جاباما
۴۴۰۳۵۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نسل آیندۀ سیتروئن C۵ متحول خواهد شد

سیتروئن قصد دارد نسل جدید آن‌را تا سال ۲۰۱۸ معرفی کند؛ اما نسل سوم C۵ خودرویی کاملاً جدید و متحول ‌شده خواهد بود که بر اساس کانسپت C-Xperience ساخته خواهد شد. کانسپتی که در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی شد.

وب سایت پدال - سیتروئن C۵ بزرگ‌ترین محصول حال حاضر سیتروئن محسوب می‌شود که تولید آن از سال ۲۰۰۰ به‌عنوان جایگزین زانتیا آغاز شد. نسل کنونی این سدان فرانسوی که نسل دوم آن محسوب می‌شود در سال ۲۰۰۷ معرفی شده و همچنان بدون تغییر چندانی در حال تولید است؛ اما C۵ در حال حاضر کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته و گرد پیری بر چهره‌اش نشسته است.
به همین دلیل سیتروئن قصد دارد نسل جدید آن‌را تا سال ۲۰۱۸ معرفی کند؛ اما نسل سوم C۵ خودرویی کاملاً جدید و متحول ‌شده خواهد بود که بر اساس کانسپت C-Xperience ساخته خواهد شد. کانسپتی که در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی شد.

نسل آیندۀ سیتروئن C5 متحول خواهد شد
رندری از نسل آیندۀ سیتروئن C۵

حال رندرهای منحصربه‌فردی از چهرهٔ احتمالی نسل آیندهٔ سیتروئن C5 منتشر شده است که تا حدودی چگونگی طراحی این خودرو را نشان می‌دهند. با توجه به اینکه سدان‌های سنتی مثل فورد موندئو در حال مبارزه با کراس‌اوورها جهت حفظ فروش و محبوبیت خود هستند، سیتروئن باید ویژگی‌های مطلوب‌تر و جذاب‌تری را در نسل جدید C5 بکار بَرَد تا بتواند در بازار و در برابر محبوبیت روزافزون کراس‌اوورها موفق باشد مثل اوپل که برای نسل جدید اینسیگنیا از تکنیکی مشابه استفاده کرده و آن‌را لوکس‌تر از قبل نموده است.

نسل آیندۀ سیتروئن C5 متحول خواهد شد
کانسپت C-Xperience

معاون اجرایی گروه پژو-سیتروئن در اروپا «Maxime Picat» دراین‌باره توضیح داده است: «ما باید C5 را دوباره ابداع کنیم و این دقیقاً همان چیزی است که سیتروئن با ارائهٔ کانسپت C-Xperience در تلاش برای انجام آن بوده است. با پویایی بیشتر، مصرف سوخت کمتر و آئرودینامیک بهتر، هنوز هم خریدارانی وجود خواهند داشت که به نسل متحول شدهٔ C5 علاقه داشته باشند؛ بنابراین آینده‌ای روشن برای این خودرو وجود دارد».

نسل جدید C5 از فرم سنتی سدان فاصله گرفته و استایل کاملاً متفاوتی خواهد داشت. به گفتهٔ Picat یکی از دلایل کلیدی که چرا سیتروئن سدان‌های خانوادگی بزرگ سنتی را کنار می‌گذارد این است که در دوران فعلی به‌ناچار نیاز به محصولات جایگزین و متفاوت وجود دارد. همچنین او می‌گوید رونق فعلی کراس‌اوورها نیز به پایان می‌رسد.

نسل آیندۀ سیتروئن C5 متحول خواهد شد

وی در این رابطه گفته است: «همهٔ ما میدانیم که سرعت روند رو به رشد فروش کراس‌اوورها حداقل کمتر خواهد شد. اینکه چرا امروزه بسیاری از مردم روی به خرید کراس‌اوورها آورده‌اند دلیل بسیار ساده‌ای دارد و آن این است که مردم به دنبال خودروهایی متفاوت هستند؛ اما در یکی دو سال آینده خریداران کم‌کم پی به مشکلات کراس‌اوورها خصوصاً در ترافیک‌های شهری خواهند برد.
بدین ترتیب آن‌ها به دنبال نوع دیگری از خودروهای متفاوت خواهند رفت چراکه خریداران همیشه به دنبال تمایز هستند؛ بنابراین ممکن است به سراغ خودروهایی غیر از کراس‌اوورها بروند. جالب اینکه در آینده برخی از خریداران به ما خواهند گفت که لطفاً یک خودروی جذاب برای ما تولید کنید. ما از کراس‌اوورها و سدان‌ها خسته شده‌ایم».

نسل آیندۀ سیتروئن C5 متحول خواهد شد

همان‌طور که اشاره شد، کانسپت C-Xperience، نسل سوم C۵ را تحت تأثیر قرار خواهد داد. همان‌طور که در این رندرها مشخص است، C۵ جدید دارای همان درِ صندوق فست‌بک، طراحی عقبی متفاوت و چراغ‌هایی پیچیده خواهد بود که کاملاً نسل قبلی را فراموش کرده است. نسل جدید سیتروئن C۵ بر روی نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از پلت‌فرم EMP۲ ساخته خواهد شد که هم‌اکنون در نسل جدید پژو ۳۰۰۸ مورداستفاده قرار گرفته است. این پلت‌فرم به‌گونه‌ای طراحی شده و توسعه یافته است که برای استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی مناسب باشد. بااین‌حال با طیف گسترده‌ای از موتورهای بنزینی و دیزل معمولی هم عرضه خواهد شد.

نسل آیندۀ سیتروئن C5 متحول خواهد شد

یکی دیگر از نوآوری‌های این خودرو، سیستم تعلیق هیدرولیکی جدید و مترقی آن خواهد بود. این سیستم به‌عنوان بخشی از برنامهٔ پیشرفتهٔ راحتی سیتروئن (Advanced Comfort programme) و با هدف بهبود همه‌جانبهٔ راحتی سواری خودروها و جلب حداکثر رضایت خریداران توسعه پیدا کرده است.
استفاده از دامپرهای هیدرولیکی و کمک‌فنرهای معمولی جهت نرم شدن سواری و ارائۀ رانندگی روان و راحت از ویژگی‌های این سیستم تعلیق جدید هستند. همچنین C۵ جدید پیشرفت‌های بزرگی در تکنولوژی خواهد داشت. صفحه آمپر دیجیتالی و مجموعه‌ای از صفحه‌نمایش‌های لمسی HD که موجب حذف اکثر دکمه‌های کابین می‌شود، ازجملهٔ این تکنولوژی‌ها هستند.

نسل آیندۀ سیتروئن C5 متحول خواهد شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج