۴۳۶۴۰۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آبه در سفر به پرل هاربر قصد عذرخواهی ندارد

سخنگوی ارشد دولت توکیو امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، نخست وزیر ژاپن در جریان سفر به بندر "پرل هاربر" به کشته شدگان جنگی ادای احترام خواهد کرد اما عذرخواهی نمی‌کند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی ارشد دولت توکیو امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، نخست وزیر ژاپن در جریان سفر به بندر "پرل هاربر" به کشته شدگان جنگی ادای احترام خواهد کرد اما عذرخواهی نمی‌کند.

شینزو آبه، نخستین نخست وزیر ژاپن خواهد بود که به بندر "پرل هاربر" سفر می‌کند.

علت معروفیت این بندر حمله ارتش ژاپن به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در این بندر در تاریخ هفت سپتامبر ۱۹۴۱ میلادی است که باعث آغا زجنگ جهانی دوم شد.

این سفر شینزو آبه به دنبال سفر تاریخی ماه مه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به هیروشیما صورت می‌گیرد، وی نخستین رئیس جمهور فعلی آمریکا بود که به هیروشیما سفر کرد و درباره رنج قربانیان سخن گفت اما به خاطر اقدام کشورش در انداختن نخستین بمب اتمی عذرخواهی کرد.

آبه در جریان سفر قریب‌الوقوعش به کشته شدگان در حمله ۱۹۴۱ ژاپن به پایگاه هوایی آمریکا در هاوایی ادای احترام و بر ائتلاف امنیتی میان این دشمنان سابق تاکید خواهد کرد.

یوشیهید سوگا، وزیر کابینه دولت ژاپن در کنفرانس خبری گفت: هدف از این سفر گرامیداشت یاد قربانیان جنگ است که عذرخواهی این سفر فرصتی است تا به نسل‌های آتی تصمیممان برای عدم تکرار جنگ‌های وحشتناک و زجرآور را نشان دهیم و آشتی میان ژاپن و آمریکا را نیز به نمایش بگذاریم.

سفر آبه به بندر "پرل هاربر" همچنین در حالی صورت می‌گیرد که ژاپن برای ایجاد رابطه‌ای جدید با دونالد ترامپ، رئیس جمهور تازه منتخب آمریکا آماده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج