۴۳۹۱۹۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

نخستین واکنش اردوغان به انفجارهای استانبول

در نخستین واکنش به انفجار، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اظهار داشت: دو انفجاری که در پی مسابقه دو تیم فوتبال بشیکتاش و بورساسپور رخ داد با هدف ایجاد کشته‌های بیشتر بود و تمامی سازمان‌های تروریستی که به ترکیه و ملت آن حمله می‌کنند، هدف مشترکی دارند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر کشور ترکیه اعلام کرد، در پی انفجارهای شب گذشته که در نزدیکی اتوبوس حامل نیروهای پلیس ضد شورش مقابل استادیوم باشگاه بشیکتاش در مرکز استانبول و در نزدیک میدان تقسیم رخ داد ۲۹ تن کشته و ۱۶۶ تن زخمی شدند.

سلیمان صویلو، وزیر کشور ترکیه تصریح کرد، ۲۷ تن از کشته‌ها از اعضای پلیس هستند و ۱۰ تن نیز در خصوص انفجار بازداشت شده‌اند.

در این حین مقامات امنیتی ترکیه در استانبول شیء مشکوکی را که در نزدیکی باشگاه بشکتاش بود، منفجر کردند در حالی که دو انفجار بنا به گزارش سی ان ان ترکیه رخ داده است.

در نخستین واکنش به انفجار، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اظهار داشت: دو انفجاری که در پی مسابقه دو تیم فوتبال بشیکتاش و بورساسپور رخ داد با هدف ایجاد کشته‌های بیشتر بود و تمامی سازمان‌های تروریستی که به ترکیه و ملت آن حمله می‌کنند، هدف مشترکی دارند.

اردوغان با بیان اینکه در بین کشته‌ها چند تروریست‌ هم هستند، افزود: دیشب ما در استانبول بار دیگر شاهد چهره وقیح تروریسمی بودیم که مغایر با تمامی ارزش‌ها و اخلاق است.

وی خاطرنشان کرد، هر چه قدر ترکیه گام مثبتی به سوی آینده برمی‌دارد واکنش در مقابل ما دست‌های تروریستی است که با خون و وحشی‌گری و آشوب جلوی ما ظاهر می‌شوند.

بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه نیز گفت: دولت و وزیران کابینه به منظور شناسایی و کشف ابهامات انفجارها در حالت آماده باش کامل هستند.

سفارت آمریکا در آنکارا در توییتر نیز این حمله را تجاوزی بزدلانه خواند و همبستگی خود را با ملت ترکیه علیه تروریسم اعلام کرد.

مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا نیز همبستگی خود را با شهروندان ترکیه و خانواده‌های قربانیان اعلام کرد.

سلیمان صویلو، وزیر کشور ترکیه افزود: اطلاعات اولیه حاکی است که دو انفجار رخ داده اولی مقابل استادیوم باشگاه بشیکتاش و دومی عامل انتحاری بوده که در پارک ماچکا خود را منفجر کرد و تلفاتی هم به جای گذاشت.

صویلو افزود: دلایل اولیه اشاره به این دارد که انفجار استانبول ناشی از خودروی بمب‌گذاری شده بوده که اتوبوس نیروهای پلیس را هدف قرار داده بود.

وی خاطرنشان کرد، انفجار بعد از خروج طرفداران تیم بشیکتاش که به تماشای فوتبال آمده بودند رخ داد.

صویلو هرگونه طرح‌ کینه توزانه را محکوم کرد، در حالی هیچ گروهی هنوز مسئولیت انفجارها را بر عهده نگرفته است اما اخیرا داعش از طرفدارانش خواست منافع ترکیه را هدف بگیرند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که انفجار حدود یک ساعت و نیم بعد از پایان مسابقه رخ داد در حالی بعید نیست این انفجار پلیس ضد شورش مسئول تامین امنیت بازی را هدف گرفته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      ترکیه ای ها باید بدانند که ریشه تمام این انفجارها کار نیروهای انگلیسی است اینها با این کار میخوان به کشورها آسیب بزنن و مردم بیگناه رو بکشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود گویی و خود امتیاز میدهی عجب مرد هنرمندی !!

    • شاهین

      ملت ترکیه باید این اردوغان رو از ریاستش بکشند پایین اون لیاقت کشور داری ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج