۴۴۴۵۳۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دستگیری ۶ قاچاقچی چوب در نور

فرماندار نور در استان مازندران از شناسایی و دستگیری ۶ قاچاقچی چوب های جنگلی در منطقه «واتاشان» این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: فرماندار نور در استان مازندران از شناسایی و دستگیری ۶ قاچاقچی چوب های جنگلی در منطقه «واتاشان» این شهرستان خبر داد.
منطقه واتاشان با مساحتی بیش از پنج هزار هکتار واقع در حد فاصل بخش مرکزی نور و چمستان از گونه هایی مانند توسگاه، راش و انجیلی برخوردار است که در گذشته یعنی تا یک ماه پیش طرح جنگلداری در این منطقه اجرا می شد.
هادی خنجری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از این منطقه به خبرنگار ایرنا گفت: به محض لغو قرارداد طرح جنگلداری با مجریان آن از یک ماه پیش تاکنون بارها به این منطقه توسط افراد متخلف دست اندازی شده است.
وی افزود: قریب حدود ۲ کیلومتر از جنگل های این منطقه مورد دستبرد افراد متخلف قرار گرفت و می توان گفت که این افراد با چنین تخلفی از کمبود امکانات و تجهیزات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سوء استفاده کردند.
هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و به استناد تبصره ماده ۱۴۸ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، برنامه بهینه سازی پایش، حفظ، بهره برداری و مدیریت جنگل های کشور را در ۲۷ آذر ۱۳۹۲ تصویب و در ۱۶ دی ۱۳۹۲ ابلاغ کرد که رویکرد آن، توقف کامل بهره برداری از جنگل است.
مطابق ماده شش این مصوبه، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور موظف شد تا اجرای طرح های جنگلداری را در شمال کشور به نحوی برنامه ریزی و مدیریت کند که چوب حاصل از بهره برداری جنگل، فقط از درختان آسیب دیده (شکسته، افتاده، ریشه کن، آفت زده) و عملیات پرورشی تأمین شود.
فرماندار نور گفت : با این مصوبه دولت و درپی آن، کمبود امکانات و تجهیزات در حوزه صیانت از جنگل ها و مراتع، احتمالا در آینده نیز شاهد تکرار چنین تخلفاتی در این شهرستان باشیم.
خنجری افزود: بارها این موضوع در نشست های مختلف حتی در جلسه شورای تامین شهرستان و استان مطرح و گفته شد که امکانات و تجهیزات منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه صیانت از جنگل ها و مراتع شهرستان پاسخگو نیست و باید دراین زمینه تدابیری اندیشیده شود که تاکنون این پی گیری ها نتیجه بخش نبوده است.
خنجری سطح جنگل و مراتع حوزه منابع طبیعی شهرستان نور را حدود ۱۲۷ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: با اینکه این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های استان از بیشترین میزان سطح جنگل ها و مراتع برخوردار بوده اما با کمبود امکانات وتجهیزات مواجه است.
وی شکستگی تنه و سرشاخه های درختان جنگلی براثر بارش برف اخیر را از دیگر عوامل آسیب زا به جنگل ها در این شهرستان معرفی کرد و ادامه داد: درصورت برچیده نشدن این درختان آسیب دیده ، ممکن است حوادثی دیگر مانند آتش سوزی در جنگل رخ دهد و باید مسئولان سطوح کلان در سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری دراین زمینه اقدام کنند.
شهرستان نور در غرب مازندران واقع است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج