۴۳۹۴۶۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آقای سلطانی فر کاش قبلش این تاریخچه را بخوانید

مسعود سلطانی‌فر از قاطعیت ایران برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا گفته؛ وعده‌ای که پیش از این چند بار دیگر هم داده شده اما تحقق نیافته است.

خبرآنلاین: وزیر ورزش و جوانان امروز در دیدار با اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از قاطعیت ایران برای گرفتن میزبانی بازی های جام ملت های آسیا در سال ۲۰۲۳ گفت. سلطانی فر با بیان این که لازم بود بعد از انقلاب در بعضی از شهرها استادیوم های بزرگ بسازیم گفت: به هر حال ما مدعی میزبانی جام ملت های آسیا هستیم که برای سال ۲۰۱۹ محقق نشد ولی قاطعانه برای گرفتن میزبانی هجدهمین دوره جام ملت های آسیا در سال ۲۰۲۳ تلاش می کنیم و برای این موضوع باید چند استادیوم بزرگ و مجهز داشته باشیم.

البته این اولین بار نیست که کشور ایران برای میزبانی تورنمنتی به این مهمی داوطلب می شود. پیش از این بارها و بارها این اتفاق رخ داده اما هر بار به دلیلی این میزبانی به کشورمان نرسیده.

نکته این است که برای اینکه یک کشور میزبانی جام ملت های آسیا را بگیرد باید نهادهای مختلفی دست به دست هم بدهند تا این اتفاق بیفتد. وزارت ورزش و جوانان در این راستا باید همکاری خوبی با وزارت کشور، وزارت راه و برخی نهادهای امنیتی داشته باشد. اتفاقی که تا امروز و در چند دوره ای که ایران برای میزبانی داوطلب بوده رخ نداده.

صفایی فراهانی شاید اولین کسی بود که برای گرفتن میزبانی این مسابقات اقدام کرد. او که عضو ای اف سی بود و قوانین را بهتر از همه می دانست و از طرفی با رئیس جمهور آن دوره در این زمینه هماهنگ و هم داستان بود اما در این راه به دلیل عدم همکاری نهادهای امنیتی و وزارت کشور ناکام بود.

پس از او شاید بیشترین تلاش را برای گرفتن میزبانی علی کفاشیان انجام داد. رئیس فدراسیون فوتبال که در این مساله به تنهایی اقدام کرد. او حتی در تلاش برای کسب میزبانی جام ملت های آسیا، همراهی وزارت ورزش را هم نداشت. در آن دوره کفاشیان باید با امارات، عربستان و تایلند و... رقابت می کرد. تفاوت ما با اماراتی که میزبانی را در نهایت گرفت در این بود که برای آنها یک تیم پیگیر مساله بودند. آن هم تیمی که میزبانی المپیک لندن را با هزینه بسیار بالایی گرفته بودند و آمده بودند تا اینجا هم میزبانی را برای امارات بگیرند. این در حالی بود که ایران پرونده پیگیری این مساله را به یکی از کارکنان کمیته بین الملل فدراسیون داده بود.

کفاشیان برای جلب نظر نمایندگان ای اف سی که برای بازدید از امکانات کشورمان به ایران آمده بودند یک کلیپ ساخته بود که علاوه بر کیفیت تصویر و صدای بسیار بدی که داشت، محتوایش هم برای بعضی از نمایندگان ای اف سی از جمله نماینده کره جنوبی خوشایند نبود. چرا که برای مثال بخشی از این کلیپ صحنه هایی بود از بازی خاطره انگیز ایران و کره جنوبی که ایران با نتیجه پرگل ۶-۲ کره را در هم کوبیده بود.

نمایندگان ای اف سی البته از چند شهر و ورزشگاههایشان هم بازدید کردند. ورزشگاههایی مثل نقش جهان اصفهان و یا یادگار امام تبریز که بعضی هایشان همچنان افتتاح نشده اند و یا به تازگی تکمیل و افتتاح شده اند. در این دوره باز هم کفاشیان موفق نشد تضمین های لازم را از نهادهای مختلف مرتبط با موضوع بگیرد.

البته علی کفاشیان در این مرحله هم عقب ننشست و حتی با وجودی که مثلا عربستان به خاطر اینکه برای ورود بانوان به ورزشگاه مشکل داشت همان ابتدای کار از رقابت کنار کشید اما کفاشیان اصرار داشت که می تواند بر سر این موضوع معامله انجام دهد. نهایت کار اما میزبانی به امارات رسید. چرا که رئیس کنفدراسیون و هیات رئیسه آن می خواستند با دادن میزبانی به این کشور دلخوری که در دل رئیس فدراسیون امارات از زمان انتخابات ای اف سی مانده بود را برطرف کنند. البته کفاشیان هم در نهایت از پیگیری و سماجتی که در این موضوع به خرج داد سود برد. عده ای معتقدند این که کفاشیان توانسته کرسی نایب رئیسی کنفدراسیون را به دست بیاورد از همان پیگیری ها نشات می گیرد.

باید دید در این دوره دکتر سلطانی فر می تواند میزبانی این رقابت ها را به دست بیاورد؟ نکته مهم اینجاست که در این دوره از لحاظ ورزشگاه مشکلی نداریم و با چند مجموعه ورزشی بزرگی که افتتاح شده و می شوند از این لحاظ وضعمان خوب است اما آیا دکتر سلطانی فر می تواند نهادهای مرتبط با این موضوع را با خود همراه کند و تضمین های مورد نیاز برای برگزاری تورنمنت به این بزرگی را از آنها بگیرد یا باز هم عدم توافق با این نهادها میزبانی را از ما خواهد گرفت و به کشوری دیگر خواهد داد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج