۴۴۷۴۹۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ادامه نوسان شاخص کل بورس تهران

در اولین روز معاملات بورس اوراق بهادار این هفته شاخص کل افت ۸۹ واحدی را تجربه کرد، اما همچنان در کانال ۸۰ هزار واحدی باقی‌ ماند. همچنین آیفکس امروز چهار واحد افت کرد و به رقم ۸۶۷.۸ رسید.

خبرگزاری ایسنا: در اولین روز معاملات بورس اوراق بهادار این هفته شاخص کل افت ۸۹ واحدی را تجربه کرد، اما همچنان در کانال ۸۰ هزار واحدی باقی‌ ماند. همچنین آیفکس امروز چهار واحد افت کرد و به رقم ۸۶۷.۸ رسید.

دماسنج بازار سرمایه در اولین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته نزدیک به ۸۹ واحد افت کرد و به رقم ۸۰ هزار و ۱۶۱ واحدی قرار گرفت. اما شاخص کل هم وزن ۳۲ واحد بالا رفت و عدد ۱۵ هزار و ۸۲۹ واحدی را تجربه کرد.

علاوه بر این شاخص بازار آزاد شناور ۶۰ واحد پایین رفت و رقم ۸۸ هزار و ۷۸۸ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار دوم نیز پس از ۷۴ واحد افت رقم ۵۷ هزار و ۳۰ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار دوم پس از ۱۲۳ واحد افت به رقم ۱۶۹ هزار و ۸۶۱ واحدی رسید.

نماد شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان امروز با ۱۸ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات نماگر بازار سرمایه داشت. در این نماد بیش از ۹۶ درصد از عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقوقی بود به‌طوری که سه میلیون و ۷۳ هزار سهم توسط حقیقی‌ها به فروش رسید و یک میلیون و ۸۵ هزار سهم توسط حقوقی‌ها خریداری شد.

پس از این نماد نفت و گاز پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری غدیر و توسعه معادن روی ایران بیشترین تاثیر منفی را در نوسانات شاخص کل بر جای گذاشتند، اما در طرف مقابل نماد شرکت پارس خودرو با ۱۱ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین تاثیر مثبت را بر آن داشت.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۷۲ میلیارد و ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۹۳ میلیون و ۴۱۰ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۴ هزار و ۵۶۶ نوبت دادوستد بود.

در معاملات امروز در نماد پالایش نفت تبریز، بانک خاورمیانه و فولاد مبارکه اصفهان معاملات درون گروهی انجام شد به‌ طوری که در نماد پالایش نفت تبریز ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان تنها در یک معامله کد به کد شد و در نماد بانک خاورمیانه ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار سهم به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان در یک معامله درون گروهی مورد معامله قرار گرفت.

در نماد فولاد مبارکه اصفهان ۱۰ میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و ۳۷ میلیون تومان دادوستد شد.

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کشت و صنعت چین‌چین، گروه دارویی سبحان و حق تقدم شرکت فولاد خوزستان بازگشایی شدند. همچنین نماد معاملاتی شرکت سیمان کردستان، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و حق تقدم سیمان کردستان متوقف شدند.

در اولین روز معاملات این هفته در گروه خودرو معاملات روند عادی خود را طی کرد. در این گروه ۹۲ میلیون و ۲۰۷ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی ۱۳ میلیون و ۹۲۴ هزار سهم به ارزش بیش از هفت میلیارد تومان دادوستد شد.

همچنین در گروه فلزات اساسی بیشتر نمادها شاهد کاهش قیمت پایانی بودند. در این گروه ۱۵ میلیون و ۸۹۵ هزار سهم به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان در ۲۲۵۰ نوبت معامله مورد دادوستد قرار گرفت، اما گروه بیمه و صندوق بازنشستگی در اکثر نمادها شاهد رشد قیمت پایانی بود، البته در میان نمادهایی که رشد کردند نمادهای دیگری هم بودند که حتی تا چهار درصد افت قیمت را شامل می‌شدند.

آیفکس نیز امروز چهار واحد افت کرد و در تراز ۸۶۷.۸ قرار گرفت. ارزش معاملات فرابورس تهران رقم ۱۳۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. حجم معالات بورس ۱۳۰ میلیون و ۷۴۰ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله رسید و تعداد معاملات عدد ۱۲ هزار و ۵۵۵ را تجربه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج