۴۳۷۳۲۶
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

رباتی که قادر است چند برابر طول خود بپرد!

بخش رباتیک دانشگاه برکلی آمریکا یک ربات جهنده ساخته است که می‌تواند چندین برابر طول خود بپرد و بلافاصله پس از به‌ زمین رسیدن پرش بعدی را انجام دهد.

خبرگزاری آنا - محمدرضا احمدی‌نیا: بخش رباتیک دانشگاه برکلی آمریکا یک ربات جهنده ساخته است که می‌تواند چندین برابر طول خود بپرد و بلافاصله پس از به‌ زمین رسیدن پرش بعدی را انجام دهد.

ربات «SALTO» یک جسم نحیف و کوچک 100 گرمی‌ است که وقتی در زمان جهش خود قرار دارد، طولش به 26 سانتی‌متر می‌رسد اما در پرش نخست تا یک متر و در پرش بعد از آن تا 1/21 متر به آسمان می‌پرد.

این ربات از روی «گالاگوهای آفریقایی» الگوبرداری شده است. این موجودات که به «کودکان علفزار» نیز مشهورند، موجوداتی فرز و چالاک با دمی بلند هستند که به‌ سرعت می‌توانند بالا بپرند و در پرش‌های سریع و متوالی جابه‌جا شوند.
موفقیت این جهندگان علفزار، به دلیل این است که در پاهای خود تاندون‌های فنری دارند و هنگام پرش می‌توانند نیرویی بیش از آن چه در راه‌ رفتن از سوی عضلات ایجاد می‌شود، ایجاد کنند.

ربات SALTO نیز با همین روش، هنگامی که پرش نخست را انجام داد، پس از جدا شدن از سطح، بلافاصله وارد مرحله جمع کردن پا و آماده‌سازی برای پرش بعدی می‌شود و می‌تواند به محض این‌ که دوباره سطح را لمس کرد، پرش بعدی را انجام دهد.

اگرچه برکلی در مجموعه ربات‌های خود، رباتی با توانایی پرش بلندتر را نیز دارد اما ویژگی پرش متوالی، مختص سالتو است و برکلی امیدوار است این ربات و مکانیزم جابه‌جایی‌اش بتواند در اموری مانند امدادرسانی شهری که در آن آوار و موانع زیاد است، کاربرد داشته باشد.

تماشای پرش این ربات ظریف بسیار جالب و سرگرم‌کننده است اما تصور این‌ که چنین پاهایی به ربات «اطلس» افزوده شود و توانایی پرش تا ارتفاع ۱۰ متری را بیابد، کمی ترسناک است.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
رباتی که قادر است چند برابر طول خود بپرد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      چه فایده تعادل نداره
      تا پرید هوا یا یکی اونو گرفت یا براش تور پهن کرده بودن
      توی مقیاس کوچیک خیلی از جانواران می تونند چند برابر خود بپرن ولی توی مقیاس بزرگ این کار تقریبا غیرممکن میشه چون هر اندازه مقیاس بزرگتر باشه وزن هم بیشتر میشه.
      یعنی یک اسب آبی نمی تونه دو برابر خودش بپره ولی یک ملخ می تونه چندین برابر خودش بپره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج