۴۳۶۵۹۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

فرود پرندگان مهاجر در تالاب های آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از فرود انواع پرندگان مهاجر مناطق سردسیری به تالاب های این شهرستان برای زمستان گذرانی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از فرود انواع پرندگان مهاجر مناطق سردسیری به تالاب های این شهرستان برای زمستان گذرانی خبر داد.

محمدرضا روشنی عصر سه شنبه گفت: تالاب های استیل عباس آباد و آق شهرستان آستارا به لحاظ شرایط آب و هوایی میزبان انواع مرغابی سانان، خوتکای پرسفید، اردک سرسبز و پرندگان بومی منطقه نظیر باکلان و کشیم است و و ورود این پرندگان به تالاب های یادشده تا اواخر اسفندماه ادامه خواهد داشت.
وی از ممنوعیت شکار پرندگان به دلیل نگرانی از شیوع آنفولانزای فوق حاد در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: بر اساس اعلام رسمی سازمان حفاظت محیط زیست صدور پروانه شکار و صید هر گونه پرنده تا اطلاع ثانوی ممنوع است و این ممنوعیت، شامل کسانی که پروانه شکار را اخذ کرده اند نیز می شود.
تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ قطعه پرندگان باکلان کوچک و اگرت است و از مهم ترین قطب های گردشگری و نخستین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است و در برخی سال ها تعداد پرندگان مهاجر فرود آمده در این تالاب به هفت هزار قطعه رسیده است.
تالاب آق نیز در پشت پناهگاه حیات وحش لوندویل، جزو مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده آستارا محسوب می شود و در آن ۶۱ گونه پرنده زمستان گذران و مهاجر شناسایی شده است.

شهر ساحلی و مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان با داشتن تالاب ها، برکه ها، آبگیرها و شالیزارهای پرآب از زیستگاه های مناسب و مطلوب پرندگان مهاجر در فصل پاییز و زمستان محسوب می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      لطفا جلوی شکار این آفریده‌های زیبای خداوند که نماد آزادی و رهایی هستن رو بگیرین متاسفانه بعضی افراد سودجو از این پرنده‌ها رو شکار می‌کنن و در بازارهای محلی می‌فروشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج