جاباما
۴۴۱۱۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

آيا افزایش قیمت طلا به نفع سلامت ماست؟‬

مسلما همه ما می‌دانیم که استفاده از طلای زرد برای مردان در اسلام حرام است و علاوه بر این اخبار زیادی درباره مضرات استفاده از طلا و تاثیر آن بر هورمون‌های مردانه، کاهش قدرت جنسی و عقیم شدن مردان شنیده‌ایم. آنچه می خوانید دیدگاه درمانگران و حکمای طب سنتی ایران درباره خواص درمانی طلا و فلزات دیگر چون نقره، مس، روی و سرب است .

آيا افزایش قیمت طلا به نفع سلامت ماست؟‬


مجله سی ب سبز : مسلما همه ما می‌دانیم که استفاده از طلای زرد برای مردان در اسلام حرام است و علاوه بر این اخبار زیادی درباره مضرات استفاده از طلا و تاثیر آن بر هورمون‌های مردانه، کاهش قدرت جنسی و عقیم شدن مردان شنیده‌ایم. البته شنیدن این اخبار در شرایطی که قیمت طلا و سکه روز‌به‌روز در حال نوسان است، بی شک خبری مسرت‌بخش و خوشحال کننده است. اما طلا در کنار این خصوصیات ویژگی‌های درمانی متنوعی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها افزایش نشاط و شادابی در انسان است. اگرچه در متون کهن طب سنتی ایران به کاهش میزان باروری مردان با استفاده از زیورآلات طلایی اشاره نشده و طب مدرن نیز تحقیقات کاملی در این مقوله انجام نداده. با وجود این بسیاری از درمانگران و متخصصان طب سنتی بر این باورند که با تکمیل تحقیقات، داده‌های قابل‌تاملی در این زمینه به دست می‌آید. آنچه می خوانید دیدگاه درمانگران و حکمای طب سنتی ایران درباره خواص درمانی طلا و فلزات دیگر چون نقره، مس، روی و سرب است که دکتر «علیرضا عباسیان» با مخاطبان مجله در میان می‌گذارد.

آيا افزایش قیمت طلا به نفع سلامت ماست؟‬

درمان وسواس با تجویز طلا

از آنجا که طلا طبعی نسبتا گرم دارد، می‌تواند حرارت غریزی بدن را افزایش دهد. در بسیاری از متون قدیمی و کهن طب‌سنتی به این نکته اشاره شده که تجویز طلا به صورت خوراکی و موضعی می‌تواند به درمان بیماری وسواس در زنان یا درمان بیماری‌های پوستی کمک کند. درمانگران طب سنتی در گذشته از طلا برای درمان لک‌های سفید و سیاهی که در پوست مردم ایجاد می‌شد، استفاده می‌کردند. آنها حتی از این فلز درخشان برای درمان ریزش موهای قطره‌ای، گری پوست و درمان تشنج در کودکان استفاده می‌کردند و برای مراجعان خود که دچار بیماری‌های روحی-روانی بودند مصرف طلا و مشاهده آن را توصیه می‌کردند.

توانایی سلول‌های جنسی را کم می‌کند

متاسفانه مقالات علمی اندکی به زبان انگلیسی وجود دارد که به استفاده از طلا برای سلامت و تندرستی مردان پرداخته‌اند. در برخی از این مقالات روی اثرات طلا بر سرطان سلول‌های جنسی حیوانات آزمایشگاهی کار شده است. در مقالات دیگری اثرات طلا درمورد برخی از داروهای آیورودا که در آنها فلزات سنگین و طلا نیز وجود دارد،بررسی شده است. به این ترتیب مصرف داروهای حاوی این فلزات به ویژه طلا می‌تواند تاثیری منفی بر سلامت مردان داشته باشد. به هر حال هرچند کار علمی قوی و قطعی بر روی این زمینه نشده است ولی به طور کلی بهتر است مردان در استفاده از طلا احتیاط کنند. اینها در حالی است که تا امروز در کتاب‌ها و متون طب سنتی مطلبی درباره تاثیرات منفی فلز طلا بر کاهش باروری یا عقیم شدن مردان ندیدم. اما از آنجا که در دستورات دینی اشاره‌هایی به حرام بودن استفاده از این فلز برای مردان به‌صورت زینت وجود دارد بر این باورم که حتما خالق انسان آگاه‌تر است که این فلز چه اثرات منفی‌ای بر مردان می گذارد. بنابراین احتمال دارد در آینده دانشمندان و پژوهشگران در مقالات علمی خود به این اثرات مخرب پی‌ببرند. در هر حال این اثرات ممکن است روحی، جسمی، فردی یا اجتماعی باشد که در آینده مشخص می‌شود.

کاهش وزن با انگشتر قلع

در متون طب سنتی فلز قلع یا روی را به عنوان فلزی با طبع سرد معرفی کرده‌اند. در این متون خواص متعددی برای قلع ذکر شده که یکی از معروف‌ترین آنها تاثیرات این فلز در کاهش وزن(به‌صورت دستبند نه خوراکی!) و درمان زخم‌های بدخیم(به‌صورت موضعی) است. از آنجا که هنوز تحقیقات و آزمایش‌هایی برای اثبات خواص درمانی قلع برای درمان چاقی و کاهش وزن توسط پژوهشگران و محققان صورت نگرفته، نمی‌توان با قطعیت استفاده از این فلز را برای درمان اضافه وزن و چاقی موثر دانست. با وجود این امیدوارم هر چه زودتر تحقیقاتی در این زمینه به شکل علمی انجام شود تا آثار درمانی این فلز مورد بررسی قرار گیرد.

رفع خستگی با دستبندهای مسی

درمانگران طب سنتی برای فلز مس، طبعی گرم و خشک می‌شناسند. آنها بر این باورند، وقتی پوست بدن با فلز مس تماس داشته باشد این مسئله موجب می‌شود تا خستگی و ماندگی افراد از بین برود و فرد انرژی مضاعفی برای انجام کارها و فعالیت‌های روزانه‌اش به دست آورد. به همین دلیل است بسیاری از مردم از زمان‌های قدیم بر اساس همین دیدگاه از دستبندهای پهن مسی استفاده می‌کنند و امروزه نیز این دستبندهای مسی را با طراحی و گرافیکی امروزی‌تر برای نزدیکانشان تهیه می‌کنند. دستبندهایی که علاوه بر رفع خستگی می ‌تواند موجب درمان سستی و ضعف بدن ‌شود.

آيا افزایش قیمت طلا به نفع سلامت ماست؟‬

درمان تنگی نفس با نقره

نقره از جمله فلزاتی است که طبع سرد و خشکي دارد. به گفته درمانگران طب سنتی، استفاده زیورآلات نقره‌ای می‌تواند برای مردان و زنان نشاط‌آور و شادی‌بخش باشد. از طرفی در برخی از متون طب سنتی اشاره شده که استفاده از فلز نقره می‌تواند علاوه بر افزایش بینایی به درمان سرفه، گلودرد و اختلال‌های تنفسی مانند تنگی نفس کمک کند. از این رو برای تهیه و تولید برخی از داروهای طب سنتی از نقره استفاده می‌شود. گاهی داروهای طبیعی با کمک نقره تهیه شده و گاهی گیاهان و دیگر مواد طبیعی در ظرف‌هایی که از جنس نقره هستند، تولید و نگهداری می‌شوند تا خواص نقره نیز به آنها نفوذ کند.

درمانگران طب‌سنتی بر این باورند تماس مس با بدن موجب می‌شود تا خستگی و ماندگی افراد از بین برود و فرد انرژی مضاعفی برای انجام کارها و فعالیت‌های روزانه‌اش به دست آورد.

کاهش غم و نگرانی با نوشیدن آب طلا

حتما تا امروز با این مسئله روبه‌رو شدید که پس از بروز یک حادثه یا اتفاق بد مادربزرگ خانواده انگشتر طلای خود را درون آب می‌اندازد و آب را به فردی که از شنیدن خبر یا دیدن حادثه‌ای دچار ترس یا نگرانی شده، می‌نوشاند. شاید خاستگاه این باور نکته‌ای باشد که در برخی از کتاب‌ها و متون طب‌سنتی به آن اشاره شده است. در برخی از این متون به تاثیر مصرف طلا یا مشاهده آن در کاهش برخی از حالت‌های روحی همچون رفع غم، غصه، دل‌نگرانی و ترس اشاره شده است. اگرچه این مسئله در برخی از متون طب سنتی دیده می‌شود اما برای اطمینان از روند و چگونگی تاثیرگذاری آن نیاز به تحقیقات و پژوهش‌های دیگری نیز هست.

نسخه قدیمی برای درمان ریزش مو

یکی از نسخه‌های قدیمی که درمانگران طب سنتی برای تهیه آن از مس استفاده می‌کردند، دارویی موضعی برای درمان و پیشگیری ازریزش موی سر است. این دارو به‌صورت موضعی توسط بیمار مصرف می‌شد. درمانگران طب سنتي مقداری سرکه را در ظرفی می‌ریختند و فلز مس را درون سرکه می‌گذاشتند تا برای مدت زمانی در این وضعیت باقی بماند، سپس سرکه را صاف کرده و با ترکیب کردن حنا با سرکه مرهمی به دست می‌آوردند که با آن ریزش مو را کنترل و درمان می‌کردند.

درمان تیروئید با فلز سرب

فلز سرب بعد از جیوه یکی از کشنده ترین فلزهای سمی موجود در طبیعت است که به گفته درمانگران طب سنتی مصرف خوراکی آن خطر مرگ را با خود به همراه دارد. از این رو در متون طب سنتی نیز نسخه‌ها و داروهای موضعی زیادی از ترکیب فلز سرب و دیگر مواد طبیعی معرفی شدند که درمانگران از آنها برای درمان بیماری‌ها و اختلال‌های تیروئید یا درمان تومورها و غده‌های بزرگی که در بدن به وجود می‌آمد، استفاده می‌کردند. این درمانگران ورقه‌ای نازک از سرب را روی محل رویش غده قرار می‌دادند یا با کمک پودر سرب و تهیه مرهمی طبیعی برای درمان غده اقدام می‌کردند.

این هشدار را جدی بگیرید

مس از جمله فلزهایی است که مصرف خوراکی آن با مسمومیت‌ همراه است، بنابراین باید مراقب باشید به هیچ عنوان قطعات مسی کوچک را در مسیر بازی بچه‌ها قرار ندهید و در صورتی که متوجه شدید کودکتان ناآگاهانه قطعه‌ای مسی را بلعیده است او را فورا به پزشک برسانید تا خطر را از او دور کنید. اما در مورد فلزات دیگر مانند طلا و نقره در صورتی که قطعه کوچکی به طور ناآگاهانه توسط کودکی بلعیده شود در صورتی که قطعه بسیار کوچک و بدون لبه‌های تیز باشد، معمولا به صورت طبیعی دفع می‌شود. اما اگر قطعه‌ای بزرگ یا با لبه‌های تیز باشد حتما باید کودک را نزد پزشک برده و برای درمان او اقدام کنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      فتوشاپه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج