۴۳۷۵۳۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کارت سبز مجلس به وزیر علوم

یک نماینده دیگر مجلس هم این هفته اظهارات یک وزیر کابینه را قانع‌کننده اعلام کرد. محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که دیروز برای پاسخ به اظهارات نصرالله پژمان‌فر به پارلمان رفته بود، توانست این نماینده اصولگرای مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس را از توضیحات خود قانع کند.

روزنامه دنیای اقتصاد: یک نماینده دیگر مجلس هم این هفته اظهارات یک وزیر کابینه را قانع‌کننده اعلام کرد. محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که دیروز برای پاسخ به اظهارات نصرالله پژمان‌فر به پارلمان رفته بود، توانست این نماینده اصولگرای مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس را از توضیحات خود قانع کند.

نمایندگان در این هفته، سوالات خود را از سه وزیر کابینه مطرح کردند و در نهایت اظهارات هر سه را قانع‌کننده دانستند.

اجرای برنامه‌های خلاف شرع نظیر برگزاری اردوهای مختلط، برگزاری جشن‌های خلاف موازین اسلامی و همچنین چاپ نشریات موهن و متضاد با باورهای انقلابی در دانشگاه ها، به‌عنوان اصلی‌ترین محور سوال نماینده مشهد از وزیر علوم مطرح شد. نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی دیروز در صحن علنی پارلمان در تشریح سوال خود از محمد فرهادی وزیر علوم گفت: نگاه سهم‌گرایانه احزاب اصلاح طلب برای تصاحب دانشگاه‌ها و بازگرداندن دانشگاه‌ها به ریل افراطی‌گرایی در ادبیات سیاسیون و مدیران دولت فعلی شایع شده است. پژمانفر با طرح گلایه‌ای از فرهادی تاکید کرد که وزیر علوم با منتخبان وزیر سابق علوم به فعالیت‌ها ادامه داده و از این جهت نسبت به او گلایه‌مند هستیم. او در ادامه به برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها نیز اشاره و تاکید کرد: درست است که دانشگاه این اردوی مختلط را برگزار نمی‌کند؛ اما در فضای دانشگاه برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی می‌شود و فقط دانشجوها در آن اردوها شرکت می‌کنند و شما فقط در برنامه‌ریزی حضور نداشته و تمامی برنامه‌ها در دانشگاه ساماندهی می‌شود.

توضیحات وزیر

در ادامه جلسه محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره برگزاری اردوها در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه براساس آیین‌نامه شورای اسلامی کردن دانشگاه‌‌ها، برگزاری اردوهای مختلط ممنوع شد، افزود: «اردوها بخشنامه مرتبط با خود را دارد و با آیین‌نامه مشخصی برگزار می‌شود؛ اما در مورد سفرهای آموزشی و پژوهشی و تحقیقات میدانی با حضور اساتید موضوع متفاوت است و باید در این برنامه‌ها جزئیات، محل اسکان و نحوه حضور به‌طور کامل مشخص شود. با وجود این، حجم اردوهای مختلط در حجم فراوان برنامه‌های دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر به اندازه‌ای بوده که ناچیز به شمار می‌رود.» وزیر علوم تاکید کرد: با وجود این، در تاریخ ۷ مهر ۹۵ آیین‌نامه مذکور را به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم و بر اساس این آیین‌نامه حضور اساتید، مدیران دانشکده، محل اردو و برنامه اردو باید رسما اعلام شود.

او در ادامه درباره برگزاری برخی جشن‌ها بدون رعایت موازین شرعی در دانشگاه‌ها نیز توضیح داد: در دانشگاه‌ها نفس برگزاری جشن مطرح نبوده است؛ بلکه حواشی غیرقابل پیش‌بینی به‌وجود می‌آید و در یک مورد جشن فارغ‌التحصیلی بوده و در پایان آن اتفاقاتی افتاد که وزارتخانه هم با آن برخورد کرده است. وزیر علوم تاکید کرد: حاشیه‌ها را به جای متن نشاندن مناسب نیست و در کدام مقطع آموزش عالی این حواشی وجود نداشته است؟ اما با این حاشیه‌ها در دانشگاه‌های سیستان، مازندران و زنجان برخورد کرده‌ایم.

فرهادی همچنین درباره مطالب نشریات دانشجویی نیز گفت: چاپ نشریات دانشجویی با هدف نهادینه ساختن آزاداندیشی، نقد و تحمل استماع سخن مخالف منتشر می‌شوند که ذیل راهبرد ۱۰ سند دانشگاه اسلامی است. بر اساس آمار اکنون چهار هزار و ۳۰۰ نشریه دانشجویی داریم که تخلفاتی هم در آنها وجود داشته و با تخلفات برخورد شده و تنبیهات شامل تذکر شفاهی، کتبی و توقیف نشریه و محرومیت بوده است. وزیر علوم در مورد خدشه به باورهای دینی و انقلابی و آنچه در دانشگاه شریف اتفاق افتاده نیز گفت: این مورد به دانشگاه مربوط نیست؛ بلکه انجمن دانش آموختگان دانشگاه آن را منتشر کرده بود. حضور انجمن اسلامی دانشگاه‌ها به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۵، قانونی است و آیین‌نامه آن را وزارتخانه‌های ذی‌ربط نوشته‌اند و وزارت علوم آن را ابلاغ کرده است. او افزود: با وجود اینکه موضوع به دانشگاه مربوط نبود و انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف اقدام کرده بود، به سرعت با دانشگاه تماس گرفته شد و انجمن تعطیل و این نشریه هم توقیف شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال مجدد پژمان‌فر در مورد نظارت بر نشریات دانشجویی گفت: هیات نظارت بر نشریات دانشجویی و هیات سه‌نفره ناظر بر تشکل‌های دانشجویی بر فعالیت نشریات و تشکل‌ها نظارت می‌کنند و حتی نشریاتی که مجوز می‌گیرند در چارچوب همین ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی باید فعالیت کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد می‌شود. فرهادی تاکید کرد: برگزاری اردوهای مختلط را به هیچ وجه دانشگاه مجوز نداده و نمی‌دهد و بعضی اردوها را گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی برگزار کرده‌اند و حتی تعداد اردوی خارج از ضابطه برگزار شده فقط ۳ یا ۴ اردو بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج