۴۴۱۷۷
۲ نظر
۵۰۳۱
۲ نظر
۵۰۳۱
پ

نه، این والیبال را نمی خواهیم

مشتی که یکی از عوامل تیم پیکان به صورت حمزه زرینی زد، دوباره بازی را به جنجال کشاند. فدراسیون اعلام کرده خاطیان را به تیم ملی و لیگ راه نمی دهد

نه، این والیبال را نمی خواهیم

تماشا: مشتی که یکی از عوامل تیم پیکان به صورت حمزه زرینی زد، دوباره بازی را به جنجال کشاند. فدراسیون اعلام کرده خاطیان را به تیم ملی و لیگ راه نمی دهد

مشت در مقابل مشت؛ این صحنه ای بود که بعد از بازی کاله و پیکان در بازی اول پلی آف لیگ برتر والیبال خلق شد. چهارشنبه در حالی که همه به دنبال والیبالی جذاب و صحنه های زیبای ورزشی بودند، صحنه هایی را دیدند که احتمالا در هیج فیلم اکشنی ندیده بودند. این روزها اتفاقات عجیب در والیبال زیاد رخ می دهد ولی صحنه های بعد از بازی کاله و پیکان را تا به حال کسی ندیده بود.

با وجود همه اعتراضاتی که به داوری بود، 2 تیم بازی را پایان بردند و در حال ورود به رختکن بودند که یکی از عوامل تیم والیبال پیکان که لباس این تیم را هم بر تن داشت، از روی سکوها به وسط زمین پرید و با مشت ضربه ای زیر چشم حمزه زرینی دریافت کننده تیم والیبال کاله زد.

درگیری ها از همین ضربه شروع شد. این مشت باید تلافی می شد و رضا قرا، پشتِ خط زن کاله خودش را مامور کرد تا انتقام بگیرد. او در سالن می دوید تا فردی که حمزه را زد، پیدا کند. هیچ کس جلودارش نبود تا اینکه قرا او را پیدا کرد و مشتش را به صورتش کوبید تا خیال خودش و همه راحت شود.

نه، این والیبال را نمی خواهیم

زرینی بعد از این اتفاقات به ایسنا گفته بود: «بازی که تمام شد، با مشت به صورت من زدند. می توانستم هر کاری بکنم و رفتار ناشایست را جواب دهم اما سکوت کردم تا همه بدانند مشکل، ملی پوشان نیستند. مشکل تماشاگرانی هستند که قبل از بازی تعیین می شوند تا به چه کسی فحش ناموسی دهند و آخر وارد زمین شوند و با مشت به چشم من بزنند. خدا به من آنقدر قدرت داده که جواب این رفتارها را بدهم اما سکوت کرده ام. مطمئن باشید این رفتارها از پیش تعیین شده است.

تا به حال یک بار هم به کمیته انضباطی دعوت نشده ام اما این رفتارها بی جواب نمی ماند. کسی که لباس تیم پیکان را بر تن دارد تاکید می کنم لباس پیکان را بر تن دارد و در تمرین های پیکان هم حاضر می شود اما مشخصا هیچ مسئولیتی در زمین مسابقه ندارد، بعد از پایان بازی با مشت به صورت من زد و کسی هم سراغش را نگرفت. آخرش هم می گویند مشکل، ملی پوشان هستند.»

این آخرین صحبت های زرینی بعد از این اتفاق بود. او دیروز در پاسخ به تماس تلفنی تماشا گفت که با درخواست مسئولان باشگاه سکوت کرده است. غیر از زرینی، مسئولان تیم کاله هم حاضر نشدند درباره این اتفاق صحبتی کنند. ترجیح آنها این بود که به تلفن هایشان جواب ندهند.

بعد از این اتفاق سه موضوع قابل بحث است؛ اینکه چرا طرفدار پیکان به زرینی مشت زد، سوالی که بدون پاسخ ماند چرا که پیکانی ها مدعی اند او را نمی شناسند و کاله ای ها هم که حاضر نیستند حرفی بزنند. اینکه چرا مربیان به داوران و ناظران به مربیان اعتراض داشتند، دیگر موضوع قابل بحث در این بازی است. موضع فدراسیون بعد از این زد و خوردها جالب است:

هشدار جدی فدراسیون به خاطیان

بداخلاقی کنید از لیگ و تیم ملی حذف می شوید

در حالی که این فصل از رقابت های لیگ برتر والیبال حواشی بسیار زیادی داشته، درگیری های این بازی به نوعی اوج بداخلاقی های لیگ برتر والیبال بود.

بسیاری معتقدند فدراسیون والیبال به عنوان متولی اصلی این رشته باید فکری به حال این وضع کند. محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در اعتراض به حرکات بعضی از بازیکنان در زمین والیبال به تماشا می گوید: «کاری به اسم یا موقعیت شخص نداریم و هر کسی را که در بدنامی والیبال نقشی داشته باشد، از این رشته کنار می گذاریم. ماهیت ورزش، اخلاق مداری است ولی مثل اینکه بعضی ها دوست دارند والیبال، این ورزش دانشگاهی را به سمت دیگری بکشانند. ما با مسئولان فدراسیون والیبال جلساتی می گذاریم و تصمیم می گیریم که چه بازیکنانی صلاحیت اخلاقی برای حضور در تیم ملی دارند.

اگر بازیکنی ملی پوش هم نباشد فدراسیونب رای حضور در لیگ هم تصمیم می گیرد. فدراسیون راه های مختلف را امتحان کرد و به بسیاری از بازیکنان فرصت هایی داد، بعضی اصلاح شدند و بعضی دیگر به کارهایشان ادامه دادند. منظور من اصلا بازی کاله و پیکان نیست چون ما هنوز فیلم بازی را ندیده ایم ولی در اولین فرصت جزئیات موضوع را بررسی می کنیم و با مختلفان برخورد می کنیم. با هر بازیکن والیبالی در این مملکت اگر بخواهد خللی در روند اخلاقی فضای ورزشی به وجود بیاورد قطعا برخورد می کنیم.»

افشار دوست به همه خاطیان هشدار جدی می دهد: «با صحبت هایی که با داورزنی کردیم، تصمیم گرفتیم اگر بازیکنی در بازی های لیگ برتر رفتار ناشایستی از خود نشان دهد، حتی اگر کادر فنی تیم های ملی هم این بازیکن را به اردو دعوت کند، فدراسیون والیبال از حضور آن بازیکن در اردو جلوگیری کند. پیراهن تیم ملی مقدس است و هر کسی شایسته پوشیدن این پیراهن نیست. به همه بازیکنان هشدار می دهیم که بی اخلاق ها هیچ جایی در تیم های ملی والیبال ایران ندارند. اگر بازیکنی از لحاظ فنی در سطح بالا باشد و مرتکب تخلفی شود، از حضور او در تیم های ملی جلوگیری می شود و حتی تصمیم می گیریم آنها می توانند فصل آینده در لیگ برتر بازی کنند یا نه. به کمیته انضباطی ماموریت ویژه ای داده ایم که اتفاقات بازی روز چهارشنبه پیکان و کاله به دقت بررسی و با خاطیان به شدت برخورد کند.»

نه، این والیبال را نمی خواهیم

نتایج بازی های پلی آف

پیکان تهران ۲-۳ کاله مازندران
(28-30 ، 25-19 ، 21-25 ، 25-16 ، 12-15)

متین ورامین 3 - صفر سایپا البرز
(۲۵-۲۳ ، ۲۵-۱۶ ، ۲۵-۲۱)


اکبری: خودم شنیدم ناظر بازی به خط نگه دار می گفت توپ ها را داخل اعلام کن

«ما برنده بازی بودیم و با ناداوری باختیم و متاسفم که ناظر بازی به خط نگه دار خط می داد. من از اول فصل هیچگاه به داوری اعتراض نکرده ام و نگفته ام داور بازی ایراد دارد ولی الان به این نتیجه رسیده ام که واقعا داوری ایراد دارد. من با گوش خودم شنیدم که ناظر بازی به خط نگه دار می گفت همه توپ ها را داخل اعلام کن. همین کادر داوری که بازی ما مقابل کاله را سوت زد، در آخرین بازی تیم های پیکان و کاله در آمل نیز قضاوت مسابقه را برعهده داشت که ما در آن بازی نیز شکست خوردیم.

نمی دانم چه چیزی پشت این ماجراست. خدا می داند، نمی خواهم تهمت بزنم ولی همه حاضران در سالن دیدند که چه اتفاقی افتاد. امیدوارم مسئولان این موضوع را پیگیری کنند. ناراحتی ما از این موضوع است. داور قبلی بازی ما با کاله همین فرد بوده که امروز نیز قضاوت کار را برعهده داشت. دوستان قبل از بازی از من پرسیدند که آیا برای شما فرقی دارد یا ندارد. من نمی دانم چه جریانی پشت الین موضوع بود. تا الان همه بازیکنان اعتراض داشتند و می گفتند داوری خوب نیست.

ما می گفتیم نه، داوری ایرادی ندارد اما در این هفته های آخر ما هم به این نتیجه رسیدیم. یک مصاحبه از سعید معروف و علیرضا نادی دیده بودم. آنها آدم های کمی در والیبال نیستند که نسبت به داوری ها انتقاد داشتند. اگر می گفتند داوری ها و مسائل دیگر موجب باخت شهرداری ارومیه می شد، جا داشت که به این موضوع فکر می کردیم. اصلا مهم نیست که ما برای بازی برگشت مقابل کاله به آمل برویم یا نرویم و با آنها بازی بکنیم یا نکنیم. از نظر من تیمم پیروز این بازی بود ولی با ناداوری باختیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      فتوشاپه

    • شمالی

      پیکان با راند و پول و مشت قهرمانی بدردت نمیخوره ریز میبینمت پیکان کاله خوب لهت کرد تو تهران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج