۴۳۹۴۵۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ماموریت جدید ناسا جایی بین زمین و آسمان

دانشمندان می دانند که کره زمین کربن تنفس می کند، به ویژه از طریق گیاهانی که در هنگام سرسبز بودن کربن را از طریق فرآیند فتوسنتز جذب می کنند و بعد از ریختن برگ ها و یا خشک شدن آنها این فرآیند متوقف می شود. ناسا قصد دارد در این مورد تحقیق جدید انجام دهد.

وب سایت کلیک: دانشمندان می دانند که کره زمین کربن تنفس می کند، به ویژه از طریق گیاهانی که در هنگام سرسبز بودن کربن را از طریق فرآیند فتوسنتز جذب می کنند و بعد از ریختن برگ ها و یا خشک شدن آنها این فرآیند متوقف می شود. ناسا قصد دارد در این مورد تحقیق جدید انجام دهد.
ماموریت جدید ناسا جایی بین زمین و آسمان

تاکنون دانشمندان دیدگاه چندان دقیقی نسبت به این چرخه تنفس نداشته اند، اینجاست که ناسا و دانشگاه اوکاهاما به این موضوع ورود می کنند. آنها به زودی ماهواره ای با نام " زمین گرد پایشگر چرخه کربن" را پرتاب خواهند کرد که هم درباره وضعیت سلامت گیاهی و هم تبادلات گازهای مهم ( دی اکسید کربن، منواکسید کربن و متان) بین زمین و اتمسفر تحقیق خواهد کرد.

این ماهواره در ارتفاع ۲۲ هزار مایلی بالای خط استوا قرار خواهد گرفت به طوری که هم تابش های فلورسانس خورشیدی ( که نشانه ای از تغییرات فشردگی گیاهی و فتوسنتز است ) و هم میزان گازهای موجود در اتمسفر را بررسی خواهد کرد. این ماهواره در حداقل تفکیک ۳ تا ۶ مایلی، حاکی از " جزئیات بی سابقه ای" خواهد بود - که می تواند به ما نشان دهد که کربن از کجا می آید و به کجا می رود.

هنوز به زمان دقیق پرتاب این ماهواره اشاره نشده است. اما ناسا پیش بینی می کند که این ماموریت در طول ۵ سال آینده ۱۶۶ میلیون دلار هزینه داشته باشد. درست است که این مبلغ چندان کمی نیست، اما اگر منجر به فهم بهتر از ریتم طبیعی زمین و میزان تاثیر قطع درختان بر روی آن شود می تواند نتایج و مزیت های زیادی را در پی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج