جاباما
۴۳۷۵۴۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

دست «شِل» در دست ایران

ایران و شرکت انگلیسی - هلندی شل، تفاهمنامه نفتی برای مطالعه سه میدان نفتی و گازی را با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت و سفیر انگلیس در تهران امضا کردند.

خبرگزاری ایرنا: ایران و شرکت انگلیسی - هلندی شل، تفاهمنامه نفتی برای مطالعه سه میدان نفتی و گازی را با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت و سفیر انگلیس در تهران امضا کردند.
معاون مدیرعامل شل با بیان اینکه بازار جهانی نفت چشم انتظار بازگشت ایران به عرصه بین‎المللی بود، تصریح کرد که صنعت نفت ایران در دوران تحریم همچنان پابرجا ماند.
نایکمپ در مراسم امضای تفاهم‎نامه مطالعه سه میدان آزادگان، یادآوران و کیش افزود: در کنار هم جمع شدیم تا آغاز فصلی جدید را با شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت رقم بزنیم؛ این تفاهم‎نامه برای انجام مطالعات اولیه میدان‎ها خواهد بود و به دنبال آن ارزیابی و بررسی‎های لازم از سوی هر ٢ طرف صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در همه سال‎هایی که گذشت، ایران در مواجه با تحریم‎ها عملکرد فوق‎العاده‎ای از خود نشان داد و صنعت نفت این کشور همچنان پا برجا ماند و بازار جهانی نفت چشم انتظار بازگشت ایران به عرصه بین‎المللی بود.
نایکمپ اضافه کرد: معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی یک گام مهم در ایجاد موقعیت برد-برد در فضای تجارت به شمار می رود و با جذب سرمایه خارجی، ما اهمیت این توسعه و رشد را درک می کنیم و درصدد شناسایی راه‎های موثرتری برای همکاری با شرکت ملی نفت ایران هستیم.
معاون مدیرعامل شل با بیان این‎که پیشرفت ایران در برخی حوزه‎ها به ویژه حوزه تولید گاز طبیعی تحسین برانگیز و غیرقابل انکار است، افزود: ایران توانسته است ضمن پوشش خوب نیازهای داخلی، صنعت خود را در عرصه جهانی زنده نگه دارد.
نایکمپ تاکید کرد: اما این به تنهایی برای بهره برداری حداکثری ایران از میدان‎های نفتی خود کافی نیست، زیرا افزایش ضریب بازیافت پس از ضرورت انجام عملیات اکتشافی و توانمندسازی در حوزه میعانات گازی موضوعی بسیار مهم و اساسی در روند پیشرفت و افزایش تولید کشور ایران است.
وی افزود: شرکت شل با دارا بودن بالاترین توانمندی در حوزه توسعه میدان‎های نفتی و گازی و همچنین تجربیات چشمگیر در منطقه خاورمیانه آماده به اشتراک گذاشتن فناوری و دستاوردهای خود با شرکت ملی نفت ایران است.
نایکمپ با بیان این‎که شل تاکنون در پروژه‎های پیچیده‎ای اقدام به فعالیت داشته است که هر کدام از آن‎ها در زمره همکاری‎های بلند مدت قرار می گیرند، افزود: زمانی که شل به عرصه توسعه انرژی کشوری ورود می کند، خواهان فعالیت‎های بلندمدت در آن کشور خواهد بود و فعالیت‎های ما دارای تاثیری مثبت بر اشتغال‎زایی، علم و فناوری، سطوح مهارتی و توسعه جوامع مرتبط با فعالیت خواهد بود، به طوری که تاثیری شگرف، فراتر از افزایش درآمدهای کشور از خود به جای خواهد گذاشت.
وی همچنین نسبت به همکاری سازنده و بلندمدت با شرکت ملی نفت ایران ابراز امیدواری کرد.

این تفاهمنامه برای مطالعه سه میدان نفتی و گازی آزادگان جنوبی، یادآوران و کیش امضا شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      چرا با این انگلیسی های کثیف معامله می کنید؟
      چرا این ها رو راه میدید در ایران؟
      چرا این گوشت خوک خور ها رو به میادین نفتی ایران راه میدید؟
      اینها فقط قصد جاسوسی و آدمکشی و خیانت و براندازی دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج