۴۳۷۵۱۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

کاخ سفید: بشار اسد باید برود

آقای ارنست در خصوص بشار اسد هم تصریح کرد که موضع دولت آمریکا همچنان بر این است که «اسد باید برود»، نه‌تنها به‌خاطر اینکه در برابر به‌دست آمدن یک راه‌حل برای بحران سوریه ایجاد مانع می‌کند بلکه به‌خاطر آنکه علیه شهروندان بی‌گناه از قدرت نظامی استفاده می‌کند.

خبرگزاری فارس: «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه بار دیگر دولت روسیه را به نقض حقوق بشر در سوریه متهم کرد.

ارنست که در نشست خبری روزانه صحبت می‌کرد، با بیان اینکه واشنگتن خواستار بهبود اوضاع انسانی در حلب است، گفت باید برای رسیدن به راهکاری سیاسی در سوریه تلاش کرد.

او افزود: «راهبرد ما فشار بر روسیه است... به این دلیل که اقدامات روسیه و حمایت‌های آن‌ها به کشته شدن شمار زیادی از افراد بی‌گناه منجر شده و همچنان ادامه دارد.»

او تأکید کرد که مسکو به دلیل حمایت از نظام سوریه، نسبت به اتفاقاتی که در سوریه افتاده مسئول است و «ما برای رسیدن به راهکار سیاسی، طوری رفتار نخواهیم کرد که گویی روسیه بازیگر خوبی بوده، در حالی که اینطور نبوده است.»

آمریکا و پنج کشور غربی دیگر عصر امروز با صدور بیانیه‌ای شدیدالحن، ضمن تکرار درخواست توقف درگیری‌ها در شهر حلب، تلویحا روسیه و ایران را به تحریم تهدید کردند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش سوریه ظرف تنها چند هفته توانست بخش اعظم مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در شرق حلب را آزاد کند. با پیشروی‌های روزهای اخیر، قلب اقتصادی سابق سوریه در آستانه آزادی کامل قرار گرفته است.

خبرنگاری از ارنست در خصوص عملکرد شورشیان سوریه در حلب سوال کرد و اینکه آیا آنها باید حلب را ترک کنند یا نه؟ وی گفت: سازمان ملل در تلاش است نوعی آتش‌بس در حلب به‌دست آید که اجازه دهد کمک‌های انسان‌دوستانه مورد نیاز وارد حلب شود. مخالفان با طرح سازمان ملل موافقت کرده‌اند و ما باور داریم که دولت سوریه نیز باید موافقت کند و روس‌ها باید از نفوذ خود برای تن دادن دولت سوریه به این طرح استفاده کنند... مانع بزرگ در این مسیر، تاکتیک‌های نظامی رژیم اسد و دخالت روس‌ها و ایرانی‌هاست.

وی ایرانی‌ها و روس‌ها را به مخالفت با طرح آتش‌بس متهم کرد و مدعی شد این مخالفت منجر به خون‌ریزی‌های بیشتر می‌شود.

ادعاهای کاخ سفید در حالی مطرح می‌شود که ارتش سوریه و متحدانش در آستانه آزادسازی کامل شهر حلب قرار دارند.

ارنست در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اظهارات اوباما در مورد عدم آشنایی با قابلیت حمله زمینی داعش در عراق اظهار داشت نیروهای امنیتی عراق در حدی که ما از آنها انتظار داشتیم، عمل نکردند.

خبرنگاری با اشاره به بیانیه امروز ۶ کشور غربی در خصوص اوضاع سوریه، تصریح کرد که سیاست‌های تحریمی غربی علیه ایران، روسیه و دولت سوریه نتوانسته است کاری در خصوص حلب پیش ببرد. سخنگوی کاخ سفید در این خصوص اظهار داشت که اقداماتی که ما انجام می‌دهیم در ابتدا و مهم‌تر از همه، اقدام نظامی علیه داعش و دیگر گروه‌های افراطی است. آنچه ما در سوریه انجام دادیم داعش و افراط‌گرایان دیگر را از میدان نبرد به‌در کرده است.

وی افزود تراژدی حلب نباید باعث شود اقدامات آمریکا و ائتلاف ضد داعش تحت‌الشعاع قرار گیرند. در خصوص حلب، اقدامات ما تنها شامل مذاکره نمی‌شود بلکه تلاش‌های دیپلماتیک از طریق سازمان ملل را در برگرفته و همچنین شامل بحث‌های گسترده با روس‌ها می‌شود تا از نفوذ خود بر دولت اسد استفاده کرده و توافقی را ایجاد کنند. با این حال روس‌ها تاکنون در برابر این مقاومت کرده‌اند و همین امر منجر به ادامه تراژدی شده است.

جاش ارنست در بخش دیگری از سخنان خود و در ضمن برشمردن آنچه موفقیت‌های دوران ریاست‌جمهوری اوباما می خواند، به حصول توافق هسته‌ای با ایران بدون شلیک یک گلوله اشاره کرد و ابراز داشت که مساله هسته‌ای ایران از سوی متحدین آمریکا به‌عنوان مهم‌ترین چالش امنیتی شناخته می‌شد.

آقای ارنست در خصوص بشار اسد هم تصریح کرد که موضع دولت آمریکا همچنان بر این است که «اسد باید برود»، نه‌تنها به‌خاطر اینکه در برابر به‌دست آمدن یک راه‌حل برای بحران سوریه ایجاد مانع می‌کند بلکه به‌خاطر آنکه علیه شهروندان بی‌گناه از قدرت نظامی استفاده می‌کند. او نمی‌تواند به‌عنوان رئیس‌جمهور در سوریه ادامه دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      کاخ سفید غلط کرده

    • شاپور حاجیوند

      پس از اسد دیگه بهانه نمیمونه براتون که بیایین خاورمیانه
      غلط اضافی هم نکنید دولتمردان امریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج