۴۴۱۰۷
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

موبایل؛ دشمن شماره یک فروش!

در سوپرمارکت های سراسر جهان، رفتاری خاص میان مشتریان مشترک است: زمانی که فروشنده مشغول حساب کردن قیمت اجناس فروخته شده است، مشتری به جای اینکه به سراغ آدامس ها یا مجلات آنجا برود، موبایل خود را از جیب بیرون می آورد و کارهای دیجیتالی اش را انجام می دهد!

موبایل؛ دشمن شماره یک فروش!

کسب و کار: به نظر می رسد در سوپرمارکت های سراسر جهان، رفتاری خاص میان مشتریان مشترک است: زمانی که فروشنده مشغول حساب کردن قیمت اجناس فروخته شده است، مشتری به جای اینکه به سراغ آدامس ها یا مجلات آنجا برود، موبایل خود را از جیب بیرون می آورد و کارهای دیجیتالی اش را انجام می دهد. مدیران اجرایی مجلات آمریکایی این کار را «کوری موبایلی» نام گذاری کرده اند و می گویند این روند باعث می شود که صنعت نشریات آسیب ببینند.

روز پنجشنبه هفته گذشته آمارهای منتشر شده نشان داد که کاهشی جدی در فروش تکی مجلات آمریکایی در روزنامه فروشی ها و درب خروجی فروشگاه ها رخ داده است. این آمار با توجه به علائق دیجیتالی مردم و کاهش فضاهای فروش مجلات به نظر می رسد همچنان رو به کاهش داشته باشد.

یک موسسه پژوهشی اعلام کرده است که فروش تکی مجلات آمریکایی از 10 تا 26 درصد در سال 2012 نسبت به سال قبل از آن کمتر شده است؛ این کاهش فروش در مورد مجلات مخصوص زنان، مد و شایعات هنرمندان که در راهروی خروجی داروخانه یا فروشگاه ها قرار داشته اند، بیشتر مشهود بوده است.

مسئولان مجله کاسوموپولیتن که در میان مجلات آمریکا بیشترین رقم فروش تکی را به خود اختصاص داده است، می گویند: میزان فروش تکی این مجله با 18 درصد کاهش به یک و دو دهم میلیون نسخه در نیمه دوم سال 2012 رسیده است.

موبایل؛ دشمن شماره یک فروش!

مجلات «پیپل»، «این تاچ ویکی» و چند مجله دیگر هم با کاهش دو رقمی فروش تکی مواجه شده اند.

نکته این است: «مردمی که یک دقیقه می ایستند، نگاهی به ایمیل یا خبرها می اندازند و خیلی سخت است که به آدامس یا مجله نگاه کنند»؛ دیوید کاری، رئیس هیرست مگزین که کاسوموپولیتین و ۱۹ مجله دیگر را منتشر می کند؛ می گوید: «فروشگاه هایی که این محصولاترا در درب خروجی قرار می دهند، به دلیل بی توجهی مخاطبان، توفیق چندانی در فروش آنها به دست نمی آورند.» آدامس هم همین وضعیت را دارد.

برخی ناشران تصمیم گرفته اند که با این اقدام برخورد کنند. آنها می خواهند کارهایشان را با استفاده از ابزارهای دیجیتال جذابتر کنند و نشریات را در جاهای مختلف فروشگاه قرار دهند. کاسوموپولیتن یک بارکد دیجیتال روی شماره سپتامبرش گذاشته تا مشتریان را هر روز سورپرایز کند.

این نشریه همچنین در نظر دارد با کوکاکولای رژیمی قرارداد ببندد تا نشریه با قرار گرفتن در کنار این محصولات کوکاکولا، مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. نشریه دیگری به نام موندلیزه می خواهد با تبلیغات روی موبایل، توجه خریداران را به خود جلب کند.

مطالعات نشان داده است که بازارها در خرید مردم تاثیرگذارند. فروش تکی نشانگر سلامت صنعت نشریه و مجله است، چرا که تقاضای واقعی مردم را نشان می دهد. نباید از حق گذشت که صنعت دیجیتال نیز بر مجلات تاثیرگذار بوده است. در نیمه دوم سال ۲۰۱۲، دو برابر نیمه اول آن مجلات دیجیتالی فروخته شده است و این یعنی کاهش خریداران نسخه چاپی، اما باز هم ۸ میلیون نسخه دیجیتال فروخته شده، تنها دو درصد از تیراژ مجلات است.

تیراژی که در نیمه دوم سال گذشته سه درصد هم کم شده است. در همین اثنا، اداره پست آمریکا نیز به خدمات پست درجه یکش خاتمه داد و این مساله برای صنعت مجلات آمریکا مزید بر علت شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      فتوشاپه

      پاسخ ها

      • مهربون

        خيلي مسخره اي ميدوني.بي مزه گي هم تا اين حد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج