۴۳۸۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

به علت کمبود شدید نقدینگی

میلیون ها کارگر هندی دست خالی بازگشتند

میلیون ها کارگر هندی به دنبال تصمیم دولت برای بی اعتبار کردن اسکناس های درشت و کمبود شدید نقدینگی، دست خالی به خانه هایشان بازگشتند.

خبرگزاری ایرنا: میلیون ها کارگر هندی به دنبال تصمیم دولت برای بی اعتبار کردن اسکناس های درشت و کمبود شدید نقدینگی، دست خانه به خانه هایشان بازگشتند.

صاحبان کارخانه ها از کارگران خواسته اند یا اسکناس های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه ای بی اعتبار را به عنوان حقوق قبول کنند و یا اینکه با افتتاح حساب، امکان واریز حقوق به حساب شان را فراهم کنند.

به گفته کارشناسان، از 560 میلیون کارگر، تنها 10 درصد آنها، حساب بانکی دارند و بقیه (حدود 500 میلیون نفر) به صورت نقدی حقوق دریافت می کنند که با اجرای طرح دولت با مشکل جدی مواجه شده اند.

حقوق کارگران کارخانه ها معمولا در هفتم هر ماه پرداخت می شود که روز گذشته به علت کمبود نقدینگی کارگران نتوانستند حقوقشان را دریافت کنند.

میلیون ها نفر از کارگران مناطق صنعتی از جمله شهر 'لودیانا' در ایالت پنجاب که یکی از مناطق بزرگ تولید دوچرخه ،پوشاک ، قطعات خودرو و ماشین آلات است به علت ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران با نارضایتی عمومی همراه شده است .

به گفته نمایندگان کارگران در لودیانا ، بیشتر کارگران ساکن مناطق دور افتاده فاقد حساب بانکی و در مسکن های اجاره ای زندگی می کنند که پرداخت نشدن حقوق مشکلات زیادی برای انها ایجاد کرده است.

'میشرا' خاطرنشان کرد برخی از تجار و صاحبان کارخانه ها مجبور شده اند که با خرید اسکناس های جدید 15 درصد بیشتر از بهای آنها اقدام به پرادخت حقوق کارگران کنند.

به گفته وی، طرح جدید دولت درخصوص بی اعتبار کردن اسکناس های درشت، مشکلات جدی برای تمام اقشار جامعه به ویژه افراد کم درآمد ایجاد کرده است .

'نیرج ' یکی از کارگران کارخانه پوشاک گفت افرادی که حساب بانکی دارند و کارفرمایان حقوق شان را واریز کرده به علت کمبود پول در بانک ها نمی توانند حقوق خود را برداشت کنند.

وی افزود:هجوم کارگران برای افتتاح حساب برای واریز حقوق باعث ازدحام شدید در بانک ها و ایجاد مشکلاتی برای کارکنان بانک ها و مردم شده است .

دولت هند سه شنبه هشتم نوامبر(18 آبان)در پیام فوری تلویزیونی اعلام کرد که اسکناس های 500 و 1000 روپیه ای از روز چهارشنبه از گردش پولی خارج می شود.

مودی،دلیل این تصمیم فوری را مبارزه با اسکناس های تقلبی ،پول سیاه ،فساد و تروریسم بر اقتصاد عنوان کرد.

اجرای طرح بی اعتبار کردن اسکناس های درشت مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده به گونه ای که بسیاری از مشاغل کوچک به علت نداشتن نقدینگی تعطیل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه ادم اینقدر احمق بی فکر

    • اقای پولکی

      اگه خودمون هم پولمون عوض کنیم یا درپول دستکاری کنند وصفر ان راکم کنیم همین جور میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج