جاباما
۴۳۷۳۷۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

آیت االله هاشمی: آمریکا تحقیر و منزوی خواهد شد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: برجام یک سند بین‌المللی است و مطمئن باشید کنگره آمریکا با این کار، نه تنها در جهان، بلکه در خود آمریکا تحقیر و منزوی خواهد شد.

خبرگزاری مهر: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای تشکّل‌های اسلامی، سیاسی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور و جمعی از دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان را سخنگوی اندیشه‌های قشر جوان و تحصیلکرده جامعه دانست و گفت: عقل و احساس دو بال گفتار و رفتار دانشجویان است و مطمئناً آینده کشور با دستان توانای این عزیزان اداره خواهد شد.

در این دیدار که به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو انجام شد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جدّیت در تحصیل و علم را وظیفه اصلی دانشجویان و از ضرورت‌های امروز و آینده کشور دانست و گفت: در کنار تحصیل، حضور و فعالیت در تشکّل‌ها، تمرین مسئولیت‌پذیری است و این فعالیت‌ها برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ارزنده‌تر است، چون از وقتی که برایش پول پرداخت می‌کنند، برای ساختن امروز و آینده کشور، استفاده می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی، از تبعیض قائل شدن بین تشکّل‌های دانشجویی و سانسور مواضع برخی تشکّل‌ها و آزادی عمل دادن به برخی دیگر انتقاد کرد.

وی مانع‌تراشی و مخالفت حکومت‌های استعماری و استبدادی با فعالیت‌های فردی و جمعی ظلم‌ستیزانه دانشجویان را مورد نکوهش قرار داد و افزود: دانشجویان با فعالیت در تشکّل‌های مستقل و قانونی، روحیات مخالفت با ظلم و تبعیض را در جامعه نهادینه می‌کنند و به مردم و اقشار مختلف یادآوری می‌کنند که استبداد و استعمار، برای چپاول ملت‌ها با هم کار می‌کنند.

رئیس مجمع در ادامه سخنان خویش به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در تمام سالهای پس از تأسیس پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک سرمایه ملی است که باید تا همیشه در خدمت پیشرفت کشور باشد.

هاشمی رفسنجانی، گزارش رسمی وزارت علوم و وزارت بهداشت در خصوص آمار دانشجویان را افتخارآمیز توصیف کرد و گفت: ۵۳ درصد تحصیلات ارشد و دکترا، امروز در دانشگاه آزاد اسلامی است که در سراسر کشور گسترش یافته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این جمله که «شهرت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از مرزهای ایران بیرون رفته»، به انتخاب میرزاده به عنوان رئیس انجمن آسایهل در مالزی اشاره کرد و گفت: در جایی که نمایندگانِ بیش از ۲۳۹ دانشگاه معتبر در آسیا، اروپا و آمریکا حضور دارند، رئیس دانشگاه آزاد را برای مدیریت ۲ ساله برنامه‌های خویش انتخاب می‌کنند و این افتخار است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به قشر دانشجویان اعم از دولتی و غیردولتی گفت: شما سرمایه‌های کشور هستید و باید در علم و دانش به روز باشید تا نگذارید ایران عزیز از قافله پیشرفت بشریت عقب بیفتد.

وی شرکت‌های دانش بنیان را فرصتی برای توجه به توانایی‌های علمی مبتکران، مخترعان، محققان و پژوهشگران دانست و گفت: باید با علوم روز، مانند نانو، توانایی‌های علمی مردم ایران را به دنیا ثابت کنیم.

هاشمی رفسنجانی، به اظهار نگرانی‌های برخی از دانشجویان نسبت به بدعهدی بعضی از طرف‌های مذاکره در برجام، گفت: برجام یک سند بین‌المللی است و مطمئن باشید کنگره آمریکا با این کار، نه تنها در جهان، بلکه در خود آمریکا تحقیر و منزوی خواهد شد و مطمئن باشید مصوبات آنها در این مسیر، مشت به سندان کوبیدن است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری امتیازات برجام برای ایران، به عضویت ایران در جمع کشورهای پیشرفته در صنعت ایتر اشاره کرد و گفت: از ایران خواستند که عضو هشتم، هفت کشوری باشد که از مدت‌ها قبل برای ساخت اولین نیروگاه جوش هسته‌ای در فرانسه کار می‌کنند تا به قول خودشان خورشید را به زمین بیاورند و با سیستم کار خورشید، انرژی تولید کنند.

هاشمی رفسنجانی، پلاسما را یکی دیگر از امتیازات ایران در سایه پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: به زودی اولین نیروگاه آن ساخته می‌شود تا معضل زباله‌ها، به خصوص زباله‌های بیمارستانی که آثار آلودگی ویروسی خطرناکی برای جامعه و آلودگی محیط زیست دارند، برای همیشه در ایران حل شود.

وی طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای حفظ محیط زیست را افتخارآمیز خواند و گفت: باید طرح تثبیت خاک را در کشورهای اطراف ایران هم اجرا کنیّسخنگوم تا هر بادی که می‌تواند لطیف باشد، گرد و غبار بر مردم ایران نریزد.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات آموزشی دانشگاه را بسیار خوب توصیف کرد و با تأکید بر ضرورت پرداختن به تحقیق و پژوهش، به ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه اشاره کرد و گفت: هر محققی در داخل و خارج برای کارهای تحقیقاتی فردی و جمعی می‌تواند از امکانات مجموعه‌ی ساها استفاده نماید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی وطنی

      این بندگان خدارا بر می دارند می برند پیش اقای هاشمی. مگر اقای هاشمی می خواهد به انها چه بگوید اقای هاشمی نظرش این است که انها باید به ما اجازه دهند تا ما یک کاری بکنیم

    • بدون نام

      اونکه بله ولی شماها هم ایضا تحقیر کردین خودتونه با دست خودتون با توهمی به نام بر جا م !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج