۴۳۷۶۴۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بهبود رتبه ایران در انتشار مقالات علمی

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) در گزارشی اعلام کرد، شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌توانند به تنهایی اقتصاد ایران را متحول کنند و صنایع بزرگی مانند نفت و گاز، خودروسازی و فولاد نیز باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در بخش نوآوری انجام دهند.

تسنیم: کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) در گزارشی اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران مهارت‌های علمی و تکنولوژیک لازم برای ایفای نقش جهانی در صحنه‌هایی فراتر از صنعت نفت و گاز را توسعه داده است، اما باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در بخش نوآوری صورت گیرد تا این کشور بتواند به شکلی موثر در اقتصاد جهانی به رقابت بپردازد.
بهبود رتبه ایران در انتشار مقالات علمی

آنکتاد در گزارشی از رشد و توسعه علمی ایران نوشت: «شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌توانند به تنهایی اقتصاد ایران را متحول کنند و صنایع بزرگی مانند نفت و گاز، خودروسازی و فولاد نیز باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در بخش نوآوری انجام دهند.»

در این گزارش آمده است: «از سال ۲۰۰۵ میلادی، یعنی زمانی که آنکتاد به بررسی سیاست‌های ایران در زمینه علم، فن‌آوری و نوآوری پرداخته است، ایران یکی از سریع‌ترین تولیدات علمی جهان را به خود اختصاص داده و از رتبه سی و چهارم از نظر انتشار مقالات علمی به رتبه شانزدهم ارتقا یافته است. بررسی‌های جدید آنکتاد نشان می‌دهد که ایران هم‌اکنون دومین کشور بزرگ تربیت‌کننده مهندس در دنیا از نظر سرانه جمعیتی به‌شمار می‌رود.»
شامیکا سیریمانه، مدیر بخش فناوری و حمل و نقل آنکتاد در این باره می‌گوید: «منابع عظیم انسانی ایران، این کشور را در جایگاهی مناسب برای بهره‌گیری از فرصت اتصال مجدد به اقتصاد جهانی قرار داده است و سیاست‌های این کشور در زمینه علمی، فن‌آوری و نوآوری نقشی حیاتی در موفقیت ایران ایفا خواهد کرد.» گزارش آنکتاد می‌افزاید ایران نشان داده است که می‌تواند تحقیقاتی در سطح بالا انجام دهد و حتی در بخش‌های نوظهوری نظیر نانوتکنولوژی با فن‌آوری‌های جدید کار کند، اما چالش پیش‌روی این کشور تجاری‌سازی این دانش به‌دست آمده است.
براساس این گزارش تحریم‌های وضع شده علیه ایران از سال ۱۹۸۰ که در سال ۲۰۰۸ تشدید شدند، احتمالا موجب محدود شدن دسترسی این کشور به منابع مالی، فن‌آوری‌ها و بازارهای خارجی شده است، اما در عین حال تحریم‌ها ایران را وادار کرده است تا به خودکفایی برسد. ایران اکنون متنوع‌ترین اقتصاد را در بین کشورهای تولید‌کننده نفت در غرب آسیا دارد.
در این گزارش پیشنهاد شده است سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات و توسعه به ۵/ ۲ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بیشتر شود. در حال حاضر، این رقم زیر یک درصد است که بخش عمده آن از طریق دولت و شرکت‌های دولتی انجام می‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج