جاباما
۴۳۷۹۰۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ارتفاع آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش ۲۳ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه در سالجاری علیرغم کاهش ۴۰ درصدی بارندگی‌ها در استان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش ۲۳ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه در سالجاری علیرغم کاهش ۴۰ درصدی بارندگی‌ها در استان خبر داد.
«محمدصادق پورمهدی» در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به مدیریت عالی منابع آب استان در دو سال گذشته اظهار کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته با افزایش توجه به اصول علمی و تکنولوژی روز، شاهد مدیریت مصرف منابع آبی در استان هستیم.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه دریاچه ارومیه؛ علی رغم کاهش بیش از 40درصدی بارندگی در استان، ارتفاع دریاچه بیش از 23 سانتی متر افزایش پیدا کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: در سال های گذشته بخصوص از سال 90 تا 92، همه ساله نسبت به سال قبل، سطح تراز آب سفره های زیر زمینی استان در حال کاهش بود ولی در دو سال گذشته، افزایش ارتفاع سفره ها آغاز شده و به عنوان مثال در دشت مرند، پنج میلیون متر مکعب و در دشت شبستر، 17 میلیون متر مکعب افزایش در سفره های آب زیر زمینی وجود دارد که این مهم با تلاش و همکاری تمامی دستگاه های دخیل و همراهی مردم محقق شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید بیش از حد ضرورت به منابع آبی دست اندازی کنیم ادامه داد: باید تمامی فعالیت ها در این خصوص متناسب با اصول علمی پیش رفته و در زمینه اصلاح الگوی کشت و تشویق مردم و بخصوص کشاورزان به این مهم از طریق رسانه ها بیش از پیش تلاش کرد.

پورمهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه دستگاه های ذیربط برای تسویه پساب ها و استفاده از پساب تسوبه شده تصریح کرد: تا کنون در 16 شهر استان این مهم محقق شده و باید با جذب مشارکت های عمومی و افزایش سرمایه گذاری ها، در بقیه شهرهای استان نیز سیستم تصفیه پساب در تصفیه خانه ها ایجاد شود.

به گفته وی، آب ناشی از تصفیه پساب، پایدارترین آب است و باید از تکنولوژی های روز دنیا نیز در این امر استفاده کرده و به عنوان مهم ترین تکلیف دستگاه های مسئول در این حوزه قلمداد کرد.

وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی به تمامی شهرداری های استان مبنی بر توقف کاشت چمن ادامه داد: بر اساس گزارش آقای حسن زاده، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز در طول سالجاری، میزان کاشت چمن در تبریز بیش از 30 درصد کاهش یافته است که این کافی نیست و باز هم باید کاهش یابد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا ادامه داد: در واحدهای صنعتی و شهرک های صنعتی، باید کاشت درختان کم آب مصرفی جایگزین کاشت چمن شود.

الزام واحدهای صنعتی و تولیدی به استفاده از کنتور هوشمند نیز یکی دیگر از مواردی بود که پورمهدی در این جلسه به آن تاکید کرد.

وی در پاسخ به گلایه هاشمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مبنی بر عدم تخصیص اعتبارات طرح تعادل بخشی سفره های آب زیر زمینی ادامه داد: بر اساس مکاتبه ای که توسط آقای استاندار و دکتر نوبخت در روزهای گذشته صورت گرفت به احتمال زیاد، اعتبارات این حوزه در طول روزهای آینده تخصیص یابد.

پورمهدی همچنین در بخشی از سخنان خود با انتقاد از ساخت استخرهای عمیق و عدم نظارت آن چنانی بر آن ها گفت: جهاد کشاورزی باید بر احداث این استخرهای آب، نظارت داشته و اجازه ندهد که هر کسی هرکاری را که دلش می خواهد انجام دهد و در صورت اصرار خاطیان بر تخلفات خود، با آن ها برخورد قانونی و قضایی خواهیم داشت.

وی همچنین در واکنش به اظهارات یکی از مدیران مبنی بر بی توجهی شهرداری شهر جدید سهند به آبیاری نکردن فضای سبز با آب شرب گفت: این موضوع، صورتجلسه شده و تذکرات لازم به شهردار داده شود و در صورت تکرار بی توجهی ها برخورد قانونی با وی انجام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخ یکی از بختگان تشنه بگه بکی از دریاچه اباده طشک بگه یکی از چشمه اب گرم خیر بگه چرا همه فکر مسؤل ها ختم به دریاچه ارومیه شده چرا هیچ کس به فکر اخرین بازماندهای دریای تیتیس نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج