريج از دو برنامه در هفته به سه، چهار، پنج‌، شش و نهايتا هفت برنامه در طول هفته خواهد رسيد و هر روز اين برنامه به يك باشگاه اختصاص خواهد داشت تا كنون هم باشگاه‌هاي استقلال، پرسپوليس و تراكتور‌سازي باشگاه‌هايي هستند كه به برنامه «باشگاه» اضافه شده‌اند و به زودي چهار باشگاه ديگر هم به جمع اين باشگاه‌ها اضافه خواهد شد.


فاز اول هفت باشگاه معتبر فوتبال

نكته مهمي ‌كه وجود دارد اين است كه چرا هفت باشگاه(آن هم باشگاه‌هاي متمول) و چرا فقط فوتبال، سليم‌خاني علت اين مسئله را تلاش براي استارت اوليه و جاافتادن برنامه مي‌داند: «اين ۱۵۴ قسمت فاز اول برنامه باشگاه است، ما سعي كرديم در فاز اول باشگاه‌هاي پرطرفدار در رشته پرطرفداري مثل فوتبال را پوشش دهيم و بعد به سراغ ديگر باشگاه‌هاي ورزشي در رشته‌هاي مختلف برويم. البته همين باشگاه‌هاي فعلي و منتخب غير از فوتبال در يك سري رشته‌هاي ورزشي ديگر هم فعاليت مي‌كنند كه اخبار آن رشته‌ها هم پوشش داده مي‌شود.»

سليم‌خاني در خصوص ويژگي‌هاي اصلي اين برنامه مي‌گويد: «ما سعي كرديم كاملا از حاشيه‌ها دوري كنيم، باشگاه‌ها در اين برنامه موظفند فقط در خصوص باشگاه خودشان صحبت كنند، در طول هفته اخبار هر باشگاه توسط اتاق فكر برنامه بررسي مي‌شود، اخبار طبقه‌بندي و پس از گرفتن تاييد نهايي از مدير‌عامل و سخنگوي باشگاه در برنامه خودشان اعلام مي‌شود، اميدواريم شرايطي فراهم شود كه بتوانيم حتي لحظات بين دو نيمه بازي‌هاي هر باشگاه را هم به هواداران نشان دهيم، ضمن اينكه قصد داريم براي اولين بار همراه باشگاه‌هايي كه در بازي‌هاي آسيايي حضور دارند تيم‌هاي خبري اعزام كنيم، پوشش تمرين‌هاي هر باشگاه هم از ديگر بخش‌هاي مهم اين برنامه است.»


اجراي برنامه توسط دو مجرب مختلف

اما نكته جالب اين برنامه حضور دو مجري مختلف براي اجراي برنامه است، مجري اول به بازخواني اخبار مي‌پردازد و مجري دوم هم وظيفه معرفي آيتم‌هاي مختلف و وصل كردن آن‌ها به يكديگر را به عهده دارد. بخش اخبار اين مجله تصويري هم به سه بخش تقسيم مي‌شود، بخش اول مربوط به اخبار تيم فوتبال، بخش دوم مربوط به اخبار فرهنگي و بخش سوم هم مربوط به ساير رشته‌هاي ورزشي هر باشگاه است. اما اينكه چرا چنين برنامه‌اي در شبكه دو(شبكه كودك و خانواده) توليد شده هم جاي سوال است.

سليم‌خاني در اين خصوص مي‌گويد: «طرح برنامه باشگاه در هر سه شبكه يك، دو و سه تصويب و مجوز ساخت گرفت اما به چند دليل ترجيح داديم اين كار در شبكه دو توليد شود، اول اينكه مديران شبكه دو در اين مدت نشان دادند كه پاي كار و مشكلات و سختي‌هايش تمام قد مي‌ايستند، دوم اينكه در اين چند سال تمام برنامه‌هاي ورزشي مختص شبكه سه بوده و از آن جايي كه شبكه يك و دو اولين شبكه‌هاي تلويزيون هستند و حس نوستالژيكي براي مخاطبان دارند دوست داشتيم با يك برنامه خوب اين حس را زنده كنيم و سوم اينكه شبكه دو بسيار كم حاشيه است، مديرانش هميشه پاسخگو و در دسترس هستند و تعامل خوب با كاركنان شبكه هم به ما كمك مي‌كرد، ما بيشتر از اينكه بخواهيم غصه كنداكتور يا مسائل فرامتني داشته باشيم همه انرژي خود را صرف ساخت مجموعه كرديم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج