جاباما
۴۴۱۸۶۲
۵۰۸۹
۵۰۸۹
پ

دکوراسیون سرویس‌ بهداشتی کوچک با چیدمان جمع و جور!

"سرویس بهداشتی کوچک خود را بهینه کنید" پلان سرویس‌های بهداشتی به دو دسته کلی طراحی می‌شوند؛ دسته اول طراحی فضای جداگانه برای توالت و حمام و دسته دوم جاگذاری توالت و حمام در کنار یکدیگر.

وب سایت چیدانه: "سرویس بهداشتی کوچک خود را بهینه کنید" پلان سرویس‌های بهداشتی به دو دسته کلی طراحی می‌شوند؛ دسته اول طراحی فضای جداگانه برای توالت و حمام و دسته دوم جاگذاری توالت و حمام در کنار یکدیگر. طراحی دسته دوم معمولا در خانه‌هایی صورت می‌گیرد که متراژشان کوچک است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد سرویس‌های بهداشتی کوچک برای‌تان بگوییم. همچنین شما را با روش‌های مختلف استفاده بهینه این قسمت از منزل آشنا کنیم. پس ابتدا چند نکته مهم که باید در سرویس‌های مشترک رعایت شود را به شما یادآوری می‌کنیم.

کابیت یا پرده جداکننده دوش
دکوراسیون سرویس‌ بهداشتی کوچک با چیدمان جمع و جور!

دقت کنید اگر حمام و توالت شما در یک فضا طراحی شده‌اند، حتما دوش حمام را در انتهای سرویس نصب کنید. اگر می‌توانید از کابین مخصوص دوش کمک بگیرید؛ در غیر این صورت، پرده‌هایی مناسب برای حمام تهیه کنید تا در زمان استفاده از دوش، آب به طور مستقیم سمت دیگر سرویس را خیس نکند.

ابعاد و اندازه‌های مناسب
دکوراسیون سرویس‌ بهداشتی کوچک با چیدمان جمع و جور!

نکته دیگر، استفاده از عناصر اصلی با ابعاد مناسب است. نباید از ابعاد غیرمتعارف کوچک یا بزرگ‌تر از فضا استفاده کنید. در این قسمت حداقل و حداکثر ابعاد و اندازه عناصر یک سرویس بهداشتی را برای‌تان عنوان می‌کنیم. شما می‌توانید با توجه به متراژ سرویس بهداشتی‌تان گزینه مناسب را انتخاب کنید.

اندازه استاندارد عرض توالت بین ۳۸ تا ۴۵ سانتی‌متر و طول آن بین ۶۰ تا ۷۵ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. یک روشویی استاندارد طولی بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر و عرضی بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر دارد. همچنین اندازه‌ای که باید برای زیردوشی حمام در نظر بگیرید، فضایی بین ۸۰ در ۸۰ سانتی‌متر است. ناگفته نماند ابعاد گفته شده، استانداردی برای این قسمت است که شما می‌توانید برحسب نیاز ابعادتان را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر انتخاب کنید.
دکوراسیون سرویس‌ بهداشتی کوچک با چیدمان جمع و جور!

چیدمان عناصر اصلی

نحوه قرارگیری عناصر اصلی، نسبت به شکل و ابعاد پلان متفاوت است.
دکوراسیون سرویس‌ بهداشتی کوچک با چیدمان جمع و جور!
اگر سرویس بهداشتی‌تان به شکل مستطیل طراحی شده، بهترین حالت قرارگیری عناصر اصلی به صورت خطی در یک راستاست. برای این منظور یک دیوار را به عنوان دیوار اصلی انتخاب ‌کنید. سپس با رعایت زاویه بازشوی در و رعایت فاصله مناسب، روشویی را قرار ‌دهید. بعد از آن، توالت را در نظر بگیرید. همچنین در صورت مشترک بودن حمام و توالت، دوش را در انتهای دیوار جاگذاری ‌کنید. چیدمان خطی دسترسی شما را راحت‌تر ‌کند.

حالت بعدی قرارگیری عناصر سرویس بهداشتی در پلان‌های مربع است. در این حالت یکی از دیوارهای چپ یا راستی را دیوار قرار گیری روشویی در نظر بگیرید و دیوار روبه‌رویی را برای قرارگیری توالت انتخاب ‌کنید.

سرویس بهداشتی را بزرگ‌تر جلوه دهید

بعد از انتخاب عناصر اصلی و جاگذاری آنها، نوبت به بررسی راهکارهایی برای وسعت بخشیدن به سرویس بهداشتی است.
دکوراسیون سرویس‌ بهداشتی کوچک با چیدمان جمع و جور!
اولین نکته که خیلی مهم است، انتخاب رنگ مناسب برای این فضاست. انتخاب رنگ سفید در کنار رنگ‌های دیگر مانند آبی آسمانی، لیمویی، سبز روشن و گلبهی (از دسته رنگ‌های ملایم) علاوه بر آرامش‌بخش بودن، از نظر بصری هم به فضا وسعت می‌دهد. دقت داشته باشید نباید از چند رنگ متفاوت با میزان زیاد در فضاهای کوچک استفاده کنید. عدم رعایت این موضوع محیط شما را شلوغ می‌کند.

انتخاب بافت و طرح در دیوارها و کف سرویس اهمیت زیادی دارد. نباید در فضای کوچک از بافت‌های بزرگ استفاده کنید. در صورتی که خواهان استفاده از بافت و طرح هستید، کاشی‌هایی را انتخاب کنید که بافت‌هایی ظریف همراه با تونالیته‌هایی از رنگ اصلی کاشی دارند. اگر بافت و طرح بزرگی نظر شما را جلب کرده، بهترین روش به کار بردن آن، استفاده در یک دیوار یا قسمت‌هایی از دیوارهای مجاور یکدیگر است.
دکوراسیون سرویس‌ بهداشتی کوچک با چیدمان جمع و جور!

باید به انتخاب صحیح نور برای سرویس‌های بهداشتی توجه زیادی داشته باشید. سعی کنید از نور طبیعی نهایت استفاده را ببرید. اگر در این قسمت پنجره‌ای دارید، (هر چند کوچک) از نور آن غافل نشوید. در صورتی که ناچار به انتخاب نور مصنوعی هستید، نور سفید همراه نور آفتابی را در نظر بگیرید. نسبت این نورها بهتر است یک به دو باشد؛ یعنی یک لامپ سفید و دو لامپ آفتابی در کنار یکدیگر روشنایی را تامین کنند.

اگر فضای شما کوچک است و محل مناسبی برای چراغ دیوارکوب ندارید، می‌توانید از لامپ‌های ال‌ای‌دی یا اس‌ام‌دی استفاده کنید. دور تا دور آینه محل مناسبی برای قرارگیری این نوع لامپ‌هاست. در این صورت بهتر است از نورهای هالوژنی در سقف هم استفاده کنید تا از روشنایی خوبی در زمان اصلاح صورت‌تان برخوردار باشید.
دکوراسیون سرویس‌ بهداشتی کوچک با چیدمان جمع و جور!

استفاده از اکسسوری‌های کوچک و زیبا حال و هوای خاصی را به وجود می‌آورد. پس شلف و باکس‌های دیواری تهیه کنید و لوازم‌ خود را روی آن قرار دهید. این طبقات محل مناسب نگهداری ماشین اصلاح، جامسواکی، شمع‌های تزیینی و اسپری خوشبوکننده هواست.

بهترین محل نصب طبقات دیواری در فضاهای کوچک، کنج‌ها و فضای بالای توالت است؛ زیرا این قسمت‌ها سد راه کسی نیست و با کمی خلاقیت می‌توانید از آنها بهترین استفاده را کنید.

راهکارهایی مفید برای استفاده بهینه از فضا
دکوراسیون سرویس‌ بهداشتی کوچک با چیدمان جمع و جور!

در نهایت چند راهکار مفید برای استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی‌تان به شما پیشنهاد می‌دهیم.

از فضای پشت در برای نگهداری حوله‌ها استفاده کنید.

پشت آینه روشویی هم جای مناسبی جهت تعبیه کمد کوچک برای لوازم‌ جمع و جور است.

روشویی‌های کابینتی تهیه کنید. این کابینت‌ها، فضای خوبی برای نگهداری لوازم بهداشتی و شوینده در اختیارتان قرار می‌دهند. اگر سرویس‌تان کوچک است و با تهیه روشویی کابینتی پایه‌دار فضای کف محدود می‌شود، از روشویی کابینتی دیواری استفاده کنید.

اجازه ندهید کوچک‌ترین فضا بلااستفاده بماند. با طراحی کمد و طبقات متنوع و مناسب، تمام فضای‌تان را کاربردی کنید؛ البته این بدان منظور نیست که فضای سرویس‌تان را شلوغ کنید. در صورتی که نیاز به کمد و طبقات زیادی دارید، حتما آنها را به صورت مخفی طراحی کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج