جاباما
۴۴۸۵۱۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری هم کوچ می‌کند

حسین توکلی، سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌‌برداری ایران، با دو پیشنهاد جدی از امارات و جمهوری آذربایجان شاید برود.

خبرورزشی: سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌‌برداری که اسفندماه سال قبل به خاطر اختلاف با علی مرادی، رئیس فدراسیون، برکنار شد، حالا مورد توجه کشورهای خارجی است. او با اینکه دوست ندارد از ایران برود اما نمی‌خواهد بیشتر از این بیکار بماند و بنابراین باید کوچ کند: «من نمی‌خواهم کشورم را ترک کنم ولی وقتی شرایط دلخواهم نیست، شاید مجبور شوم برای ادامه کار به کشور دیگری بروم. اگر اینجا کاری با تخصصم پیدا نکنم، حتی در سطح باشگاهی مجبورم برای ادامه فعالیت به کشور دیگری بروم.»

توکلی از پیشنهاداتش اسم می‌برد: «من هم مثل بقیه، خانواده دارم و باید درآمد داشته باشم، اگر در کشورم مربیگری نکنم، مجبور هستم برای کار کوچ کنم. در این مدت از ژاپن، امارات و جمهوری آذربایجان هم پیشنهاد داشته‌ام و حتی مذاکره هم کرده‌ام که البته حضورم در ژاپن منتفی شده است و می‌ماند امارات و جمهوری آذربایجان.»

او درباره دلیل منتفی شدن حضورش در ژاپن می‌گوید: «ژاپنی‌ها که میزبان المپیک ۲۰۲۰ هستند، کادر فنی تیم‌های ملی‌شان را با مربیان بسته‌اند، پس حضور من در این کشور بی‌معنی است.»

توکلی از اماراتی‌ها برای باشگاه پیشنهاد دارد: «اماراتی‌ها اول مرا برای مربی‌گری در باشگاه می‌خواستند. آن‌ها دو باشگاه بزرگ دارند که تقریباً همه ملی‌پوشانشان در این دو تیم وزنه می‌زنند. با اینکه نمی‌خواهم مربی تیم باشگاهی باشم، ولی درباره این پیشنهاد هم فکر می‌کنم. اماراتی‌ها این پیشنهاد را برای محک من داده‌اند تا اول کارم را ببینند و بعد تیم ملی را به من بسپارند.»

سرمربی سابق تیم ملی با آذربایجانی‌ها هم مذاکره کرده است: «البته با مسئولان فدراسیون وزنه‌‌برداری جمهوری آذربایجان هم مذاکره کرده‌ام. جدا از این دو، یکی از کشورهای آفریقایی هم پیشنهاد همکاری داده اما من نمی‌خواهم زیاد از کشورم دور شوم.»

به نظر او اختلاف بین کیانوش رستمی و سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم ملی، گره کوری شده است: «متأسفانه باید بگویم این مشکل، گرهی کور شده است. یا باید رستمی با شرایطی مثل قبل از المپیک همچنان تنها تمرین کند، یا اینکه باید به اردو برود و مثل بقیه زیر نظر سرمربی باشد. البته اگر او حالا مثل قبل از المپیک تمرین کند، کادر فنی تضعیف می‌شود. حضور او در اردو به زور هم، ممکن است باعث از دست رفتن رستمی ‌شود. اصرار دو طرف روی تصمیم‌شان هم در نهایت به حذف یکی منجر می‌شود. یا رستمی دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شود، یا اینکه انوشیــروانی سرمربیگری تیم ملی را می‌بوسد و می‌رود. بنابراین این مشکل باید به خوبی مدیریت شود تا وزنه‌‌برداری ضربه نخورد.»

توکلی حضور سه تیم ایرانی در باشگاه‌های آسیایی دوحه را تأیید نمی‌کند: «با اینکه چنین مسابقاتی را تأیید می‌کنم ولی حضور سه تیم ایرانی در آنکه کیفیت بالایی نداشت را تأیید نمی‌کنم. به نظرم هدف فدراسیون از حضور سه تیم ایرانی در این مسابقات، محاسبه مدال‌های رنگارنگ وزنه‌برداران در کارنامه خودش است. در حالی که این مسابقات، جایی برای عرض اندام وزنه‌برداران درجه دو ایران اســت تا از رویداد بین‌المللی تجربه‌اندوزی کنند.»
او درباره لیگ وزنه‌‌برداری هم می‌گوید: «ایران از کشورهایی است که لیگ دارد. رقابت‌های لیگ برای آمادگی وزنه‌برداران برای اردوهای آمادگی تیم خیلی اهمیت دارد. حالا آمریکا هم برای پیشرفت وزنه‌‌برداری می‌خواهد لیگش را راه‌اندازی کند. لیگ زمانی مؤثر است که کیفیت بالایی داشته باشد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج