۴۳۶۶۶۰
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

علی مقصود :

نفس داعش به شماره افتاده است

کارشناس نظامی سوریه تاکید کرد که داعش در حال حاضر نفس های آخر خود را می کشد و همانند موصل در عراق،در شهرهای شرقی حلب سوریه نیز شکست خواهد خورد.

خبرگزاری مهر: مدت‌هاست که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت عملیات آزادسازی کامل استان «حلب» از تصرف تروریست های تکفیری را کلید زده اند. از همان روزهای ابتدایی آغاز عملیات آزادسازی استان حلب، دو طرف درگیری کاملا به این مسأله واقف بودند که این عملیات، «نبرد بزرگ» برای تعیین سرنوشت آینده تحولات میدانی در سوریه محسوب می شود. در حال حاضر روند پیشروی های ارتش و نیروهای مقاومت سوریه در نقاط مختلف حلب نشان از قریب الوقوع بودن یک دستاورد تاریخی برای دولت سوریه است.

در همین زمینه «علی مقصود» کارشناس نظامی سوریه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین تحولات حلب گفت: نبرد حلب تمامی نقاط این شهر را شامل می شود؛ ارتش سوریه در شمال این کشور بر جاده کاستیلو و انبارهای سلاح و مهمات در منطقه اللیرمون مسلط شده است. ارتش در جنوب حلب نیز با شکست هایی که به تروریست ها وارد کرد، توان آنها را از بین برد و پس از آن نیز خطوط تدارکات گروه های تروریستی در حومه ادلب و حمص را قطع کرد. در حوزه شرق حلب نیز شاهد تظاهرات مردم علیه تروریست ها هستیم که این اقدامات بیانگر درخواست و دعوت مردم از ارتش سوریه برای نجات دادن آنها از چنگ تروریست ها است.

وی در ادامه در رابطه با تاثیر نبرد موصل بر شرق سوریه نیز تصریح کرد: تروریست ها به این دلیل موصل را در عراق و الرقه را در سوریه به عنوان مرکز خود انتخاب کردند که دستشان در ۲ کشور باز باشد. آنها بدین طریق همچنین در صدد هستند تا در محور مقاومت از ایران تا عراق، سوریه و لبنان خلل ایجاد کنند. حضور داعش در موصل تحت پوشش دولت آمریکا انجام می گیرد.

کارشناس نظامی در همین راستا افزود: نبرد داعش از ورود تروریست های داعش از موصل به شهر الرقه یا دیرالزور در سوریه جلوگیری می کند؛ زیرا آمریکا برنامه دارد تا در مرزهای سوریه و عراق دو گذرگاه ایجاد کند و علت این اقدام نیز حضور حشد الشعبی با هماهنگی دولت سوریه در موصل و تسلط بر بخشی از آن است. زیرا حشد الشعبی راه های مواصلاتی تروریست ها از موصل به الرقه و دیرالزور را مسدود کرده است. شمار عناصر داعش در منطقه دیرالزور اندک است و کاری از پیش نمی برند. داعش در حال حاضر نفس های آخر خود را می کشد و همانند موصل در شهرهای شرقی سوریه نیز شکست خواهد خورد.

علی مقصود درباره تاثیر حضور ترامپ در کاخ سفید بر روی درگیری های بین المللی نیز عنوان کرد: ما بر روی ترامپ حساب باز نمی کنیم. شرایط منطقه به ویژه پیروزی های محور مقاومت ترامپ را بر روی کار آورد. در حقیقت انتخاب ترامپ نشانگر ایجاد تغییر و تحولات در میان جامعه داخلی آمریکا در راستای مبارزه با تروریسم، گرایش به همکاری علیه تروریسم در سوریه و همکاری با روسیه در هدف قرار دادن داعش است.

وی همچنین در خصوص همکاری احتمالی مسکو و واشنگتن در خصوص سوریه در آینده و یا همکاری احتمالی سوریه و آمریکا و تاثیر آن بر محور مقاومت عنوان کرد: نمی توانم بگویم که همکاری روسیه و آمریکا تاثیر منفی یا مثبت بر محور مقاومت دارد. زیرا موقعیت کنونی سوریه در صورت عدم ائتلاف با محور مقاومت به دست نمی آمد. همکاری آمریکا با روسیه در آینده برای حمله علیه تروریسم به معنای تسلیم شدن آمریکا در برابر محور مقاومت و حفاظت از منافع خود در منطقه در برابر موج های تروریسم است. از سوی دیگر کاخ سفید نمی تواند همکاری خود با روسیه را در جهت ضد کشورهای محور مقاومت سوق دهد. بنابراین تسلیم شدن آمریکا و اروپا در برابر واقعیت دیر است و در واقع سرفرود آوردن در برابر نقش محور مقاومت در مبارزه علیه تروریسم در منطقه است.

کارشناس نظامی سوریه در پایان در رابطه با حل و فصل سیاسی میان دولت سوریه و معارضان عنوان کرد: پس از روی کار آمدن ترامپ و مواضع دولت آمریکا در خصوص آغاز به کار مجدد کمیته کارشناسان آمریکایی-سوری برای ازسرگیری مذاکرات، شانس حل و فصل سیاسی میان دولت و معارضان افزایش یافته است؛ این موضوع نشانگر وضعیت میدانی در سوریه است و همچنین وضعیت کنونی برای موفقیت روند سیاسی میان دولت و معارضان بهتر از هر زمانی دیگری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داعش کثا فت فکر میکنی مبتوانی وارد ایران بزرگ شوی وای بحالت ما با تمام مقاومت در برابر بیگانه ایستاده ایم ایرانی که در زمان حمله صدام و وچند کشور نادان که با ان همکاری داشتند ان زمان جوانان این سرزمین با دست خالی چون شاه نوکر امریکا بود میترسید پول نفت خرج این سرزمن بزرگ نمیکرد به همین خاطر در برابر چند دولت که کمک صدام دبوانه میکردند خدا هزار مرتبه شکر با دست خالی پیروز شدیم چشم دشمن کور خدا را شکر با این هنر برادران عزیز ایران

    • بدون نام

      خدا لعنت کند داعش را ...

    • بدون نام

      داعش دیگه پایان کارتونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج