جاباما
۴۳۹۴۸۳
۱ نظر
۵۰۹۴
۱ نظر
۵۰۹۴
پ

چاه دیدنی سنت پاتریک در ایتالیا

از ترس اینکه ذخیره آب شهر در طول محاصره کافی نباشد، پاپ به مهندس معمار آنتونیو دا سانگالو ماموریت دارد که به طور گسترده در روم کار کند و این چاه را بسازد.

برترین ها: چاه سنت پاتریک یک چاه تاریخی در اورویتو در اومبریا در ایتالیاست که بین سال های ۱۵۲۷ و ۱۵۳۷ به دستور پاپ کلمنت هفتم ساخته شده است که در طول غارتگری رم توسط امپراتور مقدس روم چارلز پنجم در اورویتو پناه گرفته بود. از ترس اینکه ذخیره آب شهر در طول محاصره کافی نباشد، پاپ به مهندس معمار آنتونیو دا سانگالو ماموریت دارد که به طور گسترده در روم کار کند.

او یک چاه استوانه ای با طرح مارپیچی دوگانه به عمق بیش از 50 متر ایجاد کرد که یک شاهکار مهندسی هیدرولیک به شمار می رود و دو راه پله یک طرفه یکی برای بالا رفتن و یکی برای پایین رفتن دارد. این به مردم و الاغ هایشان اجازه می داد بدون برخورد و سختی ظروف آب خود را حمل کنند. در انتها یک پل قرار دارد که مردم می توانستند روی آن راه بروند و آب را بیرون بکشند. پنجره های بزرگ که به صورت قطری روبروی هم قرار دارند به طور طبیعی راه پله ها را روشن می کردند.

این طرح در آن زمان منحصربفرد بود زیرا هیچ چاه دیگری مانند این در اروپا وجود ندارد. این قلعه در اصل چاه قلعه نام داشت، زیرا نزدیک قلعه البرنوز روی تپه های سنت الیاس قرار داشت. اما بعدها با الهام از افسانه قرون وسطی، برزخ سنت پاتریک نام گرفت، جایی که خدا یک گودال در زمین به او نشان می دهد و می گوید این ورودی برزخ است. قبل از اینکه چاه تکمیل شود پاپ کلمنت هفتم و چارلز پنجم اختلافات خود را حل کردند و شهر هرگز محاصره نشد. بااین حال حفاری ادامه یافت و در سال ۱۵۳۷، ده سال بعد از شروع کار، چاه سنت پاتریک کامل شد.
چاه دیدنی سنت پاتریک در ایتالیا
چاه دیدنی سنت پاتریک در ایتالیا
چاه دیدنی سنت پاتریک در ایتالیا
چاه دیدنی سنت پاتریک در ایتالیا
چاه دیدنی سنت پاتریک در ایتالیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • helia

      چه جالب!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج