۴۴۷۴۵۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مانور موتورهای رولزرویس در آسمان ایران

طبق تعهد اولیه در ژانویه ۲۰۱۶ در پاریس، ایران‌ایر و ایرباس قرارداد خرید ۱۰۰ هواپیما را پس از ۱۱ ماه امضا کردند، توافق‌نامه‌ای که در آن ایران‌ایر بزرگ‌ترین خرید خود پس از چهار دهه را به ثبت رساند. توافق‌نامه امضاشده توسط فرهاد پرورش، رئیس شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و فابریس برژی، مدیرعامل و رئیس شرکت هواپیماسازی ایرباس شامل ۴۶ فروند «ایرباس ۳۲۰» و ۱۶ فروند «ایرباس ۳۵۰» می‌شود.

روزنامه دنیای خودرو: طبق تعهد اولیه در ژانویه ۲۰۱۶ در پاریس، ایران‌ایر و ایرباس قرارداد خرید ۱۰۰ هواپیما را پس از ۱۱ ماه امضا کردند، توافق‌نامه‌ای که در آن ایران‌ایر بزرگ‌ترین خرید خود پس از چهار دهه را به ثبت رساند. توافق‌نامه امضاشده توسط فرهاد پرورش، رئیس شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و فابریس برژی، مدیرعامل و رئیس شرکت هواپیماسازی ایرباس شامل ۴۶ فروند «ایرباس ۳۲۰» و ۱۶ فروند «ایرباس ۳۵۰» می‌شود.

محوریت ایرباس۳۲۰ در این قرارداد نشان می‌دهد ایران‌ایر روی پروازهای داخلی و منطقه‌ای خود حساب ویژه‌ای باز کرده است. این هواپیما در دو کلاس پروازی مسافرگیری می‌کند و ظرفیت مسافرگیری بین ۱۶۸ تا ۱۸۴ مسافر دارد. طبق این توافق‌نامه، نخستین پرنده ایرباس اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی روانه آسمان کشور خواهد شد.

این هواپیماها که تحویل آن‌ها از هفته‌های آینده آغاز خواهد شد و در مدت‌زمان ۱۰ ساله به ناوگان کشور می‌پیوندند، در مقاصد کوتاه و سفرهای طولانی به‌کار گرفته خواهند شد. از نکات قابل‌توجه دیگر این قرارداد می‌توان به حذف کلی نام «ایرباس۳۸۰» از این قرارداد اشاره کرد.

استقبال رسمی «رولزرویس» از قرارداد

روز گذشته، شرکت قطعه‌سازی «رولزرویس» به‌طور رسمی از امضای قرارداد میان ایران‌ایر و ایرباس استقبال کرد. ۱۶ فروند هواپیمای «ایرباس ۳۵۰» که در قرارداد آمده‌اند، مجهز به موتور «Trent XWB» این شرکت نیز هستند. این موتور کارآمدترین موتور هواپیمای بزرگ جهان و به‌طور خاص برای هواپیما طراحی شده است. با بیش از ۱۶۰۰ واحد فروخته‌شده، این موتور پرفروش‌ترین موتور در میان موتور هواپیماهای پهن‌پیکر شناخته می‌شود.

از سوی دیگر، ۳۸ فروند هواپیمای «ایرباس ۳۳۰» این قرارداد مجهز به موتور «Trent ۷۰۰۰» هستند. این در حالی است که ایرباس‌های «۳۲۰» سفارش‌داده‌شده توسط ایران‌ایر از موتور «Trent ۷۰۰» این شرکت بهره می‌برند که هم‌اکنون دارای ۶۰ درصد از سهم بازار در دنیاست.

در حال حاضر، در هر ۱۶ ثانیه یک هواپیمای مجهز به موتورهای خانواده «Trent» رولزرویس در هر نقطه از جهان نشست‌و‌برخاست می‌کند. این شرکت قصد دارد با دو برابر کردن فعالیت خط تولید خود، میزان تولید موتور هواپیما را به ۶۰۰ واحد در سال افزایش دهد و این موضوع موجب می‌شود در سال‌های آتی، موتورهای این شرکت برای نخستین‌بار بیش از ۵۰ درصد از سهم کلی بازار هوانوردی دنیا را در دست بگیرند.

اظهار نظر مسئولان دو شرکت

فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مورد ثبت این قرارداد می‌گوید: «خوشحالم قرارداد وارد مرحله جدیدی شده و زمان تحویل گرفتن هواپیماها فرا رسیده است.

از دور جدید همکاری با ایرباس در جهت نوسازی ناوگان هوایی کشور بسیار خرسندم، این معامله‌ای است که به نفع هر دو طرف تمام خواهد شد. ایران‌ایر این قرارداد را قدمی محکم به سوی حضور قوی و بیشتر در عرصه حمل‌و‌نقل هوایی بین‌المللی می‌داند. امیدواریم این موفقیت نشانه ای برای نمایش اهداف تجاری ایران و تمایل به همکاری و همیاری‌های بین‌المللی
باشد.»

فابریس برژی، مدیرعامل ایرباس در این زمینه می‌گوید: «هدف از ثبت قرارداد فروش هواپیما به ایران صرفا در نوسازی ناوگان این کشور خلاصه نمی‌شود. توافق کلی شامل آموزش خلبانی، عملیات فرودگاهی و مدیریت ترافیک هوایی است، پس می‌توان این قرارداد را قدم نخست و مهمی برای نوسازی کلی بخش هوانوردی تجاری ایران تلقی کرد.»

آمریکایی‌ها، یک پای قرارداد!

این تعهدنامه در ماه سپتامبر و نوامبر موفق به کسب مجوز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) شده است. گفتنی است اخذ این مجوز برای محصولات حاوی 10درصد از تولیدات آمریکایی اجباری است. ایرباس همچنین با تعامل بسیار نزدیک با قانون‌گذاران اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگر دولت‌ها موظف شده است خارج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، معامله‌ای با ایران نداشته باشد.

این توافق که طبق قوانین قید‌شده در برجام، امضا شده است و از قوانین مرتبط با آن نیز پیروی می‌کند، شامل فروش هواپیماهای تجاری جدید و یک بسته کامل از خدمات هوانوردی می‌شود. این بسته شامل آموزش خلبان، تعمیر و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی، عملیات فرودگاهی و نظارت بر قانون‌های هوایی است.

ایرباس؛ برندی مطمئن

به‌عنوان تولیدکننده پیشروی صنعت هواپیماسازی جهان، ایرباس طیف وسیعی از جامع‌ترین هواپیماهای مسافری در ظرفیت‌های ۱۰۰ تا بیش از ۶۰۰ صندلی را در خط تولید خود می‌بیند.
این شرکت دارای مراکز طراحی و تولید بسیاری در فرانسه، آلمان، انگلستان، اسپانیا، آمریکا، چین، هند، ژاپن و خاورمیانه است. علاوه‌بر این، ایرباس بالاترین استاندارد پشتیبانی از مشتری و آموزش از طریق یک‌شبکه بین‌المللی گسترده را فراهم کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج