۴۳۹۶۲۹
۱۳ نظر
۵۰۰۱
۱۳ نظر
۵۰۰۱
پ

منصوریان، ردایی از اداهای کی روش و سیمئونه

علیرضا منصوریان این فصل با استقلال بی شباهت به یک ترکیب نیست، ترکیبی که در باد تفکرات کارلوس کی روش و رفتار دیه گو سیمئونه خوابیده است.

شفقنا ورزشی: هجمه و انتقاد به علیرضا منصوریان هفته به هفته بیشتر می شود. نتایج کسب شده توسط تیم فوتبال استقلال تهران در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران علی رغم شعارهای پیش فصل منصوریان آن چیزی که باید نبوده و در این بین نه تنها هواداران بلکه اخیرا اعضای هیئت مدیره باشگاه نیز این روزها علیه سرمربی آبی پوشان به پا خواسته اند.

آبی پوشان تهرانی با گذشت ۱۳ هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از ۳۹ امتیاز ممکن تنها ۱۸ امتیاز یعنی کمتر از ۵۰ درصد مجموع امتیازات را کسب کرده اند، نتیجه ای که صدای اعتراض هواداران را پس از بازی با تراکتورسازان بلند کرد تا کاسه صبر حاضران در ورزشگاه آزادی لبریز شود. منصوریان که تا این نقطه از فصل نیز به دلیل محبوبیت بالا بین جمعیت میلیونی آبی پوشان با خشم و غضب علاقمندان و طرفداران تیمش همراه نشده است اما این روزها درست بر لبه تیغ قدم می زند و هر روز بیش از گذشته شرایطش برای ادامه حضور در استقلال سخت می شود.

استقلال این فصل ضعیف عمل کرده، ضعیف تر از آنچه که فکر می شد. خریدهای مختلف میلیاردی با بازدهی صفر یکی از عوامل اصلی انتقاد به علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال است، بازیکنانی که با نظر مثبت این مربی جذب شده اند و به هیچ وجه نه در اندازه نام و نشان خود و نه در حد قراردادهای میلیونی منعقد شده بوده اند، از آرش افشین گرفته تا محمدحسین کنعانی زادگان، امین حاج محمدی، بختیار رحمانی، لئوناردو پادوانی، میلاد زکی زاده و …

"برچسب زیبای کی روش"

علیرضا منصوریان طی چندسال گذشته به خوبی توانسته برچسب الگو برداری از تفکرات فوتبالی کارلوس کی روش را به خود بچسباند و اینگونه نشان دهد که تیم های تحت هدایت او از تفکرات تاکتیکی این سرمربی پرتغالی پیروی می کنند. مسئله ای که به هیچ وجه در مورد استقلال طی فصل جاری صدق نمی کند. استقلال هرچند در فاز حمله چندان ضعیف نبوده اما در فاز تدافعی بسیار ضعیف و خلاف انتظار عمل کرده است.

منصوریان که بارها و بارها پیروی از دستورات تاکتیکی کی روش را علنی کرده است اما تیمش این فصل به هیچ وجه از لحاظ ساختاری نه تنها شبیه تیم ملی فوتبال ایران نیست بلکه هیچ شباهتی از نظر ساختار دفاعی به تیم های تحت مدیریت کارلوش کی روش ندارد.

"دست وپا زدن به سبک سیمئونه"

رفتارهای علیرضا منصوریان کنار زمین و در محوطه مربیان این روزها ما را به یاد دیه گو سیمئونه آرژانتینی سرمربی تیم فوتبال اتلتیکو مادرید می اندازد. سیمئونه که در سراسر طول بازی سر از پا نمی شناسد و مادام در حال دست و پا زدن در کنار زمین است به نظر می رسد به عنوان الگوی علیرضا منصوریان انتخاب شده باشد با این تفاوت که اینبار هم سرمربی آبی پوشان نه تنها از لحاظ تاکتیکی تیمش شبیه اتلتیکو نیست بلکه از لحاظ کسب نتیجه و میزان موفقیت نیز به هیچ عنوان شبیه به سیمئونه و اتلتیکو عمل نکرده است.

"منصوریانِ عصبی"

مهم تر از همه چیز اینکه علیرضا منصوریان این روزها آرام نیست، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران بیش از هر زمان دیگری پرخاشگر شده و حتی رابطه تعاملی اش با خبرنگاران را که همیشه زبانزد بود از دست داده است. برای چندمین هفته متوالی بازهم در این هفته منصوریان تندتر از همیشه نسبت به یکی از خبرنگاران موضع گرفت.

او این روزها در قبال پرسش های چالشی به هیچ وجه برخورد مناسبی ندارد و تنها به سوال هایی جواب می دهد که حس می کند او را به دردسر نمی اندازد. منصوریانی که همواره بگو بخندهایش در صحبت با خبرنگاران زبان زد خاص و عام بوده است برای چندمین بار طی فصل جاری در موضع انتقاد از پرسش های چالشی برخی خبرنگاران برآمد و طرح اینگونه سوال ها را نادرست خواند. مسئله ای که به هیچ وجه در حیطه وظایف سرمربی آبی پوشان نبوده و باید خیلی زود نسبت به این مدل رفتارهای خود تغییر رویه دهد.

"منصوریانِ دوست داشتنی"

همه دوست دارند علیرضا منصوریان، همان مرد دوست داشتنی باشد که در باشگاه نفت برایش دست می زدند و نه تنها از بازی تیمش لذت می بردند بلکه او را به عنوان یکی از مربیان با شخصیت و جذاب لیگ می پنداشتند. پذیرفتنی است که منصوریان در جمع آبی پوشان شرایط جدیدی و پرفشاری را تجربه می کند اما او مربی نیست که یک روزه درهای استقلال به رویش باز شده و این گونه فشارها و فضاها برایش تعریف نشده باشد. ای کاش منصوریان در دریافت مشاوره از اطرافیانش ذکاوت بیشتری به خرج دهد و بداند در چه شاریطی قرار دارد. منصوریان نیازمند تغییر نگرش نسبت به تعامل با رسانه ها، تاکتیک های تیمی، انتظارات هواداران، رفتارهای لب خط و… است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زیدان رویادتون رفت ازنظرچهره کمی شبیه زیدانه خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      اقاجوگیرشده بودمیخواست پوست پرسپولیس برانکوروبکنه زرشششششک خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      منصوریان فقط شبیه یک نفره مستربین خخخخخخخخخ

    • محمد رباعی

      این فصل علی منصوریان تا هفته ششم تا نزدیکای اخراج هم رفت اما پس از تساوی که در هفته ششم از پرسپولیس گرفت و اشک شوق ریخت، و به لطف جدول بازی ها که تیم استقلال برای چند بازی متوالی به مصاف تیم های ته جدول رفت ، استقلال موفق به کسب چند برد شد و از حاشیه خارج شد.
      جالب اینکه بردهای استقلال در برابر تیم های ذوب آهن، سیاه جامگان، سایپا، صبای قم بدست آمده که همه تیم های ته جدولی بودند. چنانچه الان به جدول بنگرید می بینید که سایپا و سیاه جامگان و صبای قم تیمهای رده سیزدهم تا پانزدهم جدول هستند.
      نکته جالب اینکه برد استقلال در برابر ذوب آهن هم زمانی اتفاق افتاد که ذوب آهن درگیر مشکلات سرمربی و مدیرعاملش بود و در رده چهاردهم جدول بود. از این جمع تنها ذوب آهن توانسته دقیقا بعد از همان بازی با استقلال و تغییر مربی از بحران خارج شده و خود را به صدر برساند.
      آقای منصوریان ، ظاهرا که دیگه مهمانی تمام شده.
      با سیاه بازی به کسی جام نمیدن.

    • بدون نام

      اینو نگو با اگه حافظت یاری کنه اخرین جام رو قطبی با همین سیاه بازی کسب کرد خوبه نه ساله جام ندیدین این همه ادعا دارید لونگیا برید هر وقت جام اوردید بیاید در مورد داش علی منصور نظر بدید

    • بدون نام

      استاد سیاه بازی قطبی بود که با اون کاراش واستون شانسی جام اورد

    • بدون نام

      آخه داداش ماوقت اضافه نداریم ک برامنصوریان وقت تلف کنیم درظمن میخوای درباره سرورت صحبت کنی حواست باشه 6 6 12

    • محمد رباعی

      دوست عزیز، استقلال بجز اون ۴ برد، در ۵ بازی دیگه هم گل اول رو زد اما یا بازی رو باخت. و یا مساوی کرد.

      الحق که مربی با دانشی داره

    • بدون نام

      پس خواهشا وقت نداری اینجا نظر نده برو خبر لونگیا نظر بده نه ساله لونگی

    • عبدالله

      اقای منصوریان کودکی هستندکه علاقه دارندادای بزرگترهارادربیاورند

    • بدون نام

      خدایی منصوریان ابروی استقلال برده.ولی چون لابی زیاد داره و اش همین هیئت مدیره هست کاریش نمکنن.بیچاره مظلومی که تیمش صدر بود ودلشو خون میکردن.اخه تهرانیها همینن.یه ادمی از جنس خودشون میخان.اهل دغل وکلک مثل منصوریان یا قلعه نوعی.مثل مظلومی ومرفاوی نمیخان.نمیدونن که خوزستانیها مردن. واین بلاها که الان سرت تیم میاد بخاطر اذیت کردن فصل قبل مظلومیه.

    • احمد

      داغ ايمون زايد تاسالهابرپيشاني کيسه خواهدماند

    • امین

      احمد آقا، پلاتینی جمله جالبی گفته :تیمهای بزرگ با قهرمانی ها و آوردن جامها خوشحال میشوند و تیمهای کوچک با بردن تیمهای بزرگ جشن میگیرند. افتخارتون جلوی سرورتون فقط تو دو سه بازی خلاصه میشه که یکیش همونیه که شما فرمودین برای شما افتخاره ولی برای ما فقط یه باخت با اختلاف یک گله.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج