۴۳۷۵۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

توپ و تانک، به سبک ترامپ

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، در آخرین ایستگاه از تور سپاسگزاری خود، در نزدیکی پایگاه نظامی «فورت براگ»، در کارولینای شمالی، حاضر شد تا یک بار دیگر مدعی شود سر آن دارد به روند سیری‌ناپذیر مداخله نظامی در دیگر کشورها که با اعزام سربازان از امثال همین پایگاه‌ها کلید می‌خورد، پایان دهد.

روزنامه شرق: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، در آخرین ایستگاه از تور سپاسگزاری خود، در نزدیکی پایگاه نظامی «فورت براگ»، در کارولینای شمالی، حاضر شد تا یک بار دیگر مدعی شود سر آن دارد به روند سیری‌ناپذیر مداخله نظامی در دیگر کشورها که با اعزام سربازان از امثال همین پایگاه‌ها کلید می‌خورد، پایان دهد.
رئیس‌جمهور آتی ایالات متحده سه‌شنبه‌شب گذشته با حضور در جمع هواداران خود در «فایت‌ویل»، از فرصت استفاده کرده و ضمن معرفی رسمی ژنرال «جیمز متیس» به عنوان گزینه خود برای تصدی وزارت دفاع، ترجیح داد همه سخنان خود را به توضیح خط‌مشی نظامی آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری‌اش اختصاص دهد؛ سیاستی مبتنی بر دوری از مداخله در منازعات خارجی که البته بناست در وهله اول بر جنگ با تروریست‌های داعش متمرکز باشد.
ترامپ در حالی وعده داده از عطش دولت برای براندازی رژیم‌های خارجی که تقریبا هیچ شناختی از آنان در دست نیست، جلوگیری کرده و درعوض، بر شکست تروریسم و نابودی داعش تمرکز خواهد کرد که تنها ساعاتی پیش‌تر، باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده، نسبت به تغییر یک‌شبه سیاست‌های نظامی آن کشور هشدار داده بود. اوباما که بیش از یک ماه دیگر و با پایان‌یافتن دوران زمامداری‌اش، کاخ سفید را ترک خواهد کرد، در آخرین سخنرانی خود درباره موضوع امنیت ملی، بدون نام‌بردن از ترامپ، به جانشین خود هشدار داده از اعلام مواضع جنجالی و احساسی به نفع یک رویکرد تیزبینانه در جنگ با ترور پرهیز کرده و دست به اقداماتی نزند که می‌توانند به سازمان‌های تروریستی مانند داعش در قامت جلوداران نظم جدید جهانی، مشروعیتی کاذب بخشند.
در این میان، ترامپ ضمن اشاره به این نکته که همه هزینه‌های جنگی کشور در دوران زعامت او صرف هزینه‌های نوسازی جاده‌ها، پل‌ها و فرودگاه‌های کهنه ایالات متحده خواهد شد، اذعان كرد ارتش همچنان نیازمند بودجه بیشتری است؛ چراکه با کاهش میادین جنگی فعال، اکنون وقت آن است ارتش ایالات متحده از فرسودگی بیرون‌ آید. ساکن بعدی کاخ سفید همچنین خاطرنشان كرد دولتش به دنبال تقویت روابط دوستانه قدیمی با سایر کشورها و یافتن دوستانی جدید است و به همین اعتبار، تقویت ارتش نه یک اقدام تهاجمی و مخاصمه‌جویانه، بلکه گامی در مسیر صلح است.
ترامپ، شخصیت سال ٢٠١٦

دونالد ترامپ روز گذشته نیز بار دیگر رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، یعنی هیلاری کلینتون را شکست داد. این دست‌کم ادعای بخش بزرگی از رسانه‌های آمریکایی بود که خبر انتخاب او به عنوان شخصیت برگزیده سال ۲۰۱۶ از سوی مجله تایم را منتشر كردند. آنان در حالی از انتخاب ترامپ به عنوان شخصیت برگزیده سال مجله تایم ابراز شگفتی کرده‌اند که این تاجر نیویورکی و سیاست‌مدار تازه‌وارد نه‌فقط سال گذشته نیز پس از آنگلا مرکل، در رتبه دوم شخصیت سال قرار گرفته بود، بلکه عکس او نیز پیش‌تر ٩ برابر دیگر بر جلد این مجله آمریکایی نقش بسته بود. مجله تایم همچنین اعلام کرده رتبه‌های دوم و سوم شخصیت سال ۲۰۱۶ به‌ترتیب به هیلاری کلینتون و «هکرها» اختصاص یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج