۴۴۶۳۵۹
۷ نظر
۵۰۱۸
۷ نظر
۵۰۱۸
پ

واقعا خداحافظ جناب خان!

فصل چهارم خندوانه از چند شب پیش و با شروع فصل زمستان، بدون حضور جناب خان روی آنتن شبکه نسیم رفت. سعید سالارزهی، مالک این عروسک درباره به نتیجه نرسیدن مذاکره با تلویزیون به ما توضیح می دهد.

روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: فصل چهارم خندوانه از چند شب پیش و با شروع فصل زمستان، بدون حضور جناب خان روی آنتن شبکه نسیم رفت. سعید سالارزهی، مالک این عروسک درباره به نتیجه نرسیدن مذاکره با تلویزیون به ما توضیح می دهد.
واقعا خداحافظ جناب خان!

فصل چهارم خندوانه از سه شنبه شب بدون حضور جناب خان روی آنتن شبکه نسیم رفت. ماجرای حذف جناب خان از خندوانه تا همین اواخر قطعی نشده بود. در واقع کسی باور نمی کرد مسئله تا این حد جدی باشد و خندوانه تصمیم بگیرد در نبود جناب خان به حیاتش ادامه دهد. هفته گذشته، خبر شروع پخش این برنامه از شب یلدا منتشر شد. در این خبر از احتمال حذف جناب خان صحبت به میان آمده بود اما کماکان این امید وجود داشت که رامبد جوان تمام تلاشش را تا لحظه آخر برای نگه داشتن این کاراکتر عروسکی انجام دهد تا اینکه سعید سالارزهی در گفتگویی صراحتا از حذف جناب خان خبر داد و وضعیت را روشن کرد.

ماجرا چه بود؟

اواخر فصل سوم خندوانه، سعید سالارزهی، مالک عروسک جناب خان مصاحبه ای مفصل انجام داد و اعلام کرد در صورتی که تلویزیون حق و حقوق او را به عنوان مالک جناب خان نپذیرد و حضور این کاراکتر عروسکی نفع مالی برای او نداشته باشد، حذف جناب خان از خندوانه قطعی است. سالارزهی همان زمان گفت که می خواهد برای مشخص شدن ماجرا با تلویزیون مذاکره کند. بعد از این بود که بحث بودن یا نبودن جناب خان به صورت گسترده مطرح شد. رامبد جوان در مصاحبه هایش توضیح می داد که ماجرا باید توسط تلویزیون حل شود و هیچ نظر قطعی در این زمینه نمی داد تا اینکه بالاخره سید علی احمدی تهیه کننده برنامه خندوانه از شروع پخش فصل چهارم از شب یلدا خبر داد و در اخبار منتشر شده در این زمینه به طور ضمنی اعلام شد که خبری از جناب خان نیست.

سکوت خندوانه ای ها

یک روز قبل از شروع پخش فصل چهارم خندوانه، تصمیم گرفتیم ماجرای جناب خان را به صورت کامل پیگیری کنیم. رامبد جوان که طبق معمول شماره اش در دسترس نبود. تماس ما با روابط عمومی برنامه نتیجه ای نداشت. سید علی احمدی، تهیه کننده خندوانه هم پاسخی به تماس خبرنگار ما نداد و نهایتا از طرف خندوانه ای ها ماجرا به بن بست رسید. با این حال از آنجایی که در روزهای منتهی به شروع پخش فصل چهارم، خبری از جناب خان در اخبار منتشر شده توسط روابط عمومی برنامه نبود، می شد نتیجه گرفت که حذف جناب خان قطعی است.
واقعا خداحافظ جناب خان!

سالارزهی: اجازه نمی دهم

ماجرا را با سعید سالارزهی در میان گذاشتیم و پرسیدیم که بالاخره اجازه حضور جناب خان در خندوانه را نداده؟ توضیح داد: «ما درباره جناب خان دوتا نگرانی داشتیم؛ اول اینکه می ترسیدیم محبوبیت جناب خان به خاطر حضور مداوم و افتادنش به روزمرگی آسیب ببیند و دوم اینکه می خواستیم درباره بحث مالی و منفعت مالی این کاراکتر عروسکی تکلیف خودمان را روشن کنیم. این مسئله را با تلویزیون در میان گذاشتیم اما آنها هیچ پاسخی در این زمینه به ما ندادند.»

پرسیدیم که آیا از سوی تیم خندوانه به او اعلام کرده اند که در فصل چهارم از کاراکتر جناب خان استفاده نمی کنند؟ پاسخ داد: «آنها اجازه ندارند تا زمانی که من در جریان باشم از این کاراکتر استفاده کنند و من هم تا زمانی که ماجرای منافع مالی این عروسک مشخص نشود، اجازه استفاده از آن را نمی دهم.»

ورود جناب خان به آثار جدید

آنطور که سالارزهی می گوید، انگار مذاکره بین او و شبکه نسیم صورت گرفته و قرار بوده تا پاسخ این مذاکره به او داده شود. منتها بعد از این مذاکره، دیگر هیچ صحبتی به میان نیامده و نه عوامل خندوانه و نه مدیران شبکه نسیم، هیچ کدام شان برای برگرداندن جناب خان تلاشی انجام نداده اند. با توجه به گفته سالارزهی|، جناب خان از خندوانه خداحافظی کرده و امکان حضورش در این فصل نیست. او تاکید کرد که البته خداحافظی جناب خان از خندوان، الزاما به معنای پایان ارتباط مخاطبان با این عروسک نیست و این خداحافظی می تواند به معنای شروع حرکتی جدید در سینما و تلویزیون باشد سالارزهی گفت: «ما آمادگی داریم تا برای ساخت سریال تلویزیونی یا فیلم سینمایی با حضور جناب خان اثری طراحی کنیم.»

در کنار احلام و برادران

از گفته های سالارزهی این طور بر می آمد که فکرهایی در زمینه ساخت یک مجموعه تلویزیونی و یک اثر سینمایی با حضور این کاراکتر وجود دارد و به نظر می رسد مدیران تلویزیون مذاکره هایی هم در این زمینه انجام داده اند. البته سالارزهی چندان دقیق راجع به این مسئله صحبت نکرد و صرفا گفت که جناب خان توانسته نظر مدیران سازمان را به خودش جلب کند و الان خیلی ها علاقه مند هستند از این عروسک در کارهای دیگری استفاده کنند. حتی این احتمال وجود دارد که در آینده سریالی با حضور جناب خان، احلام و برادرانش ساخته شود. البته باز هم تاکید کرد که همه اینها در حد صحبت و طرح است و قطعی نشده.
واقعا خداحافظ جناب خان!

جناب خان کنار عطاران یا تنابنده؟

ماجرای ساخت فیلم سینمایی اما کاملا جدی است. سالارزهی پیش از این تاکید کرده بود که می خواهد پروژه سینمایی جناب خان را با حضور رامبد جوان کلید بزند و از او بخواهد که به عنوان کارگردان و بازیگر کنار جناب خان قرار بگیرد اما الان توضیح داد که ماجرا فرق کرده. او گفت که رامبد جوان برای ۱۰ ماه مشغول ساخت خندوانه است و احتمالا نمی تواند فیلم جناب خان را بسازد. برای همین هم او قصد دارد تا با کارگردان های دیگری از جمله رضا عطاران یا محسن تنابنده برای ساخت این فیلم مذاکره کند.

مجبور شدیم

درباره وضعیت جناب خان خواستیم با محمد بحرانی هم گفتگو کنیم. او اما صحبتی در این رابطه نکرد. سالارزهی گفت: «محمد بحرانی علاقه داشت که جناب خان در تلویزیون باقی بماند و درباره نگرانی من از افتادن این کاراکتر به روزمرگی هم تاکید داشت که نمی گذارد چنین اتفاقی بیفتد اما به هر حال در سایر زمینه ها نتوانستیم با تلویزیون به دیدگاه مشترکی برسیم و مجبور شدیم جلوی ادامه همکاری جناب خان با تلویزیون را بگیریم.»

خندوانه پشیمان می شود؟

آنچه مسلم است این است که رامبد جوان، خندوانه و شبکه نسیم، حاضر به مذاکره در زمینه حفظ جناب خان نشده اند. یعنی حتی تلاشی هم در این زمینه نکرده اند. به نظر می رسد تیم خندوانه به این نتیجه رسیده است که بدون جناب خان هم می تواند مخاطبان را جذب کند و نیازی به حضور این کاراکتر عروسکی در برنامه نیست. مشابه اتفاقی که زمان حذف نیما در برنامه خندوانه افتاد. وقتی نیما رفت، تصور می شد نبود او مشکلی در برنامه به وجود نمی آورد اما خود جوان در فصل سوم به این نکته رسید که برنامه با خلأیی روبرو است که فقط نیما می تواند آن را پر کند و مجددا برای بازگرداندن او به برنامه تلاش کرد. البته اثری که جناب خانه در برنامه دارد طبیعتا چند مرتبه بالاتر از نیماست و پشیمانی از دست دادن این عروسک هم بیشتر خواهد بود. بخشی از مخاطبان صرفا به خاطر جناب خان برنامه را تماشا می کردند و حالا در آغاز فصل چهارم باید به نبود او عادت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لالهههه

      جناب خان توی خندوانه مشهور شد حالا تو برو از این قضیه سواستفاده کن فیلم بسازو حسابی بفروش....
      واقعا احمقیم اگه بریم این فیلمو ببینیم و پول بریزیم تو جیب این اقای....
      چطور تو فصل اول یا حتی دوم خبری ازت نبود؟گذاشتی قشنگ شناخته بشه و بعد...متاسفم

    • بدون نام

      خود محمد بحرانی دیشب گفت که راضی به تولید سریال و سینمایی نیست و همکاری نمیکنه باهاشون،جناب خان همه چیزش به خاطر صدا پیشگی محمد بحرانیه و فیلمی که با صدا پیشگی کس دیگه ای باشه رو عمرا ما نگاه نمیکنیم حالا برو هی فیلم بساز سعید خان

    • ساراازاصفهان

      بهر حال ایشون هم ب عنوان سازنده عروسک حق و حقوقی دارن.

    • golbahar

      من رسما اعلام میکنم که دیگه خندوانه نمیبینم :/

    • بدون نام

      بروبابا فیلم بسازم ازخندوانه سواستفاده کردی برات مت اشفم نامرد .
      ...هرکی این فیلم را ببیند خیانت کاراست

    • بدون نام

      جناب خان فقط یه عروسک بود وتمام جذابیتش مال صداش بود یک لحظه جناب خان و بدون صدای محمد بحرانی تصور کنید اگه قرار باشه کسی ادعا کنه صدا گزار جناب خان نه اقای سالارزهی اگه هنر اقای بحرانی نباشه عروسک بنفش هیچ ارزشی نداره

    • بدون نام

      در نمایش عروسکی صدا و عروسک و متن و ایده و کارگردانی و...همه با هم باعث خلق شخصیت میشود.زمانی که این عروسک در کوچه مروارید بود شخصیتش خلق شد و ایده شخص جنوبی شکل گرفت .منتها این برنامه در شبکه کودک پخش شد و طبعا خیلی هم فراگیر نشد.اما از همان ابتدا که رامبد از این شخصیت و عروسک استفاد کرد باید منافع سازنده در نظر گرفته میشد و نمیدانم اقای سالارزهی چرا اینقدر سکوت کردند.رامبد میتوانست مثلا یک عروسک دیگر مثلا قرمز و با هرشکل دیگری استفاده کند و از اقای بحرانی هم جهت صدا پیشگی استفاده کند و این همه مشکل هم نداشته باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج