۴۳۷۲۲۹
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

برج باغ آگورا؛ برج مارپیچی دوگانه DNA در تایپه تایوان

وینسنت کالبو معمار شهیر، همیشه به دلیل طرح ها و کانسپت های ماجراجویانه و آینده نگرانه اش مشهور بوده. حال به نظر می رسد، سازه فوق العاده برج باغ آگورا این معمار بلژیکی در تایپه، تایوان، مراحل پایانی ساخت و ساز خود را طی می کند.

وب‌سایت تکرا: وینسنت کالبو معمار شهیر، همیشه به دلیل طرح ها و کانسپت های ماجراجویانه و آینده نگرانه اش مشهور بوده. حال به نظر می رسد، سازه فوق العاده برج باغ آگورا این معمار بلژیکی در تایپه، تایوان، مراحل پایانی ساخت و ساز خود را طی می کند.
برج باغ آگورا؛ برج مارپیچی دوگانه DNA در تایپه تایوان

چنانچه پیش از این در گزارش ها داشتیم، ساخت و ساز این سازه از سال ۲۰۱۳ آغاز شده است. وینسنت کالبو در سال ۲۰۱۰ برنده مناقصه طراحی این سازه شده بود. برج باغ آگورا یا تائو زو یین یوان، ساختار مارپیچی دوگانه ای به شکل DNA دارد.

برج باغ آگورا ۲۰ طبقه را در خود جای داده و دارای انحرافی ۴.۵ درجه ای در هر طبقه است که در مجموع انحنای ۹۰ درجه ای را تشکیل می دهد. وینسنت کالبو در این مورد می گوید، این انحنا به ساکنان برج امکان لذت بردن از نمای پانورامایی نزدیک تایپه ۱۰۱ را می دهد. تایپه ۱۰۱ آسمانخراش ۱۰۶ طبقه ای در تایپه است که پس از برج الخلیفه دبی، بلندترین برج جهان محسوب می شود.
برج باغ آگورا؛ برج مارپیچی دوگانه DNA در تایپه تایوان

این برج مسکونی همچنین ۲۳ هزار درخت را در طبقات و بالکن های خود جای می دهد، چیزی که بنا به برآورد کالبو، امکان جذب سالانه ۱۳۰ تن دی اکسید کربن را خواهد داشت.

باغ برج آگورا در نگاه اول جنگل عمودی بوسکو ورتیکاله را به خاطر می آورد. بوسکو ورتیکاله سازه طبیعی مسکونی در ناحیه تاریخی پورتانوآ شهر میلان و زادگاه لوکینو ویسکونتی، هنرمند نامی ایتالیایی است که در امتداد خیابان ویا فدریکو (مهمترین خیابان شهر میلان) بنا شده است.
برج باغ آگورا؛ برج مارپیچی دوگانه DNA در تایپه تایوان

برج باغ آگورا ۴۰ آپارتمان لوکس با بالکن های سبز را در خود جای داده و دارای مساحت ۴۲.۳۳۵ متر مربع است. این برج همچنین امکاناتی همچون استخر شنا، مرکز ورزشی و تناسب اندام و تراس های پشت بام را در خود جای داده است.

وینسنت کالبو همچنین به دنبال دریافت گواهینامه لید برای برج باغ آگورا هم است. استاندارد لید یا پیشرو در طراحی محیطی و انرژی، استاندارد حوزه تهویه مطبوع و مرجع انتخاب ساختمانهای سبز در اروپا و آمریکا است.
برج باغ آگورا؛ برج مارپیچی دوگانه DNA در تایپه تایوان

به این ترتیب، کالبو به دنبال تعبیه سیستم جذب و بازیافت آب باران بر روی پشت بام برج باغ است تا امکان تامین آب سرویس های بهداشتی (در این مورد با وجود برخی چالش های فنی، هنوز صحبتی از بهره بردن از این آب جهت آبیاری درخت های ساختمان نشده) را فراهم کند. همچنین یک آرایه پنل خورشیدی بزرگ به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع مصارف برق ساختمان را به طرز چشم گیری کاهش خواهد داد.

انتظار می رود، مراحل ساخت و ساز این ساختمان تا سپتامبر ۲۰۱۷ به پایان برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج