جاباما
۴۳۶۱۶۳
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

میانگین سن طلاق در ایران

سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که در سال گذشته میانگین طول مدت ازدواج های منجر به طلاق ۸.۳ سال، میانگین سن طلاق در کشور برای مردان ۳۱.۵ سال و برای زنان ۲۷.۵ سال بوده است.

خبرگزاری مهر: سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که در سال گذشته میانگین طول مدت ازدواج های منجر به طلاق ۸.۳ سال، میانگین سن طلاق در کشور برای مردان ۳۱.۵ سال و برای زنان ۲۷.۵ سال بوده است.

سید سلمان سامانی، در رابطه با وظیفه خاص وزارت کشور و سازمان ثبت احوال در خصوص شناسایی و ثبت هویت ایرانیان، گفت: وقتی دولت مدرن در کشور ما شکل گرفت، یکی از ویژگی‌های این دولت این بود که اشراف کاملی بر تعداد نفرات و پراکندگی نفوس و اتباع خودش در سراسر کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌ها در ساختار اداری کشور ما است که در مجموعه وزارت کشور واقع شده است، افزود: ثبت وقایع حیاتی، ایجاد رابطه قانونی بین دولت و شهروندان، امکان احراز هویت و تولید آمار جمعیت چهار کارکرد ویژه سازمان ثبت احوال است.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: به جرأت می توان گفت پایگاه اطلاعات جمعیت کشور که در سازمان ثبت احوال مستقر است مهمترین دارایی الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: در این پایگاه اطلاعاتی ۱۰۷ میلیون رکورد اطلاعات هویتی ایرانیان ثبت و تاکنون ۶۴ میلیون کارت ملی و بیش از ۱۱ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها با اشاره به اقدامات ثبت احوال در چند سال اخیر گفت: یکی از اقدامات دولت تدبیر وامید رشد شتابان در استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان بود. نقاطی از کشور که به صورت برخط با سازمان ثبت احوال مرتبط بودند و می‌توانستند اطلاعات مربوط به اتباع ایرانی را استعلام کنند، حدوداً به ۲۰۰ هزار نقطه افزایش پیدا کرده است، این عدد پیش از این به ۴۰ هزار نقطه محدود بود که حکایت از رشد ٥ برابری در شبکه دارد و این بستر، زیرساخت بسیار مهمی برای تحقق دولت الکترونیک به شمار می آید.

سامانی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی یکی دیگر از زیرساخت‌های ایجاد دولت الکترونیک است که در قوانین برنامه و سایر قوانین بارها برآن تأکید شده بود، گفت: مشکلاتی که در بحث تحریم‌ها بوجود آمد باعث شد که علیرغم احکام صریح قانونی، قبل از این دولت بتواند تنها ۱۰۰ هزار کارت هوشمند صادر کند، اما با گشایش‌هایی که بعد از آن اتفاق افتاد، ما توانستیم جهش قابل توجهی در این عرصه ایجاد کنیم به نحوی که در حال حاضر این عدد را به ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ارتقا داده‌ایم.

وی افزود: مهمترین سند حقوقی و راهنمای ما در بحث جمعیت سیاست‌های کلی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب در حوزه جمعیت است که در این راستا در شورای اجتماعی کشور کمیته مشورتی خاصی ایجاد کرده ایم و با تشکیل شورای راهبردی جمعیت در هر یک از استان‌ها سعی‌مان این است که علاوه بر سیاستگذاری‌ و تقسیم کار کلان و ملی، بررسی‌ها و اقدامات منطقه‌ای خود را نیز قوت ببخشیم و بتوانیم برنامه های متناظر با این سیاست‌های کلان را در سطح هر استان عملیاتی کنیم.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها بااشاره به پیشتازی ایران در ثبت آمار حیاتی در منطقه، گفت: در حال حاضر در ابتدای دهه ای هستیم که توسط سازمان ملل از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۴ به عنوان دهه ثبت احوال و آمار حیاتی نامگذاری شده است و ما می‌توانیم این ادعا را بکنیم که در منطقه خودمان پیشتاز هستیم و توانسته‌ایم براساس شاخصهای موجود در حوزه ثبت‌ احوال و ثبت آمار حیاتی رتبه مناسبی کسب کنیم.

وی با اشاره به آخرین آمار ارائه شده توسط ثبت احوال در مورد ولادت گفت: به لحاظ نرخ ولادت، میانگین کشوری حدود ۲۰ است که این عدد در استان سیستان و بلوچستان که بیشترین نرخ ولادت را در کشور داشته است، ۳۵ است. درسال گذشته به تفکیک ماه، شهریور ماه بیشترین تعداد ولادت را داشتیم و در اسفند ماه کمترین تعداد ولادت رخ داده است و چندقلوزایی نیز در کشور ما شیوع ٣/١ درصدی داشته است.

سخنگوی وزارت کشور، با اشاره به ترکیب سنی فوت شدگان در سال ٩٤، گفت: ۵۷ درصد از فوت‌شدگان بالای ۷۵ سال سن داشتند، حدود ۱۰ درصد بین ۷۰ تا ۷۴ سال، ۹ درصد هم بین ۶۵ تا ۶۹ سال داشته اند و ٢٤ درصد کمتر از ٦٥ سال، بیشترین دلایل فوت نیز بیماری‌های قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها و بیماری‌های تنفسی بوده است. اینها داده‌های سازمان ثبت احوال است که این داده ها می تواند برای تصمیم گیران عرصه سلامت موثر باشد و آنها مبتنی بر این داده ها تصمیمات درستی را تخاذ کنند.

وی با اشاره به بحث طلاق به عنوان یکی از مهمترین محورهای آسیب‌های اجتماعی، گفت: میانگین طول مدت ازدواج در طلاق‌هایی که در سال گذشته اتفاق افتاده است، ۸.۳ سال بوده است. حدود ۱۳ درصد کمتر از یک سال از ازدواجشان گذشته بوده است، ٤٧ درصد در پنج سال اول زندگی بوده است و حدود سه درصد بیشتر از ۳۰ سال از زندگی مشترکشان گذشته بوده است که با توجه به این آمار، توجیه زوج‌های جوان و ایجاد یک تفاهم مشترک در ابتدای زندگی به عنوان یک محور مهم شناسایی شده است و می‌تواند کمک کند تا خانواده‌های پایدارتری داشته باشند.

سامانی افزود: بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات جمعیت، میانه سن طلاق در کشور برای مردان ۳۱.۵ سال و برای زنان ٢٧/٥سال است که این عدد نشانگر آن است که ما باید برای باقی‌مانده زندگی این افراد برنامه داشته باشیم.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: برنامه ریزی صحیح نیازمند مشارکت اندیشمندان است و در این راستا از صاحبنظران مسائل اجتماعی دعوت می‌کنم که با بررسی آمار و اطلاعاتی که به صورت ادواری توسط سازمان ثبت احوال منتشر می شود در تدوین راهکارها مشارکت و اعلام نظر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      دوستان شناخت قبل از ازدواج بسیار مهم هست ... لطفا برای شناخت دوطرفه زمان بگذارید ...

    • mori

      هر روز بدتر از دیروز

    • ایرانی

      طلاق زیاد شده
      معلومه که دیگه مثل قدیم نیست و جوانان بیدار شده اند و تن به زندگی با زجر نمی دهند
      خوبه!

    • بیوه

      چرا آمارو دقیق نمیدن چند درصد طلاق؟ چند درصد ازدواج ؟ چند درصد بیکار ؟چند درصد معتاد؟

    • بی نام

      اگر فکر اساسی برای شرایط اقتصادی .معضل بیکاری نشود روز به روز آمارها از این هم بدتر خواهد شد . من دور بر چندین زوج جوان میشناسم که بخاطر وضعیت مالی بد و از دست دادن شغل از هم جدا شده یا در شرف جدا شدن هستن .

    • علی

      بیشتربرمیگرده به مشکلات اقتصادی وفرهنگی جامعه که بیشتر جوانان به همین دلیل درزندگی خود دچار این مسائل میشونندومنجر به طلاق میشود وعده ای کمی ازامثال این جوانان درزندگی شان باهم راه میایند.

    • بی نام

      خانم مهسا ونادیا چرا چیزی رو که نمي دونيد بیخود میگید چرا یک طرفه به قضاوت ميريد هیچ زنی دلش نميخواد پاش به دادگاه و این جور جاها بيفته ولی به کجا میرسان

    • بدون نام

      ب کجا چنین شتابان؟

    • بدون نام

      اقای امیر
      باید فرهنگ سازی بشه
      یه طرح بزارن اگه سن دو طرف کمتر از سی سال بود توی دو مرحله ازدواج صورت بگیر یا همون طرفین به عقد هم دربیان
      مرحله اول یه سیقه ای چیزی بخونن توی محضر
      بعد مرحله دوم بعد از 3 یا 6 ماه عقد رسمی خونده بشه
      البته یه مشکلی داره اونم اینکه شاید توی این مدت یکی فیلم بازی کنه یا هر دو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج