۴۴۴۴۴۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

صادرات قاچاقی میوه هم رسید!

در حالیکه کیوی و انار جزو میوه‌های صادراتی هستند که سالانه ارزآوری بالایی برای کشور دارند، امسال در کنار صادرات رسمی، حدود ۵۶ هزار و ۶۱۶ کیلوگرم آن‌ به صورت قاچاق صادر شد که برگشت خورد و در فهرست واردات کشور ثبت شد.

خبرگزاری ایسنا: طی هشت ماهه نخست امسال ۱۸ تن و ۴۷۶ کیلوگرم انار تازه از منطقه آزاد اروند خرمشهر از طریق کویت به ارزش ۱۰ هزار و ۵۳۱ دلار در کنار ۳۸ تن و ۱۴۰ کیلوگرم کیوی تازه از طریق ترکیه و مرز بازرگان به ارزش ۳۹ هزار و ۱۴۰ دلار به کشور وارد شد که مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت کشاورزی در این باره به ایسنا گفت: این آمار ثبت شده ارتباطی به واردات انار و کیفی ندارد، چراکه این محموله جزو صادرات قاچاقی بوده‌اند که بدون مجوز به کشورهای مختلف صادر شده و برگشت خورده‌اند. این در حالی است که این میوه‌های طی سال‌های اخیر صادر شده‌اند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

ابوالقاسم حسن پور با بیان اینکه کیوی و انار ایران جزو میوه‌های صادراتی با کیفیتی است که به کشورهای مختلف اروپایی صادر می‌شود، گفت: تنها مشکل محموله‌های برگشت خورده اخذ نکردن مجوزهای لازم از وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های نظارتی و صادرات از مبادی غیررسمی بوده است.

البته آمارهای رسمی موجود نشان می‌دهد که طی هشت ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۶۸۰ تن انار تازه به ارزش یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۵۹۰ دلار به ۱۷ کشور مختلف در کنار ۴۲ هزار و ۵۱۵ تن کیوی به ۲۳ کشور مختلف به ارزش ۱۷ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۶۲۱ دلار صادر شده است که تعدد و تنوع مشتریان این میوه‌ها از قاره‌های مختلف جهان نشان دهنده کیفیت محصول ایرانی است و جالب تر اینکه چرا با وجود داشتن مجوز و حتی برخورداری از مشوق‌های و تسهیلات صادراتی، صادرات این محموله‌ها به صورت قاچاق صورت گرفته است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله این نتیجه فروختن خاک است میوه های خودمان را میکارند و قاچاقی وارد میکنند این هم یک جور به جیب زدن است ماشاله؟در این مسایل ویرانکنده مقام اول را داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج