۴۳۷۴۶۷
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

زنان قربانی خشونت، با این شماره تماس بگیرند

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد شش ماهه این فراکسیون را ارائه کرد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد شش ماهه این فراکسیون را ارائه کرد.
پروانه سلحشوری روز چهارشنبه در نشستی که با حضور اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی برگزار شد در جمع خبرنگاران گزارشی از عملکرد شش ماهه این فراکسیون به رسانه ها ارائه کرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زنان در مجلس دهم حضور چشمگیری نسبت به مجالس قبلی دارند، گفت: ما در این مجلس شاهدیم که ۱۷ نماینده زن به مجلس راه یافتند و از زمان آغاز به کار فعالیت مجلس دهم، بانوان ما علاوه بر فعالیت در کمیسیون های تخصصی در فراکسیون زنان مجلس نیز فعال بودند.

وی تاکید کرد: افزایش زنان در این دوره از مجلس سطح انتظارات جامعه را بالا برده است و زنان جامعه از ما اعضای فراکسیون زنان مجلس توقعات زیادی دارند که ما باید تلاش کنیم مشکلات آنان را حل کنیم.

سلحشوری ادامه داد: ما از ابتدای مجلس دهم و تشکیل فراکسیون زنان مجلس تلاش کردیم با صاحبنظران و کارشناسان و فعالان حوزه زنان جلسات کارشناسی داشته باشیم و این امر انجام شد و هر زمان که نیاز به طرحی بود ما تلاش کردیم آن را به مجلس ارائه کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر جوانگرایی گفت: اکثر فراکسیون زنان مجلس بانوان جوان هستند که این نشان دهنده جوانگرایی این مجلس است.

سلحشوری اضافه کرد: از ابتدای تشکیل فراکسیون زنان مجلس ما طرح های مختلفی را در مجلس پیگیری کردیم از جمله اینکه رایزنی لازم را در جهت تصویب طرح یک فوریتی اعطای تابعیت به فرزندان و مادران ایرانی داشتیم که منجر به تصویب این طرح شد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین ما تلاش کرده ایم لایحه کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در شرایط خاص تصویب شود.

وی گفت: تخصیص ۲۵ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده معادل ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ورزش همگانی زنان و جوانان در کمیسیون تلفیق از مهمترین اقدامات ما بود.

سلحشوری تاکید کرد: رایزنی برای حل مشکل تماس برخی از زندانیان زن با فرزندان و خانواده های خویش، بررسی چگونگی اجرایی کردن بیمه زنان خانه دار، و نامه به رئیس جمهوری برای درخواست به کارگیری زنان در مناصب کلان مدیریتی از دیگر این اقدامات این فراکسیون بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حضور ۴ نماینده زن در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: تصویب مقتدرانه ماده ۳۰ لایحه برنامه ششم توسعه در رابطه با عدالت جنسیتی در کمیسیون تلفیق از مهمترین پیشنهادات فراکسیون زنان مجلس بود که خوشبختانه این ماده در کمیسیون به تصویب رسید. البته پس از تغییراتی به ماده ۳۱ لایحه تغییر نام پیدا کرد.

سلحشوری تاکید کرد: فراکسیون زنان برای پیدا کردن راه حل اجرای قانون بیمه زنان خانه دار که 10 سال قبل تصویب شده ولی به دلیل بار مالی اجرایی نشده است تلاش هایی را انجام می دهد. همچنین ما به دنبال گسترش اشتغال خانگی زنان هستیم.

وی گفت: در این راستا طرحی مبنی بر اشتغال خانگی زنان تدوین شده است تا بانوان بتوانند مجوز کار در منزل دریافت کنند این طرح ظرف ۶ ماه آینده در مجلس بررسی می شود.

** تلاش برای آوردن روز مبارزه با خشونت علیه زنان در تقویم رسمی کشور

طیبه سیاوشی نماینده تهران درمجلس در ادامه این نشست گفت: ما تلاش داریم روزی با عنوان روز خشونت علیه زنان در تقویم رسمی کشور نامگذاری شود.

وی ادامه داد: مبارزه با خشونت علیه زنان اهمیت ویژه ای دارد؛ از این رو، خواستار گنجاندن این روز در تقویم رسمی کشور هستیم.

فاطمه سعیدی عضو دیگر فراکسیون زنان مجلس گفت: ما تلاش داریم حضور زنان در پست های مدیریتی وزارت آموزش و پرورش افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ما همچنین خواهان تغییر در شرایط دختران بازمانده از تحصیل به دلیل ازدواج زودهنگام هستیم.

** زنان و کودکان مورد خشونت قرار گرفته با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران گفت: فراکسیون زنان مجلس برای ایجاد شماره 123 در اورژانس اجتماعی شهرداری تلاش کرد که در این راستا این شماره ایجاد شده و زنان و کودکانی که مورد خشونت قرار می گیرند در صورت تماس با این شماره وضعیت خود را اعلام می کنند و آنها به خانه های امنی تا رسیدگی به شرایط زندگی شان منتقل می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا این خیلی خوب میشه.. مخصوصا در ایران

    • حقگو

      برای مردان هم از دست زنانشان یک شماره بدهید.

    • بدون نام

      عالی است. خیلی خوب است.
      ولی توجه داشته باشید الان زنان خیلی هم دست و پا چلفتی نیستند. لذا تعیین کنید که مردان قربانی خشونت هم جایی را دارند که با آن تماس بگیرند.
      سادگی است که زنان امروز را دست کم بگیرید. امروزیها خودشان ده تا مرد را حریفند پس هوای تمام جامعه را داشته باشید.

    • عبدالله

      وجودزنان درادارات باعث سرخوش شدن مردانی است که تمام وقت دراداره باانهاهستندواگراتفاقی هم نیفتد درفکرهاواندیشه هااتفاقاتی می افتد پس بخاطرحرمت زن اینقدردادوجودزنان دردرادارات نزنید

    • بدون نام

      می خواین اختلاف بندازین بین زن وشوهرا شماره هم میدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج