جاباما
۴۳۵۸۰۴
۲۹ نظر
۵۰۰۱
۲۹ نظر
۵۰۰۱
پ

رونمایی از بزرگترین رقیب روحانی در انتخابات ۹۶

نایب رئیس مجلس ششم گفت: با درایت و تدبیری که در نظام می بینیم هر گونه نقض برجام یک چالش بزرگ برای آمریکا خواهد بود و دیپلمات های ما توان منزوی کردن آمریکا را دارند.

خبرگزاری ایرنا: نایب رئیس مجلس ششم گفت: با درایت و تدبیری که در نظام می بینیم هر گونه نقض برجام یک چالش بزرگ برای آمریکا خواهد بود و دیپلمات های ما توان منزوی کردن آمریکا را دارند.

محمد رضا خاتمی افزود: فارغ از شعارهای تبلیغاتی که از سوی برخی با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراها صورت می گیرد و نباید هم به آن توجه کرد در ارکان مختلف حکومت، شخصیت های بسیار زیادی وجود دارند که منافع کشور را در نظر می گیرند و دنبال منافع جناحی خود نیستند. آنها نمی خواهند حتی به قیمت زیر پا گذاشتن منافع کشور، دولت روحانی را زمین بزنند.

وی تصریح کرد: برجام یک توافق ملی و دستاورد بزرگی بوده که زیر نظر رهبری و توسط وزارت خارجه، مذاکره کنندگان، مجلس شورای اسلامی، سران سه قوه انجام شده و همه مقامات جز به جز مسائل را در نظر داشته و پیگیری کرده اند.

خاتمی ادامه داد: دو طیف در خارج و داخل ایران از ابتدا مخالف برجام بوده و هستند. آنها همیشه می خواستند اثبات کنند برجام هیچ دستاوردی نداشته است و هنوز هم دنبال این کارند. طیف مخالفین داخلی برجام آنهایی هستند که انگیزه انتخاباتی دارند و می خواهند از این نمد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برای خود کلاهی بسازند.

وی اظهار داشت: این طیف در آمریکا به تازگی با دست گرفتن دولت، کنگره و سنا قدرت پیدا کرده اند. اما باید توجه داشت دولت ترامپ پس از روی کار آمدن، دنبال لغو برجام نخواهد رفت بلکه دنبال بهانه ای است که بگوید برجام از جانب ایران نقض شده است تا تمام دنیا را پشت سر خود بسیج کند. البته ما می توانستیم از فرصت یکساله ای که از وقوع توافق تا پایان کار باراک اوباما، وجود داشت استفاده بیشتری کنیم که این کار صورت نگرفت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: البته درباره اینکه مصوبه اخیر کنگره آمریکا نقض برجام حساب می شود یا خیر؛ نظرات کارشناسی متفاوتی بیان شده است. اما این اجازه به دولت آمریکا داده شده که قسمت هایی از مصوبه را که ناقض برجام است ، متوقف کند. از این رو باید صبر کرد و دید که دولت اوباما چه واکنشی انجام خواهد داد. در صورت نقض برجام، آمریکا را منزوی می کنیم.

خاتمی گفت: چنانچه برجام از سوی آمریکا نقض شده باشد در خود برجام، ساز و کارهایی برای مقابله با آن وجود دارد. برجام یک قرارداد بین ایران و همه دنیا است نه ایران و آمریکا که یکی از طرفین بخواهد آن را نقض کند.

نایب رییس مجلس ششم اضافه کرد: امضا کنندگان برجام هم کشورهایی دارای حق وتو هستند و ما با استفاده از توان دیپلماسی خود، در صورت نقض برجام می توانیم آمریکا را در انزوا و محکومیت قرار دهیم. از این رو نباید خود ما بگوییم می خواهیم برجام را نقض کنیم و با این کار در زمین دیگران بازی کنیم.

وی تصریح کرد: برجام توانست تحریم ها را که آثار بسیار سوء و گرفتاری های زیادی برای ما داشت از سر کشور باز کند. به نظر من ارکان مختلف حکومت در همه سطوح، به هیچ وجه دنبال بازگشت مجدد تحریم ها نیستند.

خاتمی به انتخابات سال آتی ریاست جمهوری هم اشاره کرده و گفت: بزرگترین رقیب روحانی در انتخابات آینده، عملکرد دولت و خود ایشان است. اگر در طول مدت باقیمانده، ایشان بتواند از یکسو نگاه ترمیمی و ارتباط بیشتر و بهتری با گروههای حامی خود و توده مردم داشته باشد و ازطرف دیگر دستاوردهای دولت خود را برای مردم تببین کند و سیاه نمایی ها و تبلیغات منفی مخالفین خود را خنثی کند؛ هیچ رقیب جدی ای در کسب دوباره پست ریاست جمهوری نخواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: آقای روحانی باید هم مشکلاتی را که طی این مدت با آن مواجه بود و هم دستاوردهای دولت خود را به مردم بگوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب دستاورداش چی بوده که مه ندیدیم وهرروز اوضاع اقتصادی بدتر از روز قبل شده تا به قبرستان هم رحم نکردن ....واقعا برای دولت آقای روحانی متاسفم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باش

    • بدون نام

      تو این چند هفته اخیر که قرار بود بودجه را تعیین کنند همه چیز گران شد.تا ببینبم در این چند ماه باقی مانده چکار می کنند تا حمایت مردم را داشته باشند

    • ارباب رجوع

      واقعا از مسوول مشترکین برق شمال کرمان شاکی و طرز بر خوردش با یک خانم خیلی بد بوده شکایتش به خدا میکنم و از کنتور خوانش نیز شاکی هستم خدا خوبشان کند

    • محمود اسدی

      من واقعا برای روحانی ودولتش که چیزی جز شعار ونا امیدی برای مردم نداشت متاسفم.
      با چه رویی دوباره میخواه بیا وسط؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زمان احمدي نژاد كجا تشريف داشتي محمود اسدي؟؟؟

    • بدون نام

      از عاجزانه از مردم می خوام دیگه به این آقا رای ندهند روزگارمون سیاه شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از عاجزانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بی نام

      فکر میکنم زمان آقای احمدی نژاد رو یادتون رفته سالها زمان نیاز تا اشتباهات این آقا جبران بشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قطع به یقین احمدی نژاد بهترین رئیس جمهور پس از انقلاب هست

      • علي

        خدا احمدي نژاد را براي جناب روحاني حفظ بفرمايد!!

      • بدون نام

        قبل از انقلاب مگه رييس جمهور داشتيم؟

      • بدون نام

        داشتيم احمدي نژاد از اونا هم بهتره

      • بدون نام

        اره دیگه این دولت هر گندی بزنه میگین به خاطر احمدی نژاده.
        ..... فقط شعار امید می دن

    • بی نام

      فعلا چیزی معلوم نیست چیدمان تاکتیکی کاندیداهای ریاست جمهوری ۹۶ ایران براساس رویکرد و جبهه سیاسی خواهد بود که بعد از جلوس ترامپ در کاخ سفید ،آمریکا در برابر ایران اتخاذ خواهد گرفت -

    • بدون نام

      یهو همتون بگید ک طرفدار اصولگرایی هستید راحت بشید... و فقط یکی مثل دولت قبل اگه بیاد و ماهی 40هزار تومن ناقابل بده به مردم رئیس جمهوره خوبه؟! " اونم ب نصفی از مردم "

      انصاف هم خوب چیزیه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت بی انصافی
        اولا 40تومن نه بلکه 45 نومن
        ثانیا احمدی نژاد به همه ایرانی ها یارانه داد حتی ایرانیان خارج از کشور
        ثالثا او قصد داشت یارانه هر نفر را به 200 هزار تومن اونم سال 90 . یعنی الان باید یارانه هر نفر 400هزار تومن شده باشه.
        دولت فعلی داره از درآمد یارانه برای مدیران خودش و پزشکان کاسبی میکنه.

      • بدون نام

        راست ميگي 45 تومن خيلي بهتر از 40 تومنه ما كه هميشه دعاش ميكنيم

    • بدون نام

      مخاطب 21:11 ، دمت گرم بلاخره یکی هم حرف حق و رو اصول زد... فقط کسایی مثل همونارو میخوان ملت انگار دیگه عادت کردیم!!

    • بدون نام

      اگرروحانی یک خورده سیاست بلدباشه دوره بعد کاندید نمیشه البته حس قدرت طلبی نمیگذاره ولی دیگه هاشمی وخاتمی خواهشاحمایت نکنند

    • احمد ایرانی

      اینا همش فیلمه برا ملت بیچاره که مرغ ش کیلویی ٨ هزار و دلارش ۴ هزار شده . بیکاریش فاجعه شده .. قصه همون قصه ی یک درصد مرفه ایران است .. چه تفاوتی بین احمدی نژاد و روحانی بود ؟؟ من که میگم هیچ تفاوت. هردو بیکاری و فساد اقتصادی و اختلاس ها هزاران میلیاردی شون زبانزد دنیا بود.. بیکاری و گرانی هم روز به روز بیشتر.. یاحق

    • بدون نام

      فقط احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فغتتتتت

    • حسین

      مردم از اینکه دراین دولت غرور ملیشون جریحه دار شده ناراحتن و همچنین وعده های عملی نشده ،نفهمیدن و نشناختن اسلام عدم توکل بر خدا عدم صبر و استقامت در راه خدا و صراط مستقیم ، عدم امید به نصرت الهی ، ارتباط با دشمن خدا و پیامبر و مسلمین ، امید بستن به دشمن خدابرای حل مشکلات مسلمین، پیروی نکردن از ولایت ، عدم مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مالی ، عدم توجه به نخبگان علمی فرهنگی و اقتصادی و پشتیبانی نکردن از آنها ،خود رای و تکبر، عدم توجه به اقتصاد اسلامی و مقاومتی ،عدم توجه به معیشت مردم عدم توجه به عدالت اجتماعی فرهنگی اقتصادی عدم توجه به بانکداری اسلامی ،تبلیغ فرهنگ غربی به جای فرهنگ اسلامی

    • حسین

      ما وقتی که خدا رو داریم و شهادت را پیروزی می دانیم از هیچ کس و هیچ چیزی باکی نداریم
      نه از تحریم و نه از حمله ی موشکی ایرانی جماعت ثابت کرده که هر چیزی رو اگه بخواهد حتی در شرایط تحریم آمریکا به دست خواهد آورد فقط نیاز هست که مدیری از نخبگانمان حمایت بکند نمونه اش هم فناوری هسته ای هوا فضا نانو صنعت موشکی و پزشکی و...
      فقط می ترسیم عده ای در اثر اغفال و ساده لوحی و تهاجم فرهنگی دشمن به جای توکل بر خدا ، بر کدخدا ( شیطان بزرگ) توکل کنند.

    • بی نام

      همه سرتونو کردین زیر برف مثل اینکه اصلا تو این کشور زندگی نمیکنید

    • بدون نام

      اگه چهارسال دیگه هم بگذرره بازهم میگن تقصیراحمدی نژاده واقعا متأسفم برای دولت تدبیروامیدکه بیشترمردم راازادامه زندگی ناامیدکرده

    • بدون نام

      حیف احمدی نژاده که بخوادباحسن روحانی مقایسه بشه

    • شصا

      چرا چرت و پرت میگی ای برترینهای روحانی پرست.. شما که حتی حرمت مقدسات رو در جوکهاتون در بخش طنز نگه نمی دارین و هر جوک زشتی رو که عقایدمون رو مسخره میکنه میذارین.. کافیه بگیم بالای چشم این دولت ابروه.. پیاممون رو منتشر نمی کنین.. اما فوش و بد و بیراه به رییس جمهور سابق کشور رو مجاز میدونین. اشتباه نکن.. نه احمدی نژادیم نه خوشم میاد ازش و نه روحانی پرستم مث شما . اما حرمت نگه دارین. دردای مردم رو بگین بجای باندبازی هاتون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج