۴۳۹۵۲۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عزت الهی: سرم را برای تیم ملی می‌دهم

هافبک ملی‌پوش روستوف روسیه گفت: همیشه گفته‌ام که عملکردم را مدیون سرمربی تیم ملی هستم، چون در یک سن کم به من اطمینان کرد و من هم مطمئناً برای او و تیم ملی سرم را در زمین می‌گذارم و همه‌کار می‌کنم تا تیم ملی سربلند باشد.

خبرگزاری فارس: سعید عزت‌الهی خیلی زود و در عنفوان جوانی در تیم ملی چهره شده و به یک نیروی مؤثر و قابل اتکا برای تیم ملی تبدیل شد.

سعید اگر چه در باشگاهش در روسیه با کم‌لطفی‌های مواجه شده و بعضاً کمتر برای این تیم به میدان رفت اما از سوی دیگر با اطمینان کارلوس کی‌روش در تیم ملی یک سال رویایی را سپری کرد. هرچند که حضور در لیگ قهرمانان اروپا در روسیه برای عزت‌الهی تجربه گرانبهایی محسوب می‌شد.

بر همین اساس به سراغ سعید عزت‌الهی، هافبک جوان و پرتلاش تیم ملی رفته و گفت و گویی را در خصوص اتفاقات سال گذشته میلادی با وی انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۶ از لحاظ آماری بهترین تیم جهانی شد و شما هم بیشترین بازی را برای تیم ملی انجام دادی. سال ۲۰۱۶ چطور برای تو سپری شد؟

سال ۲۰۱۶ برای من یک سال بسیار خوب بود، چه از لحاظ باشگاهی که تجارب خوبی داشتم و توانستم در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی کرده و گل بزنم و چه از لحاظ ملی که سال خوبی را سپری کردم، البته برای بازی‌های ملی جا دارد از کارلوس کی‌روش تشکر کنم که به من اطمینان کرد و روحیه و اعتمادبه‌نفس داد تا بتوانم نمایشی که هواداران تیم ملی از من انتظار داشتند را ارائه داده و سعی می‌کنم از ای ن‌پس حتی بهتر از حالا عمل کرده و نمایش‌های به‌ مراتب تأثیرگذارتری داشته باشم.

هرچند که وظایف تو در ترکیب تیم ملی وظایف دفاعی است، اما توانستی در این سال یک گل ملی هم مقابل ترکمنستان به ثمر برسانی.

درست است؛ اما مهم‌ترین چیزی که در فوتبال است، آن‌ هم در تیم ملی این بود که توانستیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و کارمان را بدون گل خورده در دور رفت رقابت‌ها به پایان برسانیم. البته در رنکینگ فیفا نیز یک صعود بسیار خوب داشتیم که تیم ملی ایران را تا رتبه بیست و هفتم جهان بالا برد و فکر می‌کنم اینها همه دستاوردهای مهمی بود که با تلاش کادر فنی و هواداران برای تیم ملی در سال ۲۰۱۶ به‌دست آمد.

پس با این حساب سال ۲۰۱۶ یک سال رویایی برای سعید عزت‌الهی بود؟

خدا را شکر می‌کنم که یک سال پربار و موفق را سپری کردم. امیدوارم خداوند به من لطف کرده و در سالیان آینده نیز این مسیر را ادامه داده و بتوانم موفق باشم و از لحاظ تیمی نیز به مهم‌ترین هدف‌مان یعنی صعود به جام جهانی دست پیدا بکنیم.

تو یکی از بازیکنانی بودی که خیلی در فوتبال ایران چهره نشدی و به اروپا رفتی و چه‌بسا اطمینان و حمایت‌های کی‌روش باعث شد تا امروز به یک بازیکن بااتکا برای تیم ملی تبدیل شوی. چقدر این موضوع را قبول داری؟

همیشه و همه‌جا گفته‌ام که این اعتماد به‌ نفس و عملکردم را مدیون آقای کی‌روش هستم، چون واقعاً در یک سن کم به من اطمینان کرد و من هم مطمئناً و متقابلاً برای او و تیم ملی سرم را در زمین می‌گذارم و همه‌کار می‌کنم تا تیم ملی سربلند باشد. همان‌طور که می‌دانید حتی ۶ ماه را به‌خاطر نرسیدن ITC از میادین به دور بودم، اما کی‌روش در همان زمان به من اطمینان کرد و کمکم کرد و در آن برهه به اردوهای تیم ملی دعوت شدم و چه‌بسا اگر این دعوت‌ها، روحیه دادن‌ها و اعتمادبه‌نفس‌ها نبود، شاید چه از لحاظ روحی و حتی فنی خیلی افت می‌کردم، اما این لطف کی‌روش را هیچ‌زمان فراموش نمی‌کنم و به همین دلیل سعی می‌کنم هر زمان که به زمین مسابقه می‌روم با تمام وجودم برای تیم ملی کشورم، کارلوس کی‌روش و بقیه عواملی که برای تیم ملی زحمت می‌کشند، تلاش کنم.

به نظرت صعودمان به جام جهانی قطعی شده یا این تفکر که به روسیه رفته‌ایم اشتباه است؟

این تفکر واقعاً غلط است. همان‌طور که می‌دانید ما در دور رفت بازی‌ها مقابل دو تیمی مساوی کردیم که همه فکر می‌کردند آنها را شکست می‌دهیم و امتیازات مفتی را مقابل سوریه و چین از دست دادیم.

به‌خصوص سوریه که یک امتیاز برای تیم ملی از آن شرایط افتضاح به‌دست آمد.

آن بازی اصلاً فوتبال نبود و شرایط همان‌طور که گفتید بد بود. ما مقابل چین هم می‌توانستیم با دو گل اختلاف برنده شویم اما فوتبال است و اتفاقات پیش‌بینی‌نشده آن. از سوی دیگر همه فکر می‌کردند که کسب ۴ امتیاز از دو دیدار با ازبکستان و کره جنوبی بسیار منطقی است اما مقابل این دو تیم ۶ امتیاز کامل را به‌دست آوردیم و روند نتیجه‌گیری‌های تیم ملی در دور رفت برعکس آن چیزی بود که همه فکر می‌کردند. به همین دلیل تفکر صعود به جام جهانی از حالا اشتباه است چون هنوز دور برگشت بازی‌ها باقی مانده و تیم‌های رقیب برای این دور خود را تقویت کرده و با برطرف کردن ضعف‌های خود و شناختی که از یکدیگر دارند، به میدان می‌آیند. در دور برگشت مطمئناً دیگر از اشتباهات دور رفت از سوی تیم‌ها خبری نخواهد بود و فکر می‌کنم کارمان خیلی سخت است. امیدوارم مسئولان با برنامه‌ریزی هرچه بهتر و البته با دعای مردم و تلاش بازیکنان و تدبیر کادر فنی خیلی زودتر از اینکه دور برگشت رقابت‌ها به پایان برسد، به جام جهانی صعود کنیم.

بعد از خداحافظی جواد نکونام همگان فکر می‌کردند شاید تیم ملی در این نقطه از زمین دچار مشکل شود، اما به‌قدری خوب بودی که هیچ‌گاه چنین خلائی در تیم ملی احساس نشد. حتی با عملکرد درخشانت بازیکن بزرگی مثل تیموریان را هم نیمکت‌نشین کردی.

فکر نمی‌کنم آنقدرها هم توانسته باشم تا الآن خلاء خداحافظی نکونام را پر کرده باشم، چون آقا جواد یکی از پرافتخارترین بازیکنان تیم ملی بوده و الآن به حضور دوباره او در کنار تیم ملی افتخار می‌کنم و این موضوع به‌شخصه برای من کمک بزرگی بوده چون بسیاری از ضعف‌هایم را در کنار او پوشش دادم. از سوی دیگر تیموریان نیز یکی از بازیکنان مؤثر تیم ملی هست که تجربیات او به ما کمک زیادی می‌کند. او از روز اول که به تیم ملی آمدم مثل یک برادر بزرگ‌تر به من کمک می‌کرد و من هم هر موقع در زمین بودم سعی کردم بهترین عملکردم را داشته باشم تا تیم ملی ضرر نکند. مطمئناً دنبال جایگزینی و سایر مسائل این‌چنینی نبوده و نیستم چون وظیفه‌ام این است که آن چیزی که مربیان از من می‌خواهند را به‌ نحو احسن انجام دهم و هنوز هم در آن حدی نیستم که بخواهم جایگزین دو بازیکنی باشم که سابقه زیادی را در فوتبال ایران دارا هستند.

به روستوف و لیگ روسیه برسیم. درخشش سردار آزمون هم‌بازی‌ات در این تیم موجب شده پیشنهادات زیادی به او برسد. این پیشنهاد‌ها از تیم‌هایی مثل لیورپول و... موجب خوشحالی هر ایرانی شده و به نظر تو هم از این موضوع شادمان باشی.

قطعاً همین‌طور است. سردار هم دوست خوب من است و از اتفاقات خوبی که برای او می‌افتد قطعاً من هم خوشحال می‌شوم. امیدوارم هر تصمیمی که برای آینده می‌گیرد، تصمیمی باشد که به آینده او کمک کرده و بتواند بازهم خودش را به بهترین شکل نشان دهد. اگر از حالا تحت تأثیر اسم تیم‌ها و یا هر موضوع دیگری در همین زمینه قرار بگیریم، فکر می‌کنم نادرست باشد، چون سردار جوان است و می‌تواند با یک انتخاب درست به پیشرفتش در فوتبال کمک کرده تا از این لحاظ لطمه‌ای به وی وارد نشود.

آینده خودت در روستوف چطور است؟ عده‌ای می‌گویند شاید نیم‌فصل از این باشگاه روس جدا شوی. شاید هم علت جدایی‌ات به نیمکت‌نشینی در این باشگاه برگردد.

صد درصد همین‌طور است و فکر می‌کنم بسیاری از نیمکت‌نشینی‌ها در روستوف برای من به‌ناحق صورت گرفت، به همین خاطر واقعاً از این دلیل ناراحت بودم و زمانی که آنها برای تمدید قرارداد از من خواستند مذاکره کنیم، این درخواست را قبول نکردم و گفتم تا پایان قرارداد صبر کرده و پس‌ازآن صحبت خواهیم کرد. الآن هم از روسیه و لیگ‌های دیگر پیشنهاد‌اتی دارم و سعی می‌کنم تا بهترین انتخابم را داشته باشم.

گویا قراردادت به پایان رسیده و بازیکن آزاد هستی؟

درست است و فعلاً بازیکن آزاد هستم و در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی در خصوص تیم جدیدم تصمیم‌گیری خواهم کرد.

از چه تیم‌هایی پیشنهاد داری؟

بهتر است که الآن اسم تیم‌های خواهانم را اعلام نکنم، اما از چند باشگاه اروپایی و حتی خود کشور روسیه هم پیشنهاد دارم، اما ترجیح می‌دهم تا زمانی که همه‌چیز قطعی می‌شود، نام این تیم‌ها را اعلام نکنم.

به بازگشت به لیگ ایران که فکر نمی‌کنی؟

اصلاً به‌هیچ‌وجه.

تفاوت شرح وظایفت در تیم ملی و روستوف باعث نشده تا دچار دوگانگی شده و درنهایت این موضوع به ضررت تمام شود؟

این یک موضوع طبیعی است، چون مربی با مربی فرق می‌کند و هر مربی هم هدف متفاوتی دارد. من در روستوف به‌عنوان بال هجومی بازی می‌کردم و هافبک دفاعی نبودم، اما در تیم ملی به‌عنوان تک‌هافبک دفاعی بازی می‌کردم، با این‌حال در تیم ملی فوتبالم روبه‌جلو بود. درهرصورت شرایط متفاوت است و ما در روستوف با ۵ دفاع بازی می‌کنیم و کم پیش می‌آید که در فوتبال اروپا یک تیم با ۵ مدافع بازی کند. به همین دلیل پیاده کردن کارهای تیمی در روستوف کمی سخت می‌شد چون با وظایفم در تیم ملی متفاوت بود، درهرصورت خودم فکر می‌کنم حتی برای آن لحظات کمی که در روستوف بودم، با توجه به همان دقایق بازیکن تأثیرگذاری بودم و آمار خوبی را به ثبت رساندم.

پس با این تفاسیر قطعاً‌ نیم‌فصل از روستوف جدا می‌شوی؟

فعلاً اولویتم روستوف نیست، ولی اگر با تیم‌های دیگر به نتیجه خاصی نرسم، آن موقع شاید به تمدید قرارداد با روستوف فکر کنم.

فضای کشور روسیه با توجه به نزدیک شدن به جام جهانی چگونه است؟ آیا تغییر ساختار از لحاظ سخت‌افزاری و سایر موارد را به‌عنوان یک بازیکن به‌شخصه خودت شاهد هستی؟

کارهای سخت‌افزاری آغاز شده و حتی یک فرودگاه بین‌المللی نیز تجهیز و راه‌اندازی شده است، کارها به‌خوبی در روسیه پیش می‌رود و امیدوارم تا جام جهانی همه‌چیز آماده باشد. امیدوارم تیم ملی ایران بتواند در روسیه یکی از کشورهای قدرتمند در این رقابت‌ها لقب بگیرد.

با توجه به اینکه تو و سردار در روسیه بازی می‌کنید، به نظر می‌رسد با توجه به شناخت خوبی که دارید، بتوانید بیشتر از سایرین در جام جهانی به تیم ملی کمک کنید.

قطعاً همین‌طور است. ما یک تجربه خوب از لیگ روسیه و شرایط این کشور داریم و امیدوارم بتوانیم این تجربه را به‌خوبی در اختیار تیم ملی و کادر فنی قرار دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج