جاباما
۴۳۷۴۱۴
۴ نظر
۵۰۲۳
۴ نظر
۵۰۲۳
پ

سالانه چقدر کفش وارد ایران می شود؟

تولید‌ کنندگان کیف و کفش با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیون جفت کفش نیاز کشور است، گفت: ۱۷۰ میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌شود و بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون جفت آن وارد می‌شود.

خبرگزاری فارس: صادرات کیف و کفش بر اساس گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت سالانه ۱۲۰ میلیون دلار برای کشور درآمد دارد، در حالی که جا دارد، این میزان به مراتب افزایش یابد.

صنعت تولید کیف و کفش هم‌اکنون برای ۱۲۰ هزار نفر در کشور اشتغال ایجاد کرده و در صورت رشد و توسعه آن قطعا افراد بیشتری قابل جذب هستند.

محمد عرب رئیس هیئت مدیره یک شرکت بزرگ تولید کفش در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه یکی از معضلات تولید این بخش تعرفه گمرکی است، اظهار داشت: با کاهش تعرفه واردات کفش از ۷۵ درصد در سال ۹۴ به ۵۵ درصد، کالای وارداتی نسبت به کالای تولید داخل ارزان‌تر تمام می‌شود و تولید‌کننده داخلی متضرر می‌شود.

وی با انتقاد از هزینه‌های سربار این بخش تولیدی گفت: این موضوع تولید را کاهش و قاچاق را افزایش می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره این شرکت تولیدی گفت: وضع قوانینی از جمله اخذ مالیات بر ارزش افزوده در بخش تولید هزینه‌ها را افزایش و قدرت رقابت را کم می‌کند.

وی با بیان اینکه برای تأمین نیاز داخلی سالانه به حدود ۲۰۰ میلیون جفت کفش نیاز است، بیان داشت: حدود ۱۷۰ میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌شود و بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون جفت آن وارد می‌شود.

عرب با اشاره به واردات قاچاق کفش به عنوان معضل دیگر این بخش تولیدی گفت: عمده نیاز وارداتی کشور به خصوص در بخش کفش‌های کتانی از طریق قاچاق تأمین می‌شود.

* درآمد صادرات کیف و کفش ترکیه به عراق ۴ برابر کل درآمد صادراتی ایران از این بخش است

وی با بیان اینکه صادرات کیف و کفش به عراق سالانه ۴۰۰ میلیون دلار برای ترکیه درآمد دارد، گفت: این در حالی است که در مجموع کشور ما از این بخش ۱۲۰ میلیون دلار درآمد دارد و به عبارتی حتی در صادرات به بازارهای منطقه از جمله عراق و ترکیه هم خوب عمل نکرده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی کفش تصریح کرد: قیمت تمام شده بالا به علت وضع قوانین ضد تولید یکی از موانع اصلی صادرات است.

عرب اظهار داشت: شرکت تولیدی‌اش با توجه به تولید مواد اولیه خود توانسته دست، واسطه‌ها را کوتاه کند و تا حدودی هزینه تولید را کاهش داده و در عرضه تولید در این بخش مانده است.

سید جلال حسینی تولیدی کننده دیگر صنعت کیف و کفش با بیان اینکه در ۶ سال گذشته صنعت چرم در کشور رشد و شکوفایی قابل توجهی داشته است، گفت: تا ۶ سال گذشته بخش قابل توجهی از کیف و کفش از طریق واردات تأمین می‌شد، اما با ظهور برندهای چرمی در کشور این صنعت پیشرفت کرد.

وی با بیان اینکه در بحث برندسازی در صنعت چرم در کشور اتفاقات خوبی افتاده و مردم با مزیت استفاده از کیف و کفش چرم آشنا شده‌اند، افزود: همین موضوع منجر به رقابت تولید‌کنندگان برای افزایش کیفیت و ارتقاء ماشین آلات تولیدی در این بخش شده است.

این تولید‌ کننده با توجه به اینکه سود حاصل از این صنعت با توجه به مشکلات بخش کم است، گفت: این مطلب موجب می‌شود، تا سرمایه‌گذاران کمتر به سمت این صنعت روی آورند، در حالی که اگر دولت در مباحث مختلف از جمله اخذ مالیات از تولید حمایت کند، می‌توان جذب سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش داد.

حسینی با بیان اینکه برندهای خارجی هزینه‌های زیادی را صرف تبلیغات می‌کنند، بیان داشت: این موضوع هنوز در کشور جا نیفتاده، ضمن اینکه تبلیغ برند هزینه تولیدی را افزایش می‌دهد.

وی بیان داشت: تا چند سال پیش صنعت چرم ایران در خارج از ایران شناخته شده نبود، اما هم‌اکنون با ورود تولید‌کنندگان جدید این صنعت در حال معرفی به کشورهای مختلف دنیا است.

این تولید‌کننده با بیان اینکه یکی از مشکلات صادرات در بخش کیف و کفش قیمت تمام شده است، گفت: با افزایش کیفیت و برند‌سازی توانسته‌ایم تا حدودی در این واحد تولیدی مشکل را حل کرده و وارد بازارهای خارجی شویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تولید کنندگان داخلی دوست دارند که هر کفشی با هر کیفیتی تولید میکنند مردم خریدارری کنند این میشود انحصار یعنی مردم حق انتخاب ندارد. هر وقت تولید کنندگان توانستند با برندهای خارجی رقابت کنند .مردم با رقبت از تواید کنندگان داخلی همایت می کنند. یک جفت کتونی ایرانی خریدم برای بچه برادرم یک روز پا کرد .خداوکیلی پاش بوی لاش مرده گرفته بود کتونی را بو کردم .گلاب تو روتون حالم خراب شد.برادر تولید کننده بهترین مواد اولیه رو خریداری کن بعد آنرا تولید کن

    • بدون نام

      آرزوی دولت مردان شوروی این بود کفش ملی بپوشن حالا تاناکورا میپوشند ملت چینی

    • سکوت

      یادش بخیر یک زمانی کفش ملی ما میلیون ها جفت کفش صادر میکرد.

    • بدون نام

      خیلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج