۴۳۷۹۱۱
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

۴۰۰ خودرو در صف تخلیه پرتقال در رامسر

درخواست باغداران مازندرانی برای فروش پرتقال در تنها مرکز کنسانتره فعال غرب استان موجب سردرگمی باغداران شده است.

خبرگزاری ایسنا: درخواست باغداران مازندرانی برای فروش پرتقال در تنها مرکز کنسانتره فعال غرب استان موجب سردرگمی باغداران شده است.

کشاورزان شرق و غرب استان مازندران به‌علت خراب بودن دستگاه‌های آبمیوه‌گیری پرتقال به مدت چهار شبانه‌روز با ایجاد ترافیک سنگین با پارک کردن ۴۰۰ کامیون و نیسان در خیابان‌های کارخانه کشت و صنعت کوثر رامسر بلاتکلیف هستند.

یک کشاورز و باغدار آملی به ایسنا گفت: خسارت سنگین برف بیش از ۴۰۰ هکتار در یک روستای آمل به درختان خسارت زده و پرتقال‌ها نابود شده است.

وی افزود: چهار شبانه در اینجا حضور دارم و با توجه به خاموش بودن دستگاه در بیشتر ساعات هنوز نوبت تخلیه بار نشده، ماشین‌ها شب و روز در صف هستند، کارگران با دست ۲۰ تن پرتقال را خالی می‌کنند و این نشان می‌دهد که فاقد امکانات است.

این کشاورز آملی گفت: علاوه بر این‌که در پرداخت پول پرتقال به ما مشکلات زیادی وجود دارد با کمبود چنین کارخانجاتی در شرق استان نیز روبه رو هستیم و همه کارخانجات کنسانتره و آبمیوه‌گیری در غرب استان وجود دارد.

کشاورزان ساروی و بابلی و بهشهری نیز که دراین صف حضور دارند، اظهار می‌کنند: چندین شبانه‌روز در خیابان‌های رامسر حضور دارند و خرابی دستگاه آبمیوه‌گیری و حجم زیاد مراجعه‌کنندگان و پرتقال باعث معطلی آنان شده است.

رئیس‌ کارخانجات کشت و صنعت کوثر رامسر در این باره به ایسنا گفت: ظرفیت تولید این کارخانه در روز ۴۰۰ تن است و با توجه به بسته بودن همه کارخانجات استان مازندران پاسخگوی حجم زیاد پرتقال وارد شده به این منطقه نیستیم.

«محمود حلاجیان» اظهار کرد: اگر روزی ۷۰۰ تن پرتقال وارد کارخانه شود پاسخگو نبوده و مشکل ترافیک شدید در رامسر ایجاد می‌شود.

وی افزود: این کارخانه عمر طولانی دارد و از این‌رو پاسخگوی این حجم وارد شده نیست.

حلاجیان تصریح کرد: با حجم بالای پرتقال و یخ‌زدگی پرتقال شرق استان مازندران، آب و هوای ملایم موجب تعریق و تعرق و پوکیدگی پرتقال‌ها شده است.

وی افزود: دولت بر روی کیفیت کنسانتره بحثی ندارد و هدفش جمع کردن پرتقال یخ زده از منطقه است و کیفیت پایین آن به خود دولت مربوط است.

این کارخانه‌دار رامسری گفت: چهار کارخانه صنایع تبدیلی مرکبات در غرب استان مازندران در شهرهای رامسر، نشتارود، کترا و سلیمان آباد وجود دارد که به جز رامسر بقیه کارخانجات تعطیل است و کارخانه‌ای در شرق استان مازندران نداریم.

وی افزود: این کارخانه بدون هیچ قراردادی در حال فعالیت بوده و ظرفیت روزانه ۳۰۰ تن را دارد و با توجه به آسیب دیدن پرتقال بر اثر یخ زدگی کشاورزان کل استان مازندران به رامسر هجوم آورده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من خریدم اصلا نشد بخوریم ریختم دور سرما زده بود

    • بدون نام

      حقتونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چراعزیزم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج