۴۴۶۱۷۷
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

محاکمه متهم به قتل، ۱۰ سال بعد از حادثه

مرد فروشنده‌ای که متهم است ١٠ سال قبل جوانی را به قتل رسانده، پای میز محاکمه رفت و اتهامش را رد کرد.

روزنامه شرق: مرد فروشنده‌ای که متهم است ١٠ سال قبل جوانی را به قتل رسانده، پای میز محاکمه رفت و اتهامش را رد کرد.
متهم در سال ٨٥ در پی درگیری‌ای که با مشتری خود در سوپرمارکت داشت، متهم به قتل شد. هرچند او پیش از این محاکمه به قصاص محکوم شده‌ بود، اما دیوان‌عالی کشور رأی صادره را نقض کرد و پرونده را برای رسیدگی مجدد به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد. براساس مدارک مندرج در پرونده، در سال ٨٥ به مأموران پلیس گزارش دادند مردی جوان به نام هومن که در پی درگیری با فردی به نام سجاد زخمی شده ‌بود، جانش را از دست داده ‌است.
بلافاصله بعد از اعلام این گزارش بود که مأموران تحقیقات گسترده خود را آغاز کردند و از آنجایی که ردی از متهم به دست نیاوردند، پرونده همچنان باز باقی ماند تا اینکه بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، مأموران متهم را شناسایی و بازداشت کردند. او در تحقیقات اعلام کرد خودش از سوی مقتول مورد حمله قرار گرفته ‌است و ضربه‌ای هم به او نزده ‌است. متهم در توضیح آنچه اتفاق افتاده‌ بود، گفت: مقتول به‌عنوان مشتری وارد مغازه من شد و سر موضوعی کوچک با هم جروبحث کردیم.
او از مغازه بیرون رفت و من هم فکر می‌کردم ماجرا تمام شده‌ است و داشتم مقابل مغازه‌ام را تی می‌زدم که مقتول این‌بار با برادرش آمدند و به سمت من حمله کردند. از آنجایی که او جوان قوی و هیکل‌داری بود، من را به زمین کوبید و روی من افتاد و حسابی کتکم زد. خیلی وضعیت بدی بود. نتوانستم کاری کنم و فقط سعی کردم خود را از دست او نجات دهم. بعد هم به درمانگاه رفتم و سرم که زخم شده بود را پانسمان کردم که مدارکش هم موجود است. من یادم نمی‌آید کسی را زده ‌باشم. این در حالی بود که برادر مقتول مدعی ‌بود، دیده ‌است که برادرش با یک تکه شیشه که از سوی مقتول به بدن برادرش برخورد کرده‌ است جانش را از دست داده ‌است.
با تکمیل تحقیقات و با توجه به شکایت اولیای‌دم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد و متهم بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد، اما رأی صادره از سوی دیوان‌عالی کشور نقض شد. متهم روز گذشته دوباره پای میز محاکمه رفت. بعد از اینکه کیفرخواست خوانده شد و اولیای‌دم درخواست قصاص خود را مطرح کردند، برادر مقتول در جایگاه حاضر شد.
او گفت: من دیدم که متهم با تکه شیشه‌ای برادرم را زد و او را کشت. اما وقتی متهم در جایگاه قرار گرفت، یک‌بار دیگر اتهام را رد کرد و گفت: من شیشه‌ای دستم نبود، ضمن اینکه مقتول به من حمله کرد و من سعی داشتم خودم را نجات دهم. من فقط تی دستم بود و ممکن است که با تی به او زده ‌باشم؛ اما با شیشه به او نزدم. این در حالی است که قضات از پزشکی‌قانونی دراین‌باره استعلام گرفته‌اند و پزشکی‌قانونی نیز اعلام کرده امکان تشخیص اینکه مقتول دقیقا با چه نوع جسم برنده‌ای به قتل رسیده‌، وجود ندارد و فقط تأیید می‌شود که او با جسم برنده‌ای به قتل رسیده‌ است. با پایان دفاعیات متهم، ادامه رسیدگی از سوی قضات به بعد موکول شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      وقتی شاهد هست اونم برادر مقتول
      چرا الان باید قاتل رنده باشه؟؟؟
      از طرفی هم تقصیر خود مقتول بوده چرا بعد دعوای لفظی دوباره برگشته و کتک کاری راه انداخته؟؟؟؟
      چه میشه کرد واقعا؟؟؟
      یاحق

    • یووو

      خدا کنه نه خون کسی پایمال بشه و نه سر بی گناه بره بالای دار

    • یاس

      من میگم برادره قاتله، البته عمدی نبوده و اشتباهی برادر خودشو کشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج