جاباما
۴۴۴۵۳۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دیپلمات فراری کره‌شمالی پناهنده شد

یکی از اعضای پارلمان کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، معاون سابق سفیر کره شمالی در انگلیس پس از سرخوردگی و ناامیدی از دولت پیونگ یانگ در سئول پناهنده شد.

خبرگزاری ایسنا: تائه یونگ هو، عالی‌رتبه‌ترین دیپلمات کره شمالی است که در اوت سال جاری میلادی از پیونگ یانگ فرار کرده و به کره جنوبی پناهنده شده است؛ اقدامی که ضربه‌ای شرم آور برای کره شمالی محسوب می‌شود.

تائه یونگ هو، معاون سابق سفیر کره شمالی در انگلیس امروز در جمع اعضای کمیته اطلاعات پارلمان کره جنوبی گفت: این ادعاها که من پس از ارتکاب جرم از ترس مجازات به کره جنوبی فرار کرده‌ام، حقیقت ندارد. این‌ها ادعاهای رسانه‌های دولتی کره شمالی هستند و من چنین ادعاهایی را پیش بینی می‌کردم.

صحبت‌های تائه یونگ هو با اعضای کمیته اطلاعات پارلمان کره جنوبی در یک نشست غیرعلنی صورت گرفت اما برخی سخنانش توسط خبرگزاری‌ یونهاپ منتشر و توسط لی چئول ـ وو، رئیس این کمیته تایید شده است.

وی گفت: من به همراه همسر و دو پسرم در کره جنوبی پناهنده شدم. برخلاف آنچه که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، من هیچ دفتری درکره شمالی ندارم. من روز جمعه از حفاظت آژانس جاسوسی کره جنوبی خارج شدم اما احتمالا تحت تدابیر امنیتی شدیدی زندگی خواهم کرد.

تائه یونگ هو افزود: انتظار داشتم که کره شمالی اتهام اختلاس به من بزند در نتیجه سوابق مالی‌ام را در زمانی که در سفارت کار می‌کردم ثبت کرده و از آن‌ها عکسی گرفته‌ام.

کره شمالی تائه یونگ هو را به عنوان یک فراری و پناهنده معرفی نکرده اما برخی رسانه‌های دولتی این کشور در اوت سال جاری میلادی ادعا کردند که یک دیپلمات ارشد ناشناس برای فرار از مجازات به خاطر جنایت‌های مختلفی از جمله تجاوز به کودکان از پست خود در انگلیس فرار کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج