جاباما
۴۳۹۵۳۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

راهکارهای اجرایی کاهش معضل ترافیک تهران

معاون شهردار تهران با فراخوان مدیران حمل و نقل شهری پایتخت به منطقه ۱۲، ضمن بررسی مسائل و مشکلات حمل و نقلی این منطقه، مجموعه ای از راهکارهای اجرایی و عملیاتی را برای کاهش معضلات ترافیکی قلب تهران پیش بینی کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون شهردار تهران با فراخوان مدیران حمل و نقل شهری پایتخت به منطقه ۱۲، ضمن بررسی مسائل و مشکلات حمل و نقلی این منطقه، مجموعه ای از راهکارهای اجرایی و عملیاتی را برای کاهش معضلات ترافیکی قلب تهران پیش بینی کرد.

مازیار حسینی در جلسه ای که به این منظور و با حضور مدیران ارشد این معاونت در منطقه ۱۲ برگزار شده بود، گفت: هر روز تقریباً نیمی از تاکسی‌های تهران وارد محدوده مرکزی تهران می شوند و از این رو، ‌اگر در رابطه با ساماندهی تردد تاکسی ها در این محدوده اقدام کنیم، عملاً بخش قابل توجهی از نابسامانی های ترافیکی این منطقه سامان می یابد.

وی با تأکید بر این که برای ایجاد نظم و انضباط ترافیکی در شهر ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و با حل و فصل مسائل و مشکلات قابل رفع، نسبت به انضباط بخشی ناوگان حمل و نقل شهری بیش از پیش اهتمام نماییم، افزود: به منظور نظم دهی به جریان ترافیک شهری، باید با غیرت و تعصب، ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته کار کنیم و به این منظور حتی لحظه ای غفلت را نیز نمی پذیریم.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که به این منظور، مجموعه اقداماتی را باید تعریف و اجرا کنیم که یکی از آنها جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی، انژکتوری و هیبریدی به جای موتورسیکلت‌های کاربراتوری موجود در ناوگان موتوری شهرداری تهران است، اظهار کرد: با آغاز این اقدام می توانیم به شهروندان پیام بدهیم که ما از خودمان شروع کرده‌ایم و از سایر دستگاه‌های اجرایی نیز بخواهیم به همین ترتیب اقدام کنند.

حسینی با بیان این که معضلات شهر با اقداماتی همچون سوار شدن سالی یک بار مسئولان به مترو و اتوبوس در روز هوای پاک یا نشستن سالی یک بار مسئولان بر روی ویلچر در روز معلولان حل نمی‌شود، تصریح کرد: برای این که دارندگان خودروهای شخصی را به انجام معاینه فنی تشویق کنیم، این اقدام را ابتدا از اتوبوس ها و تاکسی های خودمان آغاز کردیم، چرا که اعتقاد داریم نباید به آنچه که به دیگران توصیه می کنیم، خودمان عمل نکنیم و به اصطلاح «نباید واعظ غیرمتّعظ باشیم»، چرا که در این صورت هیچ کس حرفمان را قبول نخواهد کرد.

وی با تأکید بر این که اگر مشکل ترافیک بازار را حل کنیم و در زمینه ساماندهی ترافیک منطقه ۱۲ موفق عمل کنیم، این موفقیت به سایر مناطق شهر نیز تسری می یابد، اضافه کرد: پارکینگ‌های عمومی منطقه ۱۲ دارای بیش از ۷۰۰۰ جای پارک است که باید نسبت به رسیدگی به وضعیت این پارکینگ ها اقدام شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که باید در قالب یک کار مطالعاتی اصولی و درست، دوچرخه سواری را در این منطقه توسعه دهیم، اظهار کرد: حتی اگر مجبور به استفاده از تاکسی قدیمی در ناوگان تاکسیرانی هستیم، اگر از راننده بخواهیم تاکسی خود را آراسته و تمیز نگه دارد، در آن صورت شهروندان رغبت می کنند همان تاکسی کهنه اما پاکیزه را سوار شوند.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حسینی با بیان این که نظم و انضباط را باید در داخل مجموعه خودمان شروع کنیم و به این منظور می بایست برنامه ای دقیق داشته باشیم و با دقت بر اساس همان برنامه پیش برویم، تصریح کرد: باید همواره یک خط کش برای اندازه گیری در کنارمان داشته باشیم تا کارها را با دقت و به درستی انجام بدهیم و در یک کلام کار استاندارد انجام دهیم.

وی در پایان با تأکید بر این که در احداث خطوط سه گانه مترو کار بزرگی در دست انجام است و به عنوان نمونه، ساخت هر ایستگاه مترو به طور متوسط به هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، خاطرنشان کرد: اهتمام مدیریت شهری در اتمام پروژه عظیم خطوط سه گانه مترو، مصداق شعر زیبای سعدی شیرین سخن است که می گوید «به عمل کار بر آید به سخندانی نیست» و بر این اساس با وجود تمام مسائل و مشکلات موجود، با تمام قدرت در حال کار و تلاش شبانه روزی هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود سبزواری

      ازدیاد بیش از حد ماشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج