۴۳۶۵۶۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

مرمت ارگ بم متوقف شد

مرمت ارگ بم به دلیلی عدم پرداخت دستمزد کارگران این مجموعه متوقف شده است.

خبرآنلاین: مرمت ارگ بم به دلیلی عدم پرداخت دستمزد کارگران این مجموعه متوقف شده است.

کارگران فعال در پروژه مرمت ارگ بم صبح امروز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان از ۴ ماه گذشته تا کنون دست ازکار کشیدند و خواستار رسیدگی مسولین سازمان میراث فرهنگی کشور شدند.

خبرآنلاین: اعظم جوشایی عضو شورای شهر بم گفت: در حال حاضر ۱۱۸ کارگر دست از کار کشیده‌اند و اعتصاب کرده‌اند. واقعیت این است که تلاش کارگران برای دریافت حقوق ماهیانه‌شان طی ماه‌های گذشته به نتیجه نرسیده و با اینکه انتظار می‌رفت مسولین به این اعتراض‌ها واکنش مناسبی نشان بدهند اما متاسفانه ما شاهد بی‌توجهی به این مساله هستیم.

او با تاکید بر این‌که کارگران تهدید به اخراج شده‌اند، توضیح داد: متاسفانه مدیر پایگاه در پاسخ به اعتراض‌های مکرر کارگران برای دریافت حقوق آنها را به اخراج تهدید کرده که با پیگیری اعضای شورای شهر و انتقال موضوع به مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان تلاش کردیم تا مساله اخراج کارگران را منتفی کنیم، اما این نوع برخورد با افراد زحمت‌کش از نظر ما کاملا غیر منطقی است و انتظار داریم تا این واکنش‌ها در سطح جامعه و به ویژه در مواجهه باکارگران زحمت‌کش کشور به حداقل برسد و بالاخره روزی فرا برسدکه مدیران و کارفرمایان رفتار محترمانه‌ای با زحمت‌کشان جامعه داشته باشند.

حق با کارگران است

علیرضا پشتیبان عضو دیگر شورای شهر نیز گفت: حق با کارگران است و قطعا مدیران باید پاسخگو باشند و این شایسته کارگرانی که پیامبر نیز برایشان حرمت قائل بودند، نیست که هربار حقوق شان را با اعتصاب دریافت کنند.

منصور عزیزآبادی،عضو شورای شهر نیز در این باره گفت: ارگ قدیم بزرگترین بنای خشتی جهان و در لیست آثار یونسکو است که متاسفانه بخشهایی از ارگ در حادثه زلزله آسیب دید و بنابراین ارگ و گردشگری بم به وجود همه کارگران استاد کار که سالها با پروژه مرمت ارگ همکاری داشته اند احتیاج دارد و قطعا باید مطالبات آنها پیگیری و این روند پرداخت حقوق اصلا توجیه ندارد و باید اصلاح شود.

سمانه سام نژاد، عضو شورا نیز گفت: این مساله در بم به یک موضوع اجتماعی مبدل شده که رو به وخامت می رود بنابراین تصمیم داریم در اولین فرصت این مساله را در تهران از مسولان مربوطه مطالبه کنیم.

تهدید به اخراج در ازای چهار ماه بی پولی

یکی از کارگران اعتصاب کننده گفت:‌ بیشتر از چهار ماه است که حقوق ما را پرداخت نکرده‌اند و جواب درستی هم به ما نمی‌دهند، وقتی اعتراض می‌کنیم به اخراج تهدیدمان می‌کنند، دست مان به جایی نمی‌رسد، امروز تصمیم گرفتیم کار نکنیم، تنها راهی که جلوی خودمان دیدیم همین است که اعتصاب کنیم بلکه کسی به دادمان برسد.

او در توضیح شرایط زندگی خود و همکارانش گفت: وضع مالی من و همکاران چندان خوب نیست و در همین چند ماه مجبور شدیم از همه‌ی اطرافیان و دوست و آشنا پول قرض بگیریم تا خرج زن و بچه‌مان را بدهیم اما در این شرایط واقعا توان ادامه دادن نداریم، سفره‌مان خالی مانده و امیدواریم که مسولین چاره‌ای برایمان داشته باشند.

لازم به ذکر است که چهار نفر از اعضای شورای شهر علیرضا پشتیبان، منصور عزیزآبادی، سمانه سام نژاد و اعظم جوشایی در جمع اعتصاب کنندگان حضور داشتند و خواستار پیگیری موضوع به طور ویژه و همچنین تخصیص اعتبار ویژه برای ارگ قدیم شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو رو خدا پول این کارگران بیچاره بدین و بزارین ادامه بدن خدارو خوس نمیاذ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج