جاباما
۴۴۷۲۳۳
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

آلودگی هوا، تهران را به حالت آماده‌ باش درآورد

به دنبال تشدید آلودگی هوای تهران سخنگوی اورژانس تهران از استقرار آمبولانس در شش نقطه پایتخت خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال تشدید آلودگی هوای تهران سخنگوی اورژانس تهران از استقرار آمبولانس در شش نقطه پایتخت خبر داد.

حسن عباسی، درباره تمهیدات اورژانس در پایتخت با توجه به تشدید آلودگی هوا گفت: برای امروز در شش نقطه تهران و در میادین آزادی، امام حسین، تجریش، انقلاب، امام خمینی (ره) و شهرری اقدام به استقرار آمبولانس کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین ۳۰ دستگاه موتور آمبولانس در نقاط پرتردد پایتخت از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعدازظهر استقرار دارند.

عباسی به مردم توصیه کرد: در صورت بروز تنگی نفس یا مشاهده علائم قلبی و تنفسی به محل‌های استقرارهای آمبولانس‌های اورژانس مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی درباره توصیه‌های اورژانسی به مردم پایتخت با توجه به افزایش آلودگی هوا گفت: تقاضا داریم که افراد از سفرهای غیرضرور درون شهری پرهیز کنند و همچنین به ورزشکاران توصیه می‌کنیم که در فضای باز ورزش نکنند.

عباسی همچنین اظهار کرد: نوزادان، سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز تا حد امکان از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد، حتما از ماسک مناسب استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند. افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتما در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن‌شان را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس به اولین مرکز اورژانس مراجعه کرده یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.
تداوم آلودگی هوا تا پایان امروز/ کاهش آلودگی در روز آینده
طبق نتایج پیش‌بینی آلودگی هوا، شرایط نامطلوب کیفی هوا طی امروز همچنان برقرار خواهد بود، اما پیش‌بینی می‌شود امشب با وزش باد و شروع بارش باران کیفیت هوای تهران طی روز آینده بهبود یابد.

محمد رستگاری معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز (شنبه چهارم دی)، ۱۵۲ و در شرایط ناسالم قرار داشته است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و گزارش سازمان هواشناسی از اواخر وقت امشب در تهران ناپایدرای‌هایی داریم که باعث بهبود کیفیت هوای تهران و شاخص‌های آلودگی خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس، نیازی به تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران نیست.

احد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور نیز به ایسنا اظهار کرد: امشب بارش در تهران شروع می‌شود که به طور یقین در بهبود کیفیت هوای روز آینده تاثیر می‌گذارد.

بر اساس تحلیل داده‌های هواشناسی پیش‌بینی شده برای شهر تهران، با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر روز جاری (شنبه)، در برخی ساعات وزش باد موثر انتظار می رود. با برقراری شرایط جوی ناپایدار از ساعات اولیه روز یکشنبه، بارش باران و وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود که نقش موثری در پراکندگی آلاینده‌ها خواهد داشت.

علاوه بر این با تداوم شرایط جوی ناپایدار در روز دوشنبه، در برخی ساعات این روز وزش باد نسبتا شدید و بارش پراکنده انتظار می‌رود. همچنین طی دو روز آینده پارامتر دما به طور نسبی افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، طبق نتایج پیش‌بینی آلودگی هوا، طی روز جاری (شنبه) شرایط نامطلوب کیفی هوا همچنان برقرار خواهد بود و در روز یکشنبه با کاهش غلظت آلاینده‌ها، وضعیت کیفی هوا به طور نسبی بهبود می‌یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط باید به وزش باد امید داشته باشیم در غیر اینصورت هیچ اقدام مثبتی از طرف آقایان انجام نمیشه. اگر هم کاری بخوان انجام بدن فشار بیشتری رو مردم میارن مثلا زوج و فرد و طرح ترافیک و ممنوعیت تردد خودرو و از این قبیل کارها که فقط باعث اذیت بیشتر مردم میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای کیفیت پایین خودروهای داخلی، کیفیت پایین بنزین و گازوییل، اتوبوس ها و کامیون های دودزا فکری نمیکنن فقط فوری روج و فرد و طرح ترافیک از تو آستینشون در میارن

    • بدون نام

      آماده باش برای چی ؟؟؟مگر برای کسی مهمه که مردم بمیرن یا دچار انواع بیماری صعب العلاج بشن تورو خدا خودتونو مسخره کنید بسه دیگه خسته شدیم از بس مضحکه شدیم

    • رها

      الان پس مسولین چه کاره اند. اگر قراره خدا باد و بارون بفرسته پس به این آقایون چه حقوقی میدن!!!

    • بدون نام

      اونوقت میگن چرا سرطان زیاد شده.بابا هر روز داره تعداد روزای پاک کمتر میشه بدبخت بچه هامون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج