۴۳۸۴۶۹
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

پشت پرده افزایش «کودکان متکدی» در تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به خلا قانونی در جمع‌آوری کودکان متکدی از تغییر رویه فعالیت باندهای تکدی‌گری به سمت جذب کودکان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به خلا قانونی در جمع‌آوری کودکان متکدی از تغییر رویه فعالیت باندهای تکدی‌گری به سمت جذب کودکان خبر داد.

مجتبی عبدالهی در خصوص آخرین وضعیت جمع آوری متکدیان از سطح معابر شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه تکدی گری یک ناهنجاری اجتماعی است که برای رفع آن باید همشهریان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند گفت: متاسفانه عمدتا متکدیان نیازمند نیستند و به عنوان یک شغل تکدی گری را انتخاب کرده‌اند و از آنجایی که مردم شهرمان افرادی مهربان و دلسوز هستند درآمد خوبی نیز دارند.

وی با بیان اینکه جلسات زیادی با فرمانداری و استانداری در خصوص ساماندهی این متکدیان برگزار شد و نهایتا شهرداری تهران نسبت به جمع آوری این افراد متعهد شد گفت: در دو سه ماه اخیر که وظیفه جمع آوری متکدیان به شهرداری تهران سپرده شده است بیش از ۷۰۰۰ متکدی از سطح معابر شهر جمع آوری کردیم که طبیعتا برای چند روز این افراد نگهداشته می‌شوند و دوباره به سطح معابر باز می‌گردند.

خلاء قانونی در جمع آوری متکدیان کودک و تغییر رویه باندهای تکدی‌گری

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به پشت پرده حضور گسترده متکدیان کودک در معابر شهر گفت: در معابر شهر کمتر می‌توان متکدی بزرگسال مشاهده کرد اما از آنجایی که قانون در جمع آوری متکدیان کودک خلأ دارد و سرکرده‌های باندهای تکدی گری نیز این موضوع را می‌دانند، نسبت به جذب کودکان برای گدایی اقدام کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس قانون شهرداری تنها مسئولیت جمع آوری متکدیان بزرگسال را دارد و ساماندهی متکدیان کودک بر عهده بهزیستی و نیازمند اخذ دستور قضایی است بر همین اساس می‌بینیم که این روزها تعداد متکدیان کودک افزایش یافته است و مردم باید دقت داشته باشند که نباید به این افراد کمک کنند چرا که هر ریالی که به این کودکان کمک می‌شود به جیب سرکرده باند ریخته می‌شود و این فرد تشویق می‌شود تا تعداد بیشتری کودک جذب کند.

عبدالهی با بیان اینکه به دلیل این خلأ قانونی باندهای تکدی‌گری تغییر رویه داده و به سمت جذب کودکان پیش رفته‌اند گفت: مردم باید بدانند که متکدی نیازمند واقعی نیست و در پس این کودکان باندهای تکدی‌گری وجود دارند.

وی در پایان در خصوص ساماندهی شبه متکدیان که بعضا در معابر و سر چهارراه‌ها با در دست گرفتن اشیاء کم بهاء همچون دستمال کاغذی و فال اقدام به تکدی‌گری می‌کنند گفت: ساماندهی و جمع آوری این افراد نیز در دستور کار قرار دارد و در حال فراهم ساختن زیرساخت‌های آن هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی زاهدان

      بیایید زاهدان را ببینیدسرچهارراه ها بچه های ده دوازده ساله... پسر دختر از سر وکول هم بالا میرن.

    • بدون نام

      این همان سو استفاده کردن از کودکان است که دم به یاعت ما سایر کشورها را محکوم میکنیم .این باندها باعث کودک دزدی هم میشوند پس واقعا تبه کارند .سر باندها را بگیرین زندان واعدام تا بقیه بترسند .وقتی در بعضی جاها از اینها برای فروش گل استفاده میکنند .دیگه ببینیو ابن معضل چی هست

    • ایرانی

      اینها ایرانی و بنگلادشی و پاکستانی و افغانی و غیره هستن
      اصلا نباید به اینها کمک کرد
      کمک به اینها خیانت بزرگیه
      شهرداری هم که هیچ کاری نمی کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج