۴۴۲۵۰
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

بردار و ببر...!

راه اندازی بازاری با کالاهای رایگان!

ابتکار یک موسسه محلی در بریتانیا باعث شده است که بار دیگر نشانه های رونق در اقتصاد محلی دیده شود. این موسسه کالاها را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد.

راه اندازی بازاری با کالاهای رایگان!

کس ب و کار: ابتکار یک موسسه محلی در بریتانیا باعث شده است که بار دیگر نشانه های رونق در اقتصاد محلی دیده شود. این موسسه کالاها را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد. بی بی سی از این فروشگاه گزارشی تهیه کرده است. یک روانشناس در این خصوص می گوید: «فروشگاهی که کالاها را به صورت رایگان بفروشد، می تواند به رشد اقتصاد محلی کمک کند.»

فروشگاه «بردار و ببر» در بازار ورسکهام به همت گروه اقتصاد آزاد ورسکهام برپا شده است. حامیان این گروه برخی از کالاهای دست دوم را به این بازار داده اند تا مشتریان از میان آنها دست به انتخاب بزنند.

راه اندازی بازاری با کالاهای رایگان!

دکتر کاریت هاروی، استاد روانشناسی مشتری در دانشگاه کلیندر ورسکهام، می گوید که این بازارهای رایگان می توانند باعث شوند که مشتریان در جای دیگری پول های بیشتری پرداخت کنند. این بازار از ماه نوامبر راه اندازی شده است و برگزارکنندگان می گویند به حدی در این کار موفق بوده اند که امید دارند دومین بازار اینچنینی را نیز به زودی راه اندازی کنند. همه کالاها را مردم از طریق شورای محلی اهدا کرده اند. اگر کسی بخواد در مقابل این کالاها پولی بپردازد، این پول به پروژه های اجتماعی تعلق می گیرد.

فروشگاه هر کالایی را قبول می کند؛ مگر کالاهای تیز و برنده. جاکوبسن، یکی از فروشندگان این فروشگاه می گوید: «مردم می پرسند این چقدر قیمت دارد؟ و ما می گوییم رایگان است. آنها می گویند: منظورتان چیست که رایگان است؟ فکر می کنند که این یک تله است و نمی توانند منظور ما را بفهمند. بعد از اینکه متوجه می شوند ماجرا چیست، می خندند و اغلب می پرسند که آیا ما یک موسسه خیریه هستیم یا نه؟ ما همیشه می گوییم: این که پول بدهید یا ندهید، به میل خودتان بستگی دارد.»

مسئولان این فروشگاه می گویند که تقریبا هر روز از مردم اجناسی دریافت می کنند و بازار هر روز دوباره پر می شود. کالاها از لباس دسته دوم تا ویدئو، موزیک، کاست و حتی مبل را شامل می شود. یک برقکار هم در کنار داوطلبان کار می کند تا مطمئن شود که کالاهای الکتریکی درست کار می کنند.

راه اندازی بازاری با کالاهای رایگان!

این پروژه همچنین در کاهش میزان زباله های ایجاد شده در طبیعت بسیار مؤثر بوده است. البته این پروژه کم و کاستی هایی هم داشته است؛ مثلا اینکه سایر فروشندگان و غرفه های به طور حتم از این اقدام متضرر خواهند شد؛ اما پیش بینی ها نشان می دهد که در بلندمدت این غرفه ها هم به اهداف خود می رسند. دکتر هاروی می گوید که اعطای یک کالا به مشتریان به صورت رایگان باعث می شود اقتصاد محلی رشد کند: «اگر شما چیزی را به دست بیاورید که برای شما غیرقابل انتظار است، این در اعتماد به نفس شما نقش و تاثیری مثبت خواهد داشت.»

به طور کلی گفته می شود که انسان های شاد میل بیشتری به خرید دارند. از جانب دیگر نیز این کار باعث شده است که میزان خرید در مجاورت این بازار بیشتر شود. یک جواهر فروش همسایه این بازار می گوید: این فروشگاه خیلی در میزان فروش مغازه اش تاثیر داشته است؛ چون باعث شده مردم بیشتری برای خرید به راسته مغازه های ما بیایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      توایران هم قراره بازارپسته راه بیفته البته مجانی نیست اما خیلی مفت می فروشن بروبالا بیاپایین کیلویی پنجاه شصت هزارتومن... ناقابل

      پاسخ ها

      • معترض

        تازه بعد هم که ارزونترش میکنن فقط مال پایتخته اینگار بقیه ملت آدم نیستند

    • آمیتریس

      کاش ما هم یه همچین فرهنگی داشتیم.

      ما که واسه یه یارانه، یه نذری،یه...........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج