۴۳۷۳۹۵
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رضایی: فقر و بیکاری در کشور به تهدید تبدیل شده

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ امروز فقر و بیکاری در کشور ما تهدید بزرگی است و مبارزه با فقر کمتر از مبارزه با شاه و صدام نیست.

خبرگزاری تسنیم: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (چهارشنبه ۱۷ آذرماه) در آیین افتتاح اولین واحد جهاد توانمندسازی کشور در شهر فردوس استان خراسان جنوبی گفت: ما تجربه دفاع مقدس را داشتیم که توانستیم با خودباوری و ایمان کارهای بزرگ را به سرانجام برسانیم. من هم برای حمایت و تشویق شما بزرگواران وظیفه خودم می‌دانستم که بیایم و به شما عرض کنم که از این حرکت حمایت و کمک می‌کنیم تا ان‌شاءالله به‌پیش بروید.

رضایی با بیان اینکه از شهرستان فردوس چنین انتظاری هم می‌رود که الگوی یک حرکت جهادی در کشور بشود، خاطرنشان کرد: شهدای بزرگواری که این شهرستان تقدیم انقلاب کرده است مانند شهید عزیز مهدی صبوری و برادرشان محمود یا شهید پارسا که از یک خانواده‌ی سه شهید هستند. از افراد برجسته سال‌های دفاع مقدس بودند. از فرمانده گردان‌هایی بودند که در جبهه‌های جنگ، صدها نفر را فرماندهی می‌کردند متعلق به این شهرستان بودند. این شهرستان دارای امکانات دانشگاهی خوبی هم هست. دانشگاه خوب و سه هزار دانشجو که پتانسیل بالایی دارند و می‌توانند علاوه بر فراهم آوردن آب در کویر، حتی کویر را به طلا تبدیل کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: مگر ما در دوران جنگ چه داشتیم؟ ما که با دست‌خالی وارد جنگ شدیم. ما از دشمن تانک به غنیمت می‌گرفتیم و در عملیات بعدی علیه خودش از تسلیحاتش استفاده می‌کردیم. الآن موشک‌های جمهوری اسلامی به برد ۲ هزار کیلومتر و میزان خطای چند متر رسیده است. حالا چطور است که نمی‌توانیم خودرو تولید کنیم و زمین‌های اینجا را آباد کنیم؟ آب فراهم می‌شود اما مهم این است که بتوانیم انسان‌ها و جوانانمان را راه بیندازیم. چون فکر و ایمان این جوانان می‌تواند همه مشکلات را از سر راه بردارد.

رئیس خیریه جهاد توانمندسازی با بیان اینکه ستاد جهاد توانمندسازی که عده از دوستان در آن جمع شده‌اند و من از آن‌ها حمایت می‌کنم، هدفشان همین است که با راه انداختن جوانان مشکلات را از سر راه بردارند، گفت: شعار ما این است که "محرومیت‌زدایی توسط محرومین" و ان‌شاءالله محرومیت‌ها با دست همین مردم رفع خواهد شد. فردوس بشود یک فردوس دیگری. گویی شهری از آسمان به زمین آمده است. پیشرفت اقتصادی این شهر و روستاهایش باید با هم گره بخورد و همه‌چیز مکمل هم باشد.

وی افزود: اقتصاد فردوس مکمل این بیست‌وچند روستا بشود، طوری که اگر محصولی تولید می‌شود، به اینجا بیاید و بسته‌بندی و راهی سردخانه و انبار بشود و صادرات صورت بگیرد. شما خواهید دید که آن‌چنان معادنی از ثروت در دل جوانانتان است که ده سال دیگر متعجب خواهید شد و خواهید گفت: عجب پس ما این ثروت را داشتیم و بی‌خبر و بی‌بهره بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید گرد تردید به این کشور بپاشانند، متذکر شد: نباید گرد ناامیدی بر چهره جوانان این مرزوبوم بپاشانند. باید الگویی تولید بشود که بدانیم چطور دستمان را به زانویمان بگیریم و با دست خود دست و ایمان و تعهدپذیری خود شما، یک الگویی ساخته بشود که چطور ما خودمان دست به زانوی خود بگیریم و شهرها را بسازیم. باید از فرهنگ شروع کنیم. این کار جهادی است که مردان و زنان این شهرستان را توانمند کنیم و برای این کار باید از فرهنگ آغاز کنیم. ما باید خودمان را باور کنیم. خدای متعال به ما استعدادهای فراوانی داده است که باید از آن‌ها استفاده کنیم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (علیه‌السلام) تأکید کرد: یکی از عرفا می‌فرمود آن‌قدر خدای متعال نعمت‌ها و امکانات زیادی به ما انسان‌ها داده است که بزرگی خداوند را از نگاه به انسان می‌توان فهم کرد. خودباوری نقطه آغاز توانمندسازی است. جوان‌های اینجا در آسمان دولت یا آسمان کشور دیگر نباید نگاه کنند، باید به آسمان خودشان نگاه کنند.دولت و دیگران باید بیایند و این حرکت و جوانان حمایت کنند. اگر شما حرکت را شروع کنید، همه پشت سر شما می‌آیند.

رضایی با بیان اینکه کار را باید از اعتقادات شروع کرد، خاطرنشان کرد: امروز فقر و بیکاری در کشور ما تهدید بزرگی است و مبارزه با فقر کمتر از مبارزه با شاه و صدام نیست. کمتر از آزادسازی خرمشهر، موصل و حلب نیست. مقام معظم رهبری از ما می‌خواهند که اقتصاد مقاومتی تبدیل به یک جهاد بشود. با نیت خالصانه و نیت موفقیت ایران و نیت شکست آمریکا و دشمنان ما ، باید وارد عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم شد.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید اگر به قریه‌ای می‌روید ایمان و تقوای الهی شکل بگیرد، از زمین و آسمان برکات خدا، وارد می‌شود. پس اگر جایی ایمان و تقوا بود ولی آبادانی نباشد، معنایش این است که در ایمان و تقوای ما باید اشکالی باشد. در آیه قرآن که اشکالی نیست. اگر جایی ایمان و تقوا بود ولی زمین آباد نباشد در آن ایمان اشکالی است. اشکالش الآن این است که ما اسلام را طوری شرح نمی‌دهیم که باعث آبادانی بشود. نماز را طوری تعریف نمی‌کنیم که باعث آبادانی بشود. همین خیریه به نام علی ابن ابیطالب مولای متقیان است. امام علی علیه‌السلام در مسجد نماز جماعت می‌خواندند، فرد فقیری به مسجد می‌آید و گله می‌کند که من گرسنه هستم. می‌بیند که یکی از این نمازگزاران دستش را تکان می‌دهد و انگشترش را با اشاره نشان می‌دهد. او می‌رود و انگشتر می‌گیرد و تأمین معاش می‌کند. نماز از معاش جدا نیست . این کار را در این منطقه از نماز شروع کنید.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما در اینجا به دنبال نماز و مسجدی هستیم که آبادانی را به همراه خودش بیاورد، تأکید کرد: سرمنشأ آبادانی ما باید به نماز و اعتقادات ما بازگردد. شما استعدادهای ذاتی این شهر و روستاها را شناسایی کنید. اگر در پزشکی استعدادهای فراوانی دارید، به گردشگری سلامت روی بیاورید و بیماران کشورهای همسایه را به اینجا بکشانید. این یک مثال است. باید تحقیق و بررسی کنید و تقسیم‌کار کنید. محصولات کشاورزی اینجا مانند زرشک و زعفران و انار و عناب را مطالعه کنید و ببینید چه مشکلی دارند و فراوری این محصولات را با زنجیره‌ای از تولید شروع کنید. جلوی خام فروشی را بگیرید و طرح اقتصادی کل شهرستان را مشخص کنید. امیدوارم بار دیگر بتوانم به اینجا بیایم و با شما صحبت کنم. معجزه باید به دست مردم اینجا رخ بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرین. انگار یکی پیدا شد که از فقرا حرف بزنه

    • بدون نام

      احسنت چه زود متوجه شدید!!!!!!!!؟؟

    • افسانه

      نگید توروخدا.فقروبیکاری کجابود.

    • خاسر

      اینکه فرمودید بیکاری وفقر یک تهدید است کاملا صحیح ودرست است اما قدرت این تهدیدفقط به خوداین افراد اسیب می رساندکه بزرگترینش فرارو خودکشی،ودرادامه ........فروشی وغیره است،پس نگران نباشید.

    • بدون نام

      چشمتون روشن

    • بدون نام

      بله درسته..داریم تنفر میگیریم..

    • جوجو

      درست است ما مردم باید روحیه ولایت مداری داشته باشیم و در همه ی و شهرها و روستا ها ،مکان های عمومی امر به معروف داشته باشیم..و گناهانی مثل بی حجابی رو که بی برکتی می اورد را ترک کنیم..تا خداوند بما خیر و برکت بدهد و بتوانیم دشمنان کشور عزیز اسلامی مان را نابود کنیم...و موجبات ظهور امام زمان را فراهم کنیم...انشاا...

    • بدون نام

      ............. هیچکس ب فکر مردم و ما جوانان نیست واقعا وضع کار خرابه............

    • مردم

      محسن رضایی چ عجب جدیدا حرفهای زیبایی میزنی من نمیدونم دم انتخابات همه با مردم میشن وقتی ک ریاست دستشون افتاد از مردم فاصله میگیرن .امیدوارم یه ریاست جمهور بادرک فهم انتخاب شه ن ریس جمهوری قدرت طلب ...درود بر ریاست جمهور مظلومی ک میخواد انتخاب شه ولی روحانی عزیز عاجزانه درخواست داریم شما کاندید نشید چون هیچ منفعتی واس ما مردم ایران نداشتی....روحانی با اومدنت همه چیز وارونه بود وارونه تر کردی .روحانی نیاااااااااااااااا

    • ساوالان

      منفی در منفی میشه مثبت

    • بدون نام

      این مشكل سالهاست مردم را تهدید میكند ولی چون مسؤلین مشغول پر كردن جیب های خود بودندمشكلی نداشتند حالا متوجه شدند دارد كفگیر به ته دیگ میخورد دارند نگران میشوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج