جاباما
۴۳۸۷۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ورزش کنید، کالری بسوزانید

ورزش کمک می کند بتوانیم کالری های اضافی حاصل از غذاهای بی ارزش را بسوزانیم ، البته باید مدت زمان دقیقی ورزش کنیم.

وب‌سایت دکتر کرمانی: دوست نداریم درباره اینکه غذاهای بی ارزش مانند فست فود ها چگونه روی سلامتمان تاثیر می گذارند فکر کنیم. می دانیم که برایمان خوب نیستند اما معمولا سعی می کنیم به روی خودمان نیاوریم. ورزش کمک می کند بتوانیم این کالری های اضافی را بسوزانیم ، باید مدت زمان دقیقی ورزش کنیم.

مدت زمان این ورزش به طبیعت پرخوری تان برمی گردد. بر اساس تحقیقات در طول روز خانم ها باید ۱۹۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری و مردها ۲۴۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری غذا مصرف کنند. البته مقدار دقیق آن بسته به میزان فعالیت فرد دارد.
در ادامه برخی از غذاهایی که می دانیم به دردمان نمی خورند ولی باز هم به خوردنشان میل داریم را به شما معرفی می کنیم و می گوییم که برای سوزاندن کالری شان باید چه مقدار ورزش کنید.

نوشابه

ورزش کنید، کالری بسوزانید

یک قوطی ۳۳۰ میلی لیتری نوشابه کوکاکولا ۱۳۹ کالری دارد. این قسمت کوچک از کالری دریافتی روزانه مان به ورزش زیادی برای سوزانده شدن نیازی ندارد. مردان برای سوزاندن کالری این مقدار نوشابه به ۱۲ دقیقه ورزش هوازی یا ۱۶ دقیقه ورزش قدرتی نیاز دارند در حالی که خانم ها به ۱۴ دقیقه ورزش هوازی یا ۱۹ دقیقه ورزش قدرتی نیاز دارند. کالری این نوع غذاها هرچه بیشتر باشد تفاوت زمان ورزش مورد نیاز خانم ها و آقایان برای سوزاندنش بیشتر مشهود می شود.

مرغ سرخ کرده

مرغ سه تکه سوخاری فست فود ها حاوی 726 کالری است که تقریبا بیش از یک سوم کالری مورد نیاز یک خانم را تشکیل می دهد. خانم ها می توانند با یک ساعت و 15 دقیقه ورزش هوازی یا یک ساعت و 41 دقیقه ورزش هوازی این مقدار کالری را بسوزانند. در مقابل آقایان می توانند همین مقدار کالری را با انجام یک ساعت و 3 دقیقه ورزش هوازی یا یک ساعت و 24 دقیقه ورزش قدرتی بسوزانند.

دبل برگر بزرگ با پنیر

چنین همبرگری حدود ۴۹۰ کالری دارد. این یعنی ۱۹.۶ درصد از از کالری مورد نیاز یک مرد و ۲۴.۵ درصد کالری مورد نیاز یک زن در روز. برای یک مرد سوزاندن این مقدار کالری به ۴۲ دقیقه ورزش هوازی و برای یک زن به ۵۱ دقیقه از همین نوع ورزش نیاز دارد. اگر ورزش قدرتی را به ورزش هوازی ترجیح می دهید، آقایان این مقدار کالری را با ۵۷ دقیقه ورزش قدرتی و خانم ها ۶۸ دقیقه می سوزانند.

یک عدد مینی پیتزا مخصوص با پنیر اضافی

گول ظاهر کوچک این نوع پیتزا را نخورید چون با داشتن 966 کالری برای خود غولی هستند. این مقدار تقریبا نیمی از کالری مورد نیاز یک خانم در طول روز است. بر اساس محاسبات 996 کالری را می توانید با یک ساعت و 20 دقیقه دویدن، یک ساعت و 50 دقیقه شنا کردن، دو ساعت و 50 دقیقه یوگا و یا سه ساعت و 40 دقیقه پیاده روی بسوزانید.

کیک شکلاتی

یک کیک شکلاتی ( مقدار زیادی کاکائو، خامه، شکر، آرد، کره و … ) با وزن حدود ۴۵۰ گرم می تواند حاوی ۱۷۱۰ کالری باشد. فقط کمی با مقدار کالری مورد نیاز یک خانم در طول روز فاصله دارد، و بیش از دو سوم کالری مورد نیاز یک مرد در طول روز است.
مسلما اگر بفهمید برای سوزاندن این مقدار کالری به چه مقدار ورزش نیاز دارید دیگر هرگز سمت کیک نخواهید رفت. آقایان به دو ساعت و ۹ دقیقه ورزش هوازی یا سه ساعت و ۱۹ دقیقه ورزش قدرتی برای خلاص شدن از این مقدار کالری نیاز دارند. در مقابل خانم ها هستند که از آقایان خیلی بیشتر باید ورزش کنند، دو ساعت و ۵۸ دقیقه ورزش هوازی یا سه ساعت و ۵۷ دقیقه ورزش قدرتی برای سوزاندن این مقدار کالری.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج