۴۳۹۲۰۱
۳۰ نظر
۵۰۱۷
۳۰ نظر
۵۰۱۷
پ

زوزه گرگ‌های پلید در ورزشگاه آزادی

تراکتورسازی با بهره‌گیری از هافبک‌هایی که هر تیمی آرزوی داشتن‌شان را دارد در صدر جدول می‌درخشد اما … اما تکرار پاره‌ای شعارهای تفرقه‌افکنانه کام کسانی که فوتبال را صرفاً یک «بازی» نمی‌بینند تلخ کرد.

فرهنگستان فوتبال - احسان محمدی: اجازه بدهید همین پارگراف اول تکلیف فوتبالی‌مان را با هم روشن کنیم. تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه آزادی و در یک بازی بی‌حرف و حدیث استقلال را ۲-۱ شکست. داد. آنها آنچنان مسلط، منظم و خیره‌کننده بودند که حتی بعید است یک هوادار استقلال پیروزی‌شان را به چالش بکشد.

تراکتورسازی با بهره‌گیری از هافبک‌هایی که هر تیمی آرزوی داشتن‌شان را دارد در صدر جدول می‌درخشد اما … اما تکرار پاره‌ای شعارهای تفرقه‌افکنانه کام کسانی که فوتبال را صرفاً یک «بازی» نمی‌بینند تلخ کرد. تلخ‌تر از هلاهل. کلیپ تصویری کوتاهی هم در شبکه‌های مجازی دست به دست شد که نشان می‌داد تعداد زیادی از هواداران این تیم که تقریباً بیشتر از هواداران نیمی از تیم‌های لیگ برتر هستند، یک صدا شعار « خلیج ع.ر.ب.ی» را سر می‌دهند.
برخی به درستی اشاره کردند که فیلم قدیمی است و به بازی دیروز تعلق ندارد اما فرقی هم می‌کند؟ دیروز کنار اتوبان کرج- تهران یک عده از تماشاگرها همین شعار را می‌دادند در ورزشگاه آزادی هم شعارهای پراکنده دادند که فیلمش منتشر نشده.

این جماعت در ورزشگاه و صفحات مجازی هم پرچم ترکیه و کشور آذربایجان را آورده‌اند و شعارهای جدایی‌طلبانه می‌دهند. فیلم یک نشانه است. گُل درشت و تهوع‌آور. وقاحت محض. اینکه در ورزشگاه آزادی و در حاشیه دیدار تراکتورسازی با یک تیم تهرانی، در قلب پایتخت جمهوری اسلامی ایران جماعتی از بغض شعار بدهند« خلیج ع.ر.ب.ی»! چه معنی می‌دهد؟ بعید می‌دانم عربستان و امارات دیناری خرج کرده باشند تا اینطور یک عده کاری کنند که قند توی دل آنها آب شود.
برخی عنوان کرده‌اند که این نتیجه برخورد اشتباه عده‌ای از مدیران و نادیده گرفتن حقوق اقلیت‌ها و تبدیل منتقد به مخالف و مخالف به معاند است. این چه توجیه ترسناکی است که می‌آورید؟ یعنی دیگر قومیت‌ها در رفاه مطلق به سر می‌برند؟ آب آشامیدنی و هوای نفس کشیدن مردم خوزستان را نمی‌بینید؟ کولبرهای کُرد و فقر غیرقابل انکار را در سیستان و بلوچستان نمی‌بینید؟ یعنی با این توجیه آنها هم حق دارند در حاشیه یک مسابقه ورزشی کارناوال سیاسی راه بیندازند و خلیج فارس را حراج کنند؟
انکار این جمعیت و برخورد فیزیکی و امنیتی با آنها مشکلی را حل نمی‌کند که اگر حل کرده بود کار به اینجا نمی‌کشید. آنها موقع قرائت قرآن در ورزشگاه هم مثل گرگ زوزه می‌کشند.

کسانی هم می‌گویند نباید در مورد این مسئله حساسیت به خرج داد و نوشت. اگر یک روزنامه‌نگار به اشتباه در یک روزنامه تایپ کند خلیج ع.ر.ب.ی به همین اندازه با تسامح و تساهل از کنار آن می‌گذرید؟ تضمین می‌دهید روزنامه و سایت توقیف نشود؟ دلیل این همه مماشات مقابل این جماعت چیست؟ آنها در بازی‌های مختلف همین کار را تکرار می‌کنند. گیرم که شعارها مثل این کلیپ منسجم نباشد اما شعار می‌دهند. دم از جدایی‌طلبی می‌زنند. فراموش کرده‌اید که چند سال پیش در بازی‌های آسیایی در ورزشگاه یادگار امام(ره) پلاکارد نصب کردند «آذربایجان ایران نیست»!
ما با آب نبات نمی‌نویسیم که همه نوشته‌هایمان شیرین باشد. اعتقاد داریم راه حل برخورد با مشکلات قایم کردن آنها زیر فرش نیست. وقتی دندان‌تان خراب می‌شود با نذر کردن و انکارش چیزی درست نمی‌شود، باید تن بدهید به خرج و درد دندانپزشکی. نترسیم از تلخی کلام. از قلمی که درد را نشان می‌دهد. فساد و تباهی را نشانه می‌رود.
متاسفانه هر بار این مسائل مطرح می شود عده‌ای آن را وارد جدال های قومیتی می‌کنند. پنهان نکنیم که ما بلد نیستیم با هم حرف بزنیم. خیلی زود به هم توهین می‌کنیم. تا وقتی یاد نگیریم حرف بزنیم ساختن مملکت شوخی بزرگی است. کامنت‌های زیر پست‌هایی که در این مورد بحث می‌کنند به همه‌مان نشان می‌دهد که باید«حرف زدن» با هم را بدون توهین قومیتی تمرین کنیم. ربطی به احمدی نژاد و خاتمی و رفسنجانی هم ندارد.
ورزش در همه جای دنیا ابزاری برای وحدت آفرینی است. برای پیوند زدن طبقات و نژادها و قومیت‌ها به هم زیر یک پرچم. آنها که در هر گوشه ایران بر طبل تجزیه‌طلبی می‌کوبند نمی‌دانند به یک تکه گوشت آماده برای خورده شدن در خاورمیانه تبدیل می‌شوند؟
شرم بر همه کسانی که این وقاحت‌ها را می‌بینند و سکوت می‌کنند. ننگ بر آنها که استخوان‌های پسران این سرزمین که برای آزادی‌اش جان دادند را در گلزارهای شهدا با این وقاحت می‌لرزانند. از ستارخان و باقرخان حیا نمی‌کنید از شهید باکری شرم ندارید؟

نکته دردناک اینجاست که مدیرعامل این تیم سردار آجرلو است. پیش از این هم البته سرداران دیگری مدیر این تیم بوده‌اند. می‌شود پرسید صرف آن همه هزینه و ادعای کار فرهنگی ـ ورزشی نتیجه‌اش می‌شود این؟

حضرات مدعی اخلاق! فقط عکس گرفتن یک خانم با مهدی رحمتی و شلوار باب اسفنجی سوشا مکانی برایتان مهم است؟ چرا سال‌هاست مقابل این جماعت زیاده‌خواه سکوت کرده‌اید؟ ننگ بر فوتبالی که خروجی‌اش این رفتارها باشد.
عاقلان آذربایجان شرقی و غربی کجا هستند؟ آذری‌های واقعی پیش از همه باید به این افراد واکنش نشان دهند و آنها را از خود ندانند.
برای من تا اطلاع ثانوی ایران بزرگتر از هر قوم و قبیله و جناح و حزب و تیمی است. به سوریه نگاه کنید. جنگ و جدل داخلی اگر دامن این کشور را بگیرد نه تو مانی و نه من. این سقف که بریزد نمی‌پرسد که تو کُردی یا فارس و آذری و بلوچ و شمالی و عرب … قرمزی یا آبی؟ تیراختور را دوست داری یا صنعت نفت آبودان؟ می‌ریزد. می‌میریم.
سکوت مقابل جریان‌هایی از این دست همدستی با آنهاست. دامن‌تان را بی‌بهانه و توجیه از آنها کنار بکشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      مطمئن باشید این افراد در کل مردمان آذری حتی اقلیت هم نیستند. ریشه این کار ها هم از خارج از کشور است.در واقع هم برعکس است و خیلی از این کشورها متعلق به ایران هستند.

    • بدون نام

      درود به شرفت که بالاخره بعد سالها یکی پیدا شد تا از این بنویسه واز کسی نترسه اقایون کمیته اخلاق فقط لباس وعکس رو میبینن ومخالف قوانین میدونن این شعارها پاک وبدون مشکل هست فقط یه سوال اگه این شعارو هوادار فولاد بده وبگه خلیج ع ر ب ی همینطور باهاش برخورد میشه یا از لیگ ایران حذف میشه

    • بدون نام

      چندسال پیش هنگام زلزله آذربایجان خبرنگار با پیرزن و پیرمرد زیر چادر دریک روستای دور افتاده وبی آب و برق که بعید میدانم در طول عمرشان توپ هیچ رشته ای از ورزش را دیده باشند مصاحبه میکرد فقط میگفتن تیراختور.باور کنید ترسیدم ومن ناقص العقل فهمیدم که یک جریان غیر ورزشی پشت این قضیه است.بعدشم چند ساله که هواداران تراکتور جای پرچم ایران با پرچم کشور قلابی آذربایجان به ورزشگاه میروند وهیچ برخوردی با آنها نشد.تا جریان به بازی فولاد و... سرایت کرد. چو ایران نباشد تن من مباد.

    • مجید

      آحسنت.به نظر من برخورد قاطع فدراسیون لازمه.

    • بدون نام

      چو ایران نباشد تن من مباد
      بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
      همه تن به تن ، تن به کشتن دهیم
      از آن به که کشور به دشمن دهیم

    • کیانـــــــــــــــــوری

      شیرِ مادرت حلالِ حلالت باشه آقای محمدی ، نویسنده ی این مطلب، تو این چندسال جون ب لب شدم بلکه یکی حرفی بزنه، نسبت ب این ... ، امثال ماها ک صدامون بجایی نمیرسه شاید با نوشتن شما، یکی کَکِ ش بگزه، دمت گرم، دمت گرررم ک گفتی چ فرقی میکنه این فیلم لعنتی مالِ بازیِ دیروزِ یا بدتر! مال چندسال قبل، آخِ مسول جان، از چندسال قبل تا الان کاری کردی تا زبان گندیده ی این افراد بریده شود تا در پایتخت ایران اینانی ک مدعی ستمدیده بودن دارن آزادانه ... ؟؟؟؟ اگر چندجوان برای بیکاری شان اعتراض مدنی بکنن شما همین گونه برخورد میکنید؟؟؟؟ دمت گررررم آقای محمدی، دمت گرم فرهنگستان فوتبال

    • ایمان

      بله اوضاعی شده...

    • بدون نام

      دم نویسنده گرم

    • amir

      موندم چی بگم

    • علی

      این شعار ها در استادیوم داده مبشود

    • ایرانی

      واقعا باید قلم شما نویسنده را طلا بگیرن. یک دنیا تشکر از اینکه بالاخره یک نفر جرأت این رو پیدا کرد که بدون ترس دسا به قلم ببره و به این جریانات بپردازه. من شخصا با چندین نفر از هموطنان ترکمون در ارتباط بودم و صحبت کردیم که خودشون میگفتن این افراد تفرقه افکن هستند.واقعا هم همینطوره. مطمئن باشید اگه جلوشون گرفته نشه دیگه نیازی به دشمن و وجود انگلیس و آمریکا نداریم. چون خود این خود فروخته های وطن فروش از هر دشمنی بدتر هستند و عاملی برای نابودی

    • بی نام

      آقای سردار آجورلو شما که کاندید ریاست فوتبال کشور شدید جلوی طرفدار تیمی که مدیرعاملش هستی چرا سکوت کردی

    • وحید

      عجب تیتر قشنگی✌
      "زوزه گرگهای پلید"

    • ههه

      کاست اون نماینده مجلسی که تقی به توقی میخوره همه چیز و همه جا رو به هم میدوزه؛؛ الان بیاد جواب مردم آذربایجان رو بده و فقط میتونه گیر بده به سه تا جوون که برا سرگرمی بچه ها کار میکردن؟؟؟؟ کو و کجاست؟؟؟

    • تاجی

      درود بر شرفت درود بر قلم رسا و شیوایت
      واقعا اگر فردوسی پور جرات ایشون رو داشته باشن باید تو برنامه این هفته درموردش حرف بزنه د اخه یکی نیست به این ا بگه شما که بهترین امکانات کشور بهتون دادن دیگه چه از ما جنوبیا ک کل سرمایه ایران زیر پامون هست و در فقر و بیکاری ب سر میبریم ... واقعا خارج از هرگونه بحت قومیتی افتخار میکنم یک لر جنوبی هستم چون وطنمو ناموسم میدونم

    • سعیدی

      این کار ازدست کمیته انضباطی و این حرفا خارجه , باید نهادهای امنیتی وارد عمل بشوند , ....

    • علی

      من بعنوان یک ایرانی ساکن آذربایجان ، ایران را با همه قوم و تبارش با یک پارچگی و اتحادش می خواهم چون اتحادش موجب شده هیچ دشمنی حتی به بزرگی آمریکا جرات نکنه چشم طمعی به کشورمان داشته باشه پس تجزیه طلبان خاطر جمع باشند آنها دست نشانده بیگانگان و مزدور آنان درایران اسلامی هستند و حق ندارند بین یک امت بزرگ اسلامی تفرقه بیاندازند چون موجب رسوایی آنان می گردد . اتحاد اتحاد اتحاد

    • ستار

      مطمئنا باشید این موضوع ربطی به مردم غیرتمند و وطن پرست آذربایجان ( ترک زبانان ایران زمین) نداره،
      مردم ایران هیچگاه بابک خرمدین، ستار خان و باقرخان، باکریها و ...را فراموش نمیکنه، پای اجنبی درمیان است، مزدوران اردوغان عثمانی و سعودیهای وهابی

    • بی نام

      زمانی که ایران میره جام جهانی شعارش میشه شاهزاده های پارس اخرش این میشه وقتی دوبار تراکتور رو با ناداوری عمدی نمیزارن قهرمان بشه میشه این وقتی شبکه سه فقط پرسپولیس استقلال میشناسه فولاد تراکتور نمیشناسه میشه این بازم بگم ؟ اگه منصفی اینم بزار لطفا اگع از عدالت حرف میزنی اینم بزار

    • بهزاد

      بی نام 15:00 خوبه نظر تورو تایید کردن.من چن تا نظر نوشتم که همشو سانسور کردن

    • بدون نام

      خوب نظراتو سانسور میکنی سانسورچی

    • بدون نام

      سانسورچی نظرات مخالف راهم بذار

    • بدون نام

      بذارید بگن مهم نیست، اهمیت ندین، نقطه ضعف نشون ندین، همه میدونن که خلیج ما خلیج فارس است، و همه مردم باور دارند که هیچ کسی نمی تواند ذره ای از این آب و خاک را کم کند

    • علیرضازمان

      دارندازتماشاگران بیشمار سرخابی پایتخت میسوزند چون خودشون هواداراشوا یک صدم سرخابی هم نیست ازحسادت ترکیدند ........ من بااینکه پرسپولیسی هستم ولی استثنا میخواستم استقلال ببرشون

    • محمد حسین

      این نوشته ها کمک به همان شعار دهندگان است
      اینهایی که شعار دادن مگر چند نفر بودن؟ فوقش 5 یا 10 هزار نفر (که عمرا اینقدر نبودن) ایران 80 میلیون جمعیت داره خود اذری ها نمیدونم دقیقا چند میلیون اند اما بخش قابل توجهی از مردم ایران اند.
      حالا این 10 هزارتا چقدر میشه بین این میلیون ها؟
      عجیب هم نیست. مگه نمیدونستید ادم های گمراه داریم تو کشور؟ مگه نمیدونستید هموطن فریب خورده داریم؟ مگه نمیدونید دشمن داریم؟ خب پس این رفتار ها چه تعجبی داره؟
      این اشتباهه که چند هزار نفر را به اندازه یه لشکر بزرگ کنیم و بعد هم عزا بگیریم
      البته نباید فراموش بشه که وظیف پلیس و قوه قضائیه هست که چنین افرادی را دستگیر کنن اگر فریب خوردن اگاهشون کنن و اگر قصد و تعمدی در کار بوده بدون هیچ رحم و عطوفتی برخود بشه.
      وقتی ملی گرایی و افراد وطن دوست در کشور قلع و قمع میشن همین میشه نتیجه اش. بسیاری از بزرگان ملی گرا و ایران دوست در تاریخ اذری و ترک زبانان بودند. اشعار شهریار که در وصف ایران در اون برهه خاص تاریخ آذربایجان گفته شده را بخونید ببینید عاشقانه تر از این میشه ایران را دوست داشت یا نه! اما امروزه امثال همین افراد عنصر نامطلوب شناخته میشن.وقتی عرضه باز شد نتیجه اش هم میشه این.

    • توجه توجه

      جالبه بدونید نتانیاهو در همین هفته سفری به باکو خواهد داشت. نمیخوام بگم این شعار ها مستقیما نتیجه این سفره که گفتن چنین حرفی ابلهانه است اما به هر حال از نظر عقلی کاملا قابل پذیرشه که اسرائیل با استفاده از عناصری در باکو علیه ایران اقداماتی انجام بده و این سفر نتانیاهو هم نشانه ای از سطح روابط نزدیک جمهوری الهام علیف با اسرائیل است

    • مجید

      اگه مردی کامنت منم بزار

    • بدون نام

      زنده باد ایران،زنده باد آذربایجان

    • هادی

      واقعا موضوعی تامل برانگیزه و در خصوص اون باید واکاوی صورت بگیرد.

    • مجید

      آقای سانسور کامنت اولمو بزار نه دومی رو دیدی مرد نیستی چون اگه بودی کامنت اولمو میذاشتی بدون مدرک میاین حرف میزنین تفرقه میندازین برای ویدئویی ک مربوط به 4ساله پیشه خبرگزاری درحد گینه بیسائو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج