جاباما
۴۴۲۲۱۴
۱۴ نظر
۵۰۱۳
۱۴ نظر
۵۰۱۳
پ

قیمت اقلام اساسی شب یلدا

در آستانه شب یلدا مسئولان مرتبط در صدد تنظیم بازار اقلام اساسی و مورد نیاز این مراسم سنتی هستند اما در برخی موارد افزایش قیمت کالا نیز به چشم می خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان: در آستانه شب یلدا مسئولان مرتبط در صدد تنظیم بازار اقلام اساسی و مورد نیاز این مراسم سنتی هستند اما در برخی موارد افزایش قیمت کالا نیز به چشم می خورد.

بر این اساس مسئولین بخش های مختلف که در آستانه این شب با تقاضای بیشتری روبه رو می شوند، توان خود را برای کنترل بازار به کار می گیرند تا شرایط سهل تری برای خرید هموطنان فراهم کنند.

محمد ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به وضعیت نرخ انواع آجیل و خشکبار اظهار داشت: نرخ برخی اقلام اعم از بادام هندی،نخودچی و فندق در مقایسه با سال گذشته دوبرابر افزایش یافته است.

وی افزود: نرخ هر کیلو آجیل مخلوط درجه یک ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان،مغز آجیل شیری ۵۰ تا ۷۵ هزار تومان،فندق ۳۲ تا ۴۰ هزار تومان،پسته ۳۵ تا ۷۵ هزار تومان،مغز بادام زمینی ایرانی ۱۷ تا ۲۲ هزار تومان و مغز بادام زمینی خارجی ۹ تا ۱۲ هزار تومان است.

ارزانی ممقانی نرخ هر کیلو کشمش را ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و اضافه کرد: هر کیلو تخمه کدو گوشتی از ۱۹ تا ۲۴ هزار تومان،تخمه ژاپنی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و نخودچی ۷ تا ۱۸ هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به پیش بینی وضعیت قیمت در آستانه شب یلدا بیان کرد: با توجه به افزایش تقاضای نسبی در بازار افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی قیمت منطقی است که براین اساس اتاق اصناف با همکاری اتحادیه در نظر دارد که فروش فوق العاده به مناسبت این شب را در برخی واحد های صنفی اجرا نماید تا با این وجود تخلف سودجویان به حداقل برسد.

به گفته وی در کلان شهرها به منظور سهولت دسترسی افراد در نظر داریم که در برخی غرفه های میوه و تره بار شهرداری عرضه آجیل و خشکبار از سوی اتحادیه انجام صورت گیرد.

ثبات نرخ میوه در شب چله

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی، از ثبات نرخ هندوانه در شب یلدا خبر داد و گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو هندوانه میناب در میادین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان است.

وی با اشاره به نرخ سایر اقلام پرتقاضا شب یلدا افزود: نرخ هر کیلو انار درجه یک ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزا رتومان، نارنگی هزار تا ۲ هزار تومان،پرتقال شمال ۶۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان،خرمالو کندی ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶هزار تومان ، خرمالو شمال ۲ تا ۳ هزار تومان و ازگیل ۶ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته مهاجران نرخ هر کیلو سبزی خوردن و سبزی جور(پلو،آش،قورمه) هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تصریح کرد: با توجه به رکود حاکم بر بازار و توزیع فراوان میوه، پیش بینی می شود که افزایش قیمتی را در بازار شب یلدا شاهد نباشیم.

تب مرغ و ماهی بالا رفت

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه میوه و سبزی، بیان کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید ماهی پیش بینی می شود که از ابتدای هفته جاری قیمت انواع ماهی در بازار ۵ درصد افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر نرخ هر کیلو شیر جنوب ۳۲ هزار تومان، شیر نیزه ای ۱۴ هزار تومان،تیلاپیا وارداتی ۱۹ هزار تومان،حلواسیاه ۲۴ هزار تومان،هامور۱۹ هزار تومان، آزاد دزفول ۱۲ هزار تومان،قزل سالمون ۱۶ هزار تومان و سالمون ۴۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به تحولات بازار مرغ گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۶۰۰ تومان،مرغ آماده به طبخ درکشتارگاه ۶هزار و ۴۰۰ تومان، توزیع درب واحد های صنفی ۶ هزار و ۵۵۰ تومان و مراکز خرده فروشی ۷ هزار و ۱۵۰ تومان که نسبت به روزهای گذشته با افزایش ۳۰۰ تومانی در بازار روبرو شده است.

یوسف خانی ادامه داد: با توجه به شروع مجالس و مراسم به مناسبت مبعث پیامبر و شب یلدا احتمال افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت در بازار وجود دارد.

کفه قیمت حبوبات بالا و برنج پایین آمد

قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه مواد غذایی از افزایش غیر متعارف حبوبات در بازار خبر داد و افزود: نرخ انواع حبوبات به ویژه عدس و لوبیا چیتی به سبب استقبال مردم، افزایش صادرات و عرضه محدود از سوی کشاورزان در هر کیلو هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت قیمت برنج ایرانی گفت: در شرایط کنونی نرخ برنج ایرانی از ثبات نسبی در بازار برخوردار است و از طرفی با لغو ممنوعیت واردات از ابتدای ماه آینده پیش بینی می شود که همین روند در بازار ادامه داشته باشد.

حسنی تصریح کرد: در آستانه شب یلدا با مشکل خاصی در حوزه اقلام اساسی روبرو نخواهیم شد چرا که تقاضا به سمت بازار آجیل و خشکبار، شیرینی و میوه پیش می رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داک

      این دیگه احتیاج به گفتن نداشت قیمتی هست که روزانه خرید میشود . بالاتر هم فروخته میشود کسی هم نظارت ندارد

    • اسی

      تو رو خدا زحمت ندین به خودتون قیمت ندین دست مردم

      من همین اقلامی ک گفتین رو نصف همین قیمت از بازار تهیه کردم بعضیاشو
      دامن میزنین به گرون فروشی؟؟؟؟؟
      دمتون گرم خوب به فکر مغازه دارو کاسبین

    • بدون نام

      اينا چي هست خوردنيه چطوري ميخورن خسته نباشيد دلاور

    • بدون نام

      باعث افتخار مسؤلین

    • meysam

      ای خاک بر سر مملکت ما که هر چیزی عید میشه باید قیمت بره بالا
      آدم نفهم یه سری مردم توان خرید ندارن بجای اینکه قیمت بره بالا بیاری پایین همه بتوانند شبی خوبی داشته باشن
      تویه این کشور ما هیچ چیز حلال نیست

    • بدون نام

      اره با حقوق کارگری میشه ایناره خرید

    • بدون نام

      مردم نون ندارن بخورن شما دم ازقیمت اجیل ومیوه میکنیدقیمت نون رو پایین بیارید

    • بدون نام

      وای چقدر ارزونه به به چه شب یلدای شیرینی
      همه چی آرومه همه چی ارزونه

    • بدون نام

      انقد شب یلدا نکنین این
      شب مال پولدارا واقایان واقازاده هاس بیچاره ملت نان
      شب ندارن بخورن هی شب
      یلد میکنن شرم کنید

    • عرفان

      سلام. مسولان خیلی به خودتون زحمت ندید. پول کجاست که بخوای برای شب یلدا خریدکنی. این مناسبتها برای ازمابهترونه نه برای کارگری که ماهی 950هزار حقوق میگیره شب یلداارزونی خودمسولان

    • بدون نام

      شب يلدا ديگه جيه؟ جمع كنين اين مسخره بازيارو!

    • شاپور منوچهری

      اینکه کلا قیمت انواع کالای مصرفی مردم دو نرخ اعلام میشن یه طرف قیمتی که خود مغازه به مردم میچاپن باید ببینین شورای نرخ گذاری محترم

    • بدون نام

      چه خبره این قیمتاازکجاآوردین بابا

    • بدون نام

      شب یلدا مرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج